Burger King’in Whopper’a tekrar aşık olmanızı sağlayacak bir fikri var
Pandemi sırasında yanlış atılan adımlar fast food zincirinin rekabet gücünü azalttı. Son birkaç çeyrekte arayı kapatmaya çalışan Burger King, restoranları için 250 milyon dolar ve reklam içinse 150 milyon dolar yatırım yapmaya hazırlanıyor. Ayrıca müşterilerin Whopper’a olan aşkını canlandırmak için planları var…
Burger King’in ana şirketi Restaurant Brands International, markayı geliştirmek için 400 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor. Bu tutarın 250 milyon doları restoran deneyimini iyileştirmeye yönelik teknolojiler, mutfak ve tadilat masrafları için, 150 milyon doları ise reklam ve dijital ürünler için harcanacak.
Whopper başrolü geri alacak
Bu planın en önemli parçası ise müşterilere Burger King’i en iyi anlatan Whopper. Burger King Kuzey Amerika Başkanı Tom Curtis CNN Business’a verdiği demeçte, “Kısa vadede yapmak istediğimiz şey müşterilerin Whopper’a olan aşkını canlandırmak” diyor. Planda çalışanların mümkün olan en iyi Whopper’ı yapma konusunda iyi eğitilmeleri ve mutfakların yenilenmesi de var.
Fast food devi, ikonik burgerinin reklamını yapmak için de kolları sıvıyor. Curtis, “Whopper’ın baş rolümüz olarak hak ettiği yeri geri alacağı anı iple çekiyorum” diyor.
Burger King, reklam aracılığıyla müşterilere Whopper’ın alevle pişirildiğini ve özelleştirilebilir olduğunu da hatırlatmak istiyor.
Ne yanlış gitti?
Pandemi sırasında hızlı servis restoranları, bir yandan bozulan tedarik zinciriyle boğuşurken bir yandan da teslimat taleplerindeki artışla mücadele edebilmek adına iş modellerini hızla güncelledi. Fakat Burger King sürece iyi adapte olamadı.
Mesela restoranlar teslimat taleplerinde yaşanan ani artışa menülerini küçülterek karşılık verirken Burger King tam tersini yaptı ve geçtiğimiz yıl ürün menüsüne el yapımı tavuk sandviç ekledi. RBI CEO’su Jose Cil, bu hamlenin çok büyük bir darboğaza sebep olduğunu söylüyor.
Tüm bu yaşananlar Burger King’i rakiplerinin oldukça gerisine düşürdü. Bu yılın ikinci çeyreğinde, Burger King’in ABD’de en az 13 ay açık olan restoranlarının satışları sadece yüzde 0,4 arttı. ABD’de en az 13 ay açık olan McDonald’s’ın satışları ise aynı dönemde yüzde 3,7 arttı.
Neler değişecek?
Fast food devi şimdilerde satışları ve restoran trafiğini artırmak için restoranlarında iyileştirmeler yapmaya başladı. Bu kapsamda marka, önümüzdeki iki yıl içinde yaklaşık 800 restoranını yeniden düzenlemeyi planlıyor.
Öte yandan imaj güncellemesi de gündemde. Geçtiğimiz yıl logosunu değiştiren marka, ambalajı, üniformaları ve tabelalarıyla da yeni bir görünüme geçti.
Şirket ayrıca mobil uygulamasının kullanımını kolaylaştırmak, özelleştirilmiş dijital fırsatlar sunmak ve ödül programını yenilemek istiyor.
Kaynak: CNN Business