14 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Bütünleşik sosyal medya yönetimi" çağı başlıyor -2
Haberler

“Bütünleşik sosyal medya yönetimi” çağı başlıyor -2

Nafizcan Önder
25 Eylül 2023
5 dk okuma

Instagram’da görsel bir şölen sunalım, X’te (Twitter) proaktif olalım, TikTok’ta durmadan eğlenelim ve YouTube’da trendlere oynayan bir içerik hazırlayalım… Threads mi? Muhakkak orada da yerimizi alalım! Marka evreni için bu yarış zorlu olsa da kaçınılmaz bir gerçeklik. Halihazırda hedef kitlelerine ulaşmak için sosyal medya üzerinden kıyasıya bir yarış içerisinde olan pazarlama evreni için oyuna bir yeni saha daha eklenince “şizofrenik marka” sendromu da güçleniyor. Peki ama platform sayısının hızla arttığı sosyal medya dünyasında kişilik bölünmesine yol açmayan, bütünleşik bir sosyal medya yönetimi mümkün mü? Sorunun yanıtını uzman isimlerden geliyor…

Markalar birer influencer gibi hareket etmeli

"Bütünleşik sosyal medya yönetimi" çağı başlıyor -2
Yalkın Yel, Reklamania Creative Ajans Başkanı
  • Yeni mecraların devreye girmesiyle birlikte kitle iletişiminde kullanabileceğimiz kanalların sayısı arttı. Bu, ilk bakışta karmaşık bir yapı gibi görünse de aslında bu mecraların her biri kendi dinamikleriyle birlikte, markaların mesajını, duruşunu ve imajını hedef kitleye aktarma noktasında benzersiz bir fırsat. ✓ Markanın kimliğini ve konumlandırmasını net bir şekilde belirledikten sonra, her mecranın özgün yapısına, diline ve görsel dinamiklerine uygun içerikler üretmek esas olmalı. Markaların, bir içerik oluşturucu veya influencer mantığıyla hareket ederek, mecranın doğasına uygun ve organik içerikler hazırlaması gerekiyor. Reklamı andırmayan, fark yaratan projelerle kampanya süreçlerini zenginleştirmek, tüketicinin zihninde ve hayatında özel bir yer edinmek adına kritik. Ayrıca, reklam imkanlarından da etkili şekilde yararlanarak, kreatif içerikleri ve projeleri desteklemek markaların bu evrende ayakta kalmasını sağlar.
  • Markaların ana değerleri ve vaatleri ne olursa olsun, her bir sosyal medya platformunun kendine özgü bir karakteri ve dinamiği var. Markaların insanlara benzediğini düşünerek yaklaşmak faydalı olacak; her insanın karakteristik özellikleri var ancak farklı ortamlarda farklı tutumlar sergileyebilir; elbette bazen komik bazen ciddi olabilir örneğin.
  • Markaların ana konumlandırmasını geniş bir perspektifte ele aldıktan sonra, her platform için ayrı bir iletişim stratejisi geliştirmesi gerekiyor.
  • Sosyal medya yönetiminde tutarlılık, markaların etkili bir şekilde hedef kitleyle iletişim kurabilmesi için kritik bir öneme sahip. Farklı hedef kitleleri göz önünde bulundurarak, OMO ve Finish gibi dinamik bir yaklaşım sergileyerek kadın ve annelere hitap eden markaları başarılı buluyorum. DİMES, Doritos, Mavi ve Netflix gibi markaların da sosyal medyada tutarlı ve markalarına özgü içeriklerle başarılı kampanyalar oluşturduğunu düşünüyorum.

Başarının sırrı doğal dile ve görsel dünyaya ayak uydurmak

"Bütünleşik sosyal medya yönetimi" çağı başlıyor -2
Deniz Yılmaz, Nabulu Co-Founder
  • İletişim stratejilerinde markalar platformlardaki doğal dile ve görsel dünyaya ayak uydurduğu zaman başarılı oluyor, o platformu kendi dinamiğinde kullanan marka hedef kitlesini doğalında yakalıyor ve mesajını verebiliyor. Yapılması gereken temelde bütünleşik aynı mesajı verirken platforma göre dili ve görsel dünyayı ayrıştırmak ve ayrı yollar izlemek oluyor.
  • Örneğin Threads aslında Twitter’a benzer olarak geldi gibi görünse de kendi dili, platform özelliklerine göre farklı bir duruşu, kimliği ve doğal bir iletişim dili var ve olacak. Yani metin bazlı her platform da aynı değil, video bazlı her platform da aynı değil. Hedef kitlenin iletişim ve görsel dili hepsinde değişkenlik gösteriyor.
  • Netflix Türkiye bu anlamda iyi iletişim yapan marka örneklerinden. Genel olarak tüm platformlarda çatıdan bütünleşik benzer bir iletişim dili kullanırken, Instagram’da farklı Reels özelliklerini kullanıyor, onları iletişimine dahil ediyor. Story dinamiğine göre içerikler oluşturuyor, eski Twitter yeni X platformuna özgü kendi dilini kullanıyor, Threads’in günceldeki iletişimine dahil olacak şekilde platforma özgü bir iletişim yapıyor. Bu anlamda hedef kitlesine doğalında mesaj veriyor, onlarla aynı platformda aynı dili konuşuyor. Bu sayede de etkileşimleri, erişimleri, geri dönüşleri daha iyi oluyor.

Şeytan tüyü ya da bütünleşik iletişim dili

"Bütünleşik sosyal medya yönetimi" çağı başlıyor -2
Ayberk Sözer, Tick Tock Boom Creative Group Head
  • Çok sayıda mecra olması bir şeyler kaçırıyoruz hissi yaratıyor ki evet kaçırabiliyoruz da. Bu noktada markalara bir insan gibi bakmaktan yanayım. Her ortamda bulunmaya ne enerjimiz ne de kaynaklarımız yeter. Bu durumda ihtiyacımız biraz da “Geçen konuşurken senden bahsettik” etkisi yaratabilmek. Olmamız gereken yerlerde kendimizi doğru anlatır ve sevdirebilirsek bulunmadığımız ortamlarda illa ki bizden iyi bahseden, “O, öyle bir şey yapmaz” diyen birileri çıkacaktır. Hedef kitlemizin olduğu her yerde bulunmak, yeniye cesurca kucak açmak elbette değerli ancak bu mecrada var olmaktan ziyade bir selam verip köşeye oturmak gibi.
  • İletişim dili kim olduğumuzdan daha çok kim olduğumuzu nasıl yansıttığımızla ilişkili. Neredeyse hepimiz şu cümleyi duymuşuzdur: “Aslında öyle biri değil, tanısan çok seversin.” Bu durum markalar için de geçerli. Bütünleşik bir dil; oturmuş, tutarlı bir marka karakterini yansıtıyor. Kendimizi doğru anlatacağız telaşıyla hareket etmek yerine platformun imkan verdiği şekilde kendimizi olduğumuz gibi yansıtmak beklediğimiz etkiyi yaratacaktır. Bazıları her ortamda kendini sevdirir, kabul görür. Kimileri buna şeytan tüyü der, biz bütünleşik iletişim dili diyelim.

Threads’te ikinci postu ne zaman atalım?

"Bütünleşik sosyal medya yönetimi" çağı başlıyor -2
Umut Özsayar, Kompüter Reklam Yazarı
  • Threads açıldığında iki gün boyunca bir panik yaşandı. Ertesi gün de her şey unutuldu. Niye yaşandı bunlar, neye hizmet etti bilmiyoruz ama yeni bir mecra hayatımıza girdiğinde aynısını yaşayacağımızı biliyoruz. Sosyal medyada iletişiminde böyle bir yarış duygusu var.
  • Aniden beliren trendlere katılırken ya da real-time marketing yaparken de bu var. Kimse geride kalmak istemiyor.
  • Ajans tarafındaki durumu da anlatmaya çalışayım: Sosyal medyaya içerik üretmenin zihinsel yükünün TV kampanyası üretmekten hiçbir farkı yok. Ama TV kampanyası tasarlarken onlarca alternatif arasından seçilen tek bir iş yayına giriyor. Sosyal medyada ise mümkün olduğu kadar fazla paylaşım hedeflendiği için yayına girecek çok fazla sayıda kampanya tasarlamak gerekiyor.
  • Bu, kısa sürede üç filmden oluşan bir TV kampanyasından 15 tane hazırlamak gibi bir şey. Sonra bu işleri düşük bütçeli prodüksiyonlarla hayata geçirme süreci başlıyor. Bu zaten başlı başına hafife alınan bir durum. Bu problemi kimse çözemediği için de çok akılda kalan sosyal medya hesapları göremiyoruz. Çünkü bu tempoda hem hakkıyla yaratıcı yaklaşım geliştirmek hem de onun uygulamasını yapmak kolay değil.

Platform odaklı yaratıcılık

"Bütünleşik sosyal medya yönetimi" çağı başlıyor -2
Soydan Canbaz, Sobraz Kurucusu / Chief Story Officer
  • Sosyal medya platformlarındaki çeşitlenmeyi markalar açısından bir fırsat olarak görüyorum. Her platformun kendine has bir topluluğu ve onlar için sunduğu bir deneyim var. Bu sayede kullanıcılar arasında kişisel favoriler şekilleniyor.
  • Standart bir kullanıcı Twitter, Instagram, Threads, TikTok, YouTube, Facebook, LinkedIn, Discord ve Snapchat gibi platformların tümünü aynı yoğunlukta ve ilgiyle takip etmiyor. Buradan hareketle markalar da platformların sunduğu hikayeleştirme deneyimine uygun stratejilerle birbirinden farklı ve daha geniş kitlelere ulaşma döngüsünü tamamlayabiliyor.
  • Platformlara uygun içerik stratejileri konusunda markalar yalnız değil zira her platform bu anlamda markalara rehberlik de sağlıyor.
  • Performans pazarlamasından marka inşasına, bilgi aktarımından duygusal bağ geliştirmeye kadar farklı amaçlar için farklı platformları kullanmak mümkün. Böylece markalar da hedef kitleleriyle iletişimi çok boyutlu hale getirerek daha derinlikli stratejilere yönelebiliyor. Fark yaratan stratejinin bir içeriğin platformlara göre adaptasyonu yerine platform odaklı yaratıcılık ve üretim olduğuna inanıyorum.

“Bütünleşik sosyal medya yönetimi” çağı başlıyor

bütünleşik sosyal medya featured
1 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
2 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
3 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
4 Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
5 Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Güncel Haberler
Turizmde yeni yaklaşım: "Pozitif Travma"
Turizmde yeni yaklaşım: “Pozitif Travma”
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zorlu Holding’den “Ramazan Tebriği” krizine ilişkin ilk açıklama geldi
Haberler
Zorlu Holding’den “Ramazan Tebriği” krizine ilişkin ilk açıklama geldi
Marketing Türkiye
1 Mart 2025
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı görevinden ayrılıyor
Haberler
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı görevinden ayrılıyor
Sena Tufan
25 Mart 2025
Google Asistan kaldırılıyor!
Haberler
Google Asistan kaldırılıyor!
Sena Tufan
17 Mart 2025
Mark Zuckerberg tekelleşme davasında hakim karşısına çıktı
Haberler
Mark Zuckerberg tekelleşme davasında hakim karşısına çıktı
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.