Bu bir advertorial değildir!

“Marifet iltifata tabidir” der büyükler. İçinde yaşadığımız süreçte büyümesini sektör ortalamasının üstünde gerçekleştiren şirketlere rahatlıkla söylenebilir. 63 bin kişi çalışıyor. 180 pazarda değeri 50 milyar dolar. Hayatımıza giderek sessizce ve daha çok girdi. Çevremde hemen herkesin kalitesi konusunda hem fikir olduğu teknoloji üreten bir şirketten, Lenovo’dan bahsediyorum. Üç alt markasıyla büyük bir aile Lenovo: oyun bilgisayarı Legion, kurumsal markası Thinkpad  ve Yoga premium markasıyla pazarın lideri. Dünyada yüzde 25 ile pazarın en büyük oyuncusu. Bugünlerde sıklıkla duyduğumuz “dijital dönüşüm” kavramını “akıllı dönüşüm” olarak bir adım öteye götürüp bu alana liderlik etmek de istiyor. 

Pazara ilişkin genel rakamlar da verelim; geçtiğimiz yıl Türkiye’de 1,6 milyon adet bilgisayar satıldı. Pandeminin de etkisiyle bu yılın ilk altı ayında bilgisayar pazarında yüzde 41’lik bir büyüme oldu ve 915 binlik bir satış gerçekleşti. Yılsonuna kadar Türkiye’de 2 milyon adet bilgisayar satılacak. Bilgisayar pazarının piyasanın yüzde 25’lik bir büyüme trendi yakalamasını öngörülüyor. Perakendede satışlar ilk altı ayda yüzde 70 arttı.

Lenovo’ya gelince; 2020 yılının ilk yarısında Türkiye’de de, pazar payını yüzde 26,5’e çıkararak sektör liderliğini devam ettirdi. Geçen yılın aynı döneminde yüzde 25,4’lük bir pazar payına sahipti. Tüketici segmentinde müşteri sayısını yüzde 100 artırarak yeni 50 bin müşteri kazanırken pazar payını yüzde 17,7’den yüzde 20,5’e çıkardı. Kurumsal satışlarda da 40,8 pazar payı ile Türkiye’de tüm segmentlerde lider oldu.

Bir kampanya, çok mesaj

Hatırlarım ING Bank da Türkiye girişinde sayfalarca ilan verip, Türkçe nasıl okunması gerektiği konusunda sesli, görüntülü ve basılı yayında adeta bombardıman yapılmıştı. Aslında Lenovo’nun söylemi zor değil ama yanlış söyleniyor çünkü Türkçe’nin büyük sesli uyumuna uygun değil. Lenavo’dan Lenova’ya kadar onlarca yanlış versiyonuyla yanlış söylemeye devam ediyoruz. İşin doğrusu için 15 Ekim’e kadar bir kampanya yapılıyor. Sadece söylem değil iç içe geçmiş mesajlar da kampanyada 360 derece işleniyor.

Mesaj bir; Lenovo Türkiye’deki ilk imaj kampanyasını yapıyor. Eğlenceli, aktif, dinamik, genç, becerikli, hayat dolu, güçlü ve güvenilir, akıllı ve daima yenilikçi bir marka imajını vermek istiyor.

Mesaj İki;  Lenovo, tüketici tarafından zor söylenen bir marka. Bunu akılda kalıcı bir jingle ile daha iyi vurguluyor.

Ve mesaj üç; Lider teknoloji markası olarak hem bilgisayar pazarını büyütmek hem de bir Lenovo bilgisayar ile kullanıcıların neler yapabilecekleri konusunda farkındalığın artırması hedefleniyor.

Tüm mecralar için tasarlanan kampanyanın yaratıcı ajansı 4129 Grey. Prodüksiyon Film Park ve yönetmeni Engin Erden. Kampanyanın hashtag’i olarak #onsuzolmuyor seçilmiş.

Kampanya öncesi 2 araştırma yapılmış

İlk araştırma 2019’da Future Bright’a 14 şehirde, 1800 kişilik hedefleme ile, tüm SES gruplarında yüze, Türk tüketicisinin teknoloji hakkındaki düşüncelerini anlamak için yapılmış. Sonuç: Teknolojiyi tüketen taraftayız.

İkincisi araştırma: 2020 Temmuz yani pandemide İPSOS tarafından, İstanbul başta olmak üzere 600 kişilik bir hedeflemeyle, ABC1C2 SES’e, Lenovo’nun bir bilgisayar markası olarak tüketici tarafından bilinirliğini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiş. Sonuç: Lenovo’nun bilinirliği global markalar arasında yüze 86 ile birinci sırada gelmiş.

Lenovo CMO’su Banu Soyak ile hem araştırmalar hem de Türkiye’de ilk kez çekilen imaj filmi üzerinde sohbet ediyoruz. Soyak, “Pandemi döneminde teknoloji ve bilgisayara ilginin artmasıyla arttı. Lider teknoloji markalarından biri olarak reklam filmiyle hem pazarı büyütmek hem de reklamda bilgisayarla tüketicilerin neler yaptığını aktarmayı istedik.” diyor.

Pandemi teknoloji odaklı tüm sektörleri etkilendi. Önümüzdeki günlerde nasıl bir değişim bekliyorsunuz soruma, “Bu süreçle en iyi başa çıkabilenler teknolojik alt yapısı güçlü olan ve dijital dönüşümünü tamamlamış olanlar. Gelecekte iletişim biçimimizin daha çok değişebileceğini ve teknolojiye ne kadar çok ihtiyacımız olduğunu gördük bu süreç devam edecek.” diyerek yanıt veriyor.

Peki, ya Lenovo’nun gelecek hedefleri nelerdir dediğimde, “Lenovo olarak inovasyona bağlılığımız devam edecek. Herkes için daha akıllı teknolojilere odaklanmayı ve dünyada akıllı dönüşüm hedefine doğru ilerlemeyi sürdüreceğiz. Müşteri deneyimi ve memnuniyeti bizim için çok önemli. Güvenilir marka olma algımızı çok değerli buluyoruz. Son kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayabilmenin ve teknolojik gelişmelere ayak uydurmanın, başarılı olabilmenin temel şartlarından biri olduğunu düşünüyoruz. Bu yönde yenilikçi adımlar atıyoruz, yapay zeka yatırımlarımızı da sürdürüyoruz.”

Halka halka büyüyen kurumsal sosyal sorumluluk projeleri

“Teknolojiyle üreten bir toplum yaratma hedefiyle çalışmalar yürütüyoruz” diyor Banu Soyak ve  “Teknoloji ile Üretelim” platformunu kurduklarını söylüyor. Platformda Lenovo’nun yanı sıra FutureBright Group, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV), İTÜ ARI Teknokent, Başarsoft, Arena Bilgisayar, Index Grup, Koyuncu Elektronik, Penta Bilgisayar yer alıyor.

Misyonunu; teknolojiyi üretim amacı olarak kullanmayı teşvik eden olanakları sağlamak biçiminde tanımlatan Platform’un hedefi teknolojiyi üretirken kullanabilen, mesleğine entegre edebilen, teknolojik gelişmelere açık ve gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek.

Lenovo “Tasarım ve Beceri Atölyeleri” ile çocuklara da ulaşıyor, Lenovo CMO’su Banu Soyak  “TEGV’in  71 öğrenim biriminde 7-13 yaş arasındaki 50 bin çocuğa bir yıl boyunca kodlama eğitimi vermeyi hedefliyoruz.  Bu anlamda TEGV ile Diyarbakır Ergani’de ve İzmir Gümüşpala’da “Tasarım ve Beceri Atölyesi” teknoloji sınıflarını açtık. Ayrıca mobil eğitim platformu sayesinde çocuklara diledikleri yerden eğitime katılma imkânı sunacağız. Platformun öncelik verdiği bir başka konu da yazılım alanında eğitim ve girişimciliğin desteklenmesidir.” diyen Banu Soyak, Türkiye’nin geleceği yazılım ve teknolojiyle üretimdedir.” diyor.

İLGİLİ HABERLER