10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
lider (1)
Haberler

Çalkantılı zamanlarda liderlerin önceliği ne olmalı?

Marketing Türkiye
29 Kasım 2022
2 dk okuma

2019’da uyuyakalan bir yönetici, gözlerini Kasım 2022’de açsaydı muhtemelen hala rüyada olduğunu düşünür, iş dünyasını tanıyamazdı… COVID-19 salgını, tabiri caizse kartları yeniden dağıttı, üstüne giderek artan enflasyon; kurallara bir şekil daha verdi. Kısacası aradan geçen yaklaşık üç yıllık zaman zarfında, iş dünyasını derinden sarsacak pek çok hadise yaşandı. Peki, böylesi kriz dönemlerinde CEO’ların önceliği ne olmalı? Yanıtlar dünya çapında yüzlerce CEO ile görüşen ve öne çıkan altı öncelik belirleyen McKinsey & Company’den geliyor…

Şirketiniz esnekliğe ne kadar dayanıklı?

Esneklik, hızla değişen günümüz dünyasında faaliyet gösteren şirketler için hayati bir kas olarak öne çıkıyor. Pandemi, şirketlerin çok daha hızlı hareket etmesini zaruri kıldı. Bugün ise enflasyona bağlı olarak tedarik zincirinin büyük ölçüde tükenmiş olması, esnekliğe bağlı olarak dayanıklılığın önemini artırıyor. Şirketlerin değişim hızlarını dayanıklılığı: finans, operasyon, teknoloji, organizasyon, iş modeli ve itibar gibi tüm alanlarda etkisini gösteriyor. Hal böyle olunca CEO’lar için günümüzün en önemli sorusu şu: Şirketiniz ne kadar dayanıklı?

Kırmızı göstergeler gözünüzü korkutmasın

İkinci öncelik ise cesaret. Göstergelerin kırmızı yanıp sönmeye başlamasıyla büyüme planlarını yeniden ölçeklendirmek, liderlere cazip gelebilir. Ancak “en iyi lider” ya da “şirket” olmak, olumlu gelişmeleri cesurca takip ederken olumsuz yönleri yönetme konusunda ihtiyatlı olmakla yakından ilişkili. Bu liderler gelecek ayı değil, önümüzdeki 10 yılı düşünüyor. Birçoğu fırsatları yeniden düşünüyor ve mevcut hareketlilik ışığında stratejik oyun tahtasını sıfırlıyor.

Yeşil teknolojilerin payı artacak

Tamamen farklı bir sektöre atılmak, günümüzün önde gelen CEO’larının yazdığı farklı bir başarı hikayesi. Üst düzey yöneticilerin yarısından fazlası iş kurmayı ilk üç öncelik arasında görüyor. Bunun için de işe çıtayı çok yükseğe koyarak başlıyorlar. Günümüzde yeni iş kurmak için en verimli zemin yeşil teknolojiler; McKinsey & Company’nin araştırmasına göre yeşil teknolojilerin değeri birkaç yıl içinde toplamda 12 trilyon dolara ulaşacak. CEO’ların, sermayenin kısıtlı olduğu bu zamanlarda, start-up’ların sahip olmadığı bir üstünlüğe sahip olduklarını hatırlamaları ve yeni işletmelere başarılı olmaları için destek olmaları gerekiyor.

Trendleri takip edin

Yeni bir iş kurmak, kaçınılmaz olarak yeni ve daha iyi teknoloji anlamına geliyor ki bu CEO’ların dördüncü önceliği de bu. Ayrıca bu öncelik dijital dönüşümlerinden maksimum değer elde etmek isteyen tüm şirketler için de geçerli. Liderler, ilham almak için teknoloji trendlerini takip ederek hareket etmeli.

Hedef sıfır emisyon olmalı

Beşinci CEO önceliği, net sıfır emisyona giden yolda gerçekçi hedefler belirmek. 2021 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı’nda, iş dünyasının liderlerinin CO2 emisyonlarının yaklaşık yüzde 90’ını azaltmayı taahhüt ettikleri açıklandı. Sürdürülebilirlik; ekonomik rekabet, satın alınabilirlik ve ulusal güvenlik hedefleriyle daha önce hiç olmadığı kadar iç içe geçti.

Ofislere bir anda dönmek çalışanı mutlu etmiyor

Altıncı öncelik ise elbette çalışan deneyimi… Liderlerin çalışanlarıyla yeniden ilişki kurması, yeni fikirler üzerinde kafa yormak için ofisin elverişli bir alana nasıl dönüşeceği üzerine düşünmesi gerekiyor. Çünkü hibrit çalışma modelinden ofislere bir anda yapılan dönüş, çalışanları işten uzaklaştırabildiği gibi verimliliği de azaltabilir. Ofiste iki gün geçirme zorunluluğu, yeni teşvikler olmadan çalışanları mutlu etmiyor.

Çalışan deneyimini ölçümleyen 5 kritik soru

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dijital dönüşümün öncü sektörleri hangileri?
Haberler
Dijital dönüşümün öncü sektörleri hangileri?
Sena Tufan
8 Mart 2025
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Haberler
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Sena Tufan
3 hafta önce
Amazon, Temu’ya meydan okuyor: Haul küresel pazara açılıyor
Haberler
Amazon, Temu’ya meydan okuyor: Haul küresel pazara açılıyor
Nafizcan Önder
4 Mart 2025
Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde...
Haberler
Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde…
Nafizcan Önder
4 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.