Bu oyunun birden çok galibi var
Dünyanın en çok gelecek vadeden sektörlerinden biri dijital oyun sektörü… Çocukluğumuzda hoş vakit geçirmek için oynadığımız oyunlar bugün milyar dolarların konuşulduğu devasa bir sektöre dönüştü. Gelecek senelerde Olimpiyat Oyunları’na dahil edilebileceği konuşulan e-spor ülkemizde de gün geçtikçe büyüyor. Markalar içinse bu alan uçsuz bucaksız bir fırsat denizi… Ülkemizde büyüklüğü 1,5 milyar doları geçen oyun sektörünü tüm yönleriyle değerlendirdik…
Haber: Efe Daşman
Dev spor salonunda yerler sabahtan tutulmuş. Çocuklar ve gençler ellerinde bilet, hayranı olduğu oyuncuyu izlemek için heyecanla bekliyor. Karşılaşma öncesi sponsor firmaların etkinlikleri de heyecanı artırıyor. Farklı yaş gruplarından binlerce insan final karşılaşmasını izlemeye koyuluyor… E-sporun ne olduğunu bilmeyen azınlıktaysanız bu çizilen senaryonun bir futbol ya da basketbol karşılaşması olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak gerçek şu ki ülke nüfusunun oldukça büyük bir kısmını oluşturan Z kuşağının yeni eğlencesi e-spor.
Global dijital oyunlar pazarı 116 milyar dolarlık gelire sahip olmakla beraber 2017 yılında 2,1 milyar kullanıcıya ulaştı. Bu da demek oluyor ki dünyada neredeyse her dört kişiden biri dijital platformlarda oyun oynuyor.
Sektör görülmemiş bir hızla büyürken pastadan pay kapmaya çalışan markalar için dijital oyunlar bulunmaz bir fırsat. Türkiye’de dijital oyun sektörünü ve e-sporun geleceğini markalara ve konunun uzmanlarına sorduk. Ancak dilerseniz önce dünyada oyun pazarına içgörü sağlayan Newzoo’nun global ve yerel oyun istatistiklerine bir göz atalım…
116 milyar dolarlık bir Pazar
Newzoo’nun 2017’nin son çeyreği için yayınladığı analize göre dijital oyunlar dünyada 2017 yılında 116 milyar dolarlık bir Pazar büyüklüğüne ulaştı. Gelirlerin yüzde 43’ü mobil oyunlardan elde edilirken ikinci büyük gelir kalemini yüzde 29 ile konsol oyunlar oluşturdu. 2017’de PC oyunlarından elde edilen gelirse 32,3 milyar dolar oldu.
Mobil oyunlar sahneyi ele geçiriyor
Newzoo’nun verilerine göre 2020’de global oyun pazarının yüzde 8,2 oranında büyümesi bekleniyor. Ayrıca mobil oyun pazarının büyüme trendi ivme kazanarak devam ediyor. 2020’de dijital oyun pastasının yüzde 41’ine sahip olması beklenen mobil oyun pazarının gelirlerininse 72,3 milyara ulaşacağı tahmin ediliyor.
906 milyon dolarlık Spor
Tüm dünyada izleyici kitlesini hızla artıran e-spor geleceğin en büyük spor pazarından biri olacak gibi görünüyor. Zira Newzoo’nun verilerine göre e-spor pazarı bu sene sonunda yüzde 38,2 büyümeyle 906 milyon dolar gelire ulaşacak. Bunun 359,4 milyon doları sponsorluktan gelirken e-spora yapılan reklam yatırımları yüzde 23,8 büyümeyle 173,8 milyon dolara ulaşacak.
Newzoo’nun Haziran 2017’de yaptığı analize göre Türkiye’de 30 milyonu aşkın “gamer” mevcut. Türkiye’de bu sene 773,9 milyon dolar gelir elde edildiği tahmin edilirken bu rakam ülkemizi dünyanın en büyük 18’inci pazarı konumuna getiriyor. Öte yandan Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği’ne göre Newzoo’nun Türkiye verileri sadece oyun yazılım ve servis tüketim rakamlarını kapsıyor. Bu alandaki donanım satışları ve Türkiye’deki oyun üretimini içermiyor. Onlar da eklendiğinde Türkiye oyun sektörünün 1,5 milyar doları geçtiği tahmin ediliyor. Özetle ülkemizde giderek artan dijital oyun ve e-spor pazarı Z kuşağına ulaşmak isteyen markalar için yeni olanaklar sağlayacak gibi görünüyor.