Çalıntı reklam iddialarına bir yenisi daha eklendi: “Bu kez fikri bizden çaldılar”
Çalıntı reklam iddialarına bir yenisi daha eklendi. Ancak bu defa bir Türk reklam ajansının fikrinin çalındığı iddia ediliyor. Rus menşei yolculuk paylaşım uygulaması Delimobil’in yeni kampanyası ile Havas İstanbul’un Petlas için iki sene önce hazırladığı reklam filmi arasındaki benzerlik “çalıntı reklam” iddialarını da beraberinde getirdi.
Havas İstanbul’un Petlas’ın Anneler Günü için 2017’de hazırladığı “Tüm Yarışların Anası” isimli reklam filmi, 2015 yılında kurulan Rus menşei yolculuk paylaşım uygulaması Delimobil’in 2 ay önce yayınladığı reklamın “birebir aynısı” olduğu iddia ediliyor.
Petlas ve reklam ajansı Havas İstanbul geçtiğimiz yıllarda Anneler Günü için “Tüm Yarışların Anası” adlı sosyal deney çalışması dijitalde ve televizyonda yayınlandı. İzmit Körfez Pisti’nde çekilen filminde, 2016 Ralli Şampiyonası’nın ikincisiyle birlikte sekiz sürücü ve sürücülerin anneleri yer aldı. Annelik içgüdüsüne vurgu yapılan reklamda anneler çocuklarını hızlı gitmemeleri konusunda uyarıyordu. Kampanya “Yarışı bilemeyiz ama trafikte lütfen kopilotunuz annenizmiş gibi hep dikkatli sürün” sözleriyle sona eriyordu.
Delimobil için BBDO Rusya’nın hazırladığı “Drive like mom is beside” adlı çalışmada da aynı konu, aynı öznelerle karşımıza çıkıyor. Ve kampanya aynı sloganla son buluyor.
İki çalışmada dikkatlice izlendiğinde “esinlenmesinin ötesine geçilmiş” dedirtiyor. Siz ne dersiniz?