Burger King’in barış teklifinde ikinci perde
Geçtiğimiz hafta, Burger King tam sayfa gazete ilanıyla McDonald’s’a seslenmiş ve iki markanın Dünya Barış Günü için bir günlüğüne de olsa ortak bir restoran işletmesi teklifini götürmüştü. Çok geçmeden McDonald’s CEO’su bu teklifi geri çevirirken, Facebook üzerinden paylaştığı red mektubunda alaycı bir dil de takınmıştı.
Burger King ise diğer fast-food zincirlerinden gelen “biz de dahil olmak istiyoruz” cevabına istinaden bir mektup daha yayınladı. McDonald’s teklifinin hala geçerli olduğunu söyleyen Burger King, diğer fast-food markalarını da Dünya Barış Günü’ne bağış yapmaya ve yaratılacak hamburgere en iyi malzemelerini vermelerini istedi.
Farklı sektördeki markaların birbiriyle iletişimi alışılmış bir durumken karşılaştırmalı reklamlar haricinde aynı sektörden markaların bu şekilde bir faaliyete giriyor olması da paylaşım çağını markaların da dikkate aldığını gösteriyor.