BuzzFeed artık milyar dolarlık bir dijital medya lideri
Geçtiğimiz hafta Marketing Türkiye internet sitesinde paylaştığımız haberde, geleneksel medyanın devlerinin dijital medyaya yatırıma daha fazla ağırlık vermeye başladığını ve bununla birlikte de birçok dijital yayıncı şirkete yatırımlarıyla destek olduklarını söylemiştik. Bu haberin içinde, BuzzFeed’in NBCUniversal’dan alacağı 200 milyon dolarlık yatırımla 1.5 milyar dolarlık değerlemeye ulaşacağını ancak yatırımın ne zaman resmiyete döküleceğinin belli olmadığını da eklemiştik. Aradan bir hafta geçtikten sonra BuzzFeed’den resmi açıklama geldi.
BuzzFeed, NBCUniversal’dan 200 milyon dolarlık yatırım turu aldı. Gawker’ın geçtiğimiz hafta yayınladığı raporlarda BuzzFeed’in gelirini 2012-2013 yılında üçe katladığı belirtilirken BuzzFeed’in geçtiğimiz yılın ilk yarısında 46 milyon dolar gelir elde ettiği de raporlarla belirlenmiş oldu.
NBCUniversal, geçtiğimiz hafta The Verge ve Re/Code gibi önemli dijital medya kanallarını barındıran Vox Media’ya 200 milyon dolar yatırım yapmıştı.
Geleneksel medya şirketi dijital medyaya yatırıma ağırlık veriyor