Çalışan kadın erkekten daha çok tasarruf ediyor

ING Bank tarafından hazırlanan Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’na göre, çalışan kadınlar erkeklerden daha fazla tasarruf etme eğiliminde. Kadınlar çalışmadıkları durumda ise resim çok farklı; erkeklerden daha az tasarruf yapıyorlar. Sabancı Üniversitesi’nin gözetiminde IPSOS KMG’nin 26 ilde her ay tesadüfi olarak seçilen 800 kişi ile gerçekleştirdiği çalışma çerçevesinde, Ekim 2011  Eylül 2012 arasında toplamda 9 bin 600 kişi ile görüşüldü. Araştırma sonuçları, ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay, ING Bank Baş Ekonomisti Sengül Dağdeviren, Sabancı Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Alpay Filiztekin ve IPSOS KMG Sosyal Araştırmalar Enstitüsü Genel Müdürü Tonguç Çoban’ın katılımıyla düzenlenen toplantıyla açıklandı.




‘Gençler umut verici’
Araştırma ile ilgili bilgi veren ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay, genel olarak kadınların tasarruf sahibi olma olasılığının erkeklerden düşük olmasına karşın, istihdam edildikleri takdirde bu olasılığın önemli bir artış gösterdiğini ve çalışan kadının tasarruf sahibi olma olasılığının erkeklerinkinin önüne geçtiğini belirtti. Tasarruf etme olasılığının en yüksek olduğu yaş grubunun 18-24 yaş arası olduğunun altını çizen Abay, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Gençlerde tasarruf etme olasılığının yüksekliği kadar düzenli tasarruf eğilimine sahip olmaları da araştırmamız sonucunda ortaya çıkan dikkat çekici ve geleceğe dair umut verici bir başka nokta. Tüm bunlara ek olarak tasarruf etme olasılığında eğitim değişkeninde de, beklentiler ile paralel bir ilişki gözlemliyoruz. Tasarrufum var diyenlerin oranı eğitim düzeyi ile birlikte belirgin olarak artıyor.” Tasarruf sahibi olma olasılığını en olumlu etkileyen unsurların gelir, eğitim, kira ödememek ve İstanbul’da yaşamak olduğunu vurgulayan Abay şunları kaydetti: “Gelir düzeyinin tasarruf etme olasılığına etkisine baktığımızda eğilimin orta gelir düzeyinde en yüksek olduğunu ancak uçlarda, aylık 1.000 TL altı veya 5.000 TL üstü gelir sahipleri içinde azaldığını gözlemliyoruz. Araştırmanın işaret ettiği orta gelir grubunun öneminin ING Bank olarak biz de uzun zamandır farkındayız. 2011 yılının başında pazara sunduğumuz ING Turuncu Hesap’ın yıl sonu itibarıyla ulaştığı 600 bin müşterisinin ortalama bakiyesi yaklaşık 12 bin. Bu somut rakam da araştırma verilerini teyit ediyor.”

İLGİLİ HABERLER