Brandzone Kasım ayının en dinamik markalarını açıkladı

Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, Marketing Türkiye’ye özel olarak Kasım ayının en dinamik markalarını belirledi. TV kategorisine Philips damga vururken, gıda kategorisinde ise Pınar zirveye oturdu.

Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, Marketing Türkiye’ye özel olarak ele aldığı analizde 2017 Kasım ayının “En Dinamik Markaları”nı açıkladı. Tüm kampanyaları tek tek ürün, marka, kategori ve özellik bazında inceleyen BrandZone, bir kategoride en fazla kampanyası yer alan yani en dinamik markaları raporladı. Analizde ulusal, yerel, indirim, parfümeri, teknoloji ve toptan kanalların insert (katalog) ve basılı reklamlarında bulunan kampanyalarıyla birlikte teknolojide kategorisindeki TV reklamı kampanyaları da ele alındı.

TV’ye Philips damga vurdu!

BrandZone verilerine göre; toplamda bin 342 kampanyanın düzenlediği TV kategorisinde yüzde 31’lik kampanya oranı ve 416 kampanyayla Philips en dinamik marka oldu. Toplamda bin 226 kampanyanın düzenlendiği akıllı telefon kategorisinde yüzde 23’lük kampanya oranı ve 286 kampanyayla Samsung en dinamik marka oldu.

TV_Görsel_1

Pınar zirveye oturdu

2017 Kasım ayı verilerine göre; gıda kategorisinde 755 kampanyayla Pınar en dinamik marka oldu. Peynir kategorisinde toplamda bin 968 kampanya düzenlendi. Yüzde 14’lük kampanya oranı ve 268 kampanyayla Pınar yine en dinamik marka oldu. Peynir kategorisinde, yüzde 10’luk oran ve 203 kampanyayla Muratbey ikinci; yüzde 10’luk oran ve 198 kampanyayla Sütaş üçüncü sırayı aldı.

Peynir_Görsel

Kasım ayında Torku ilk sırada yer aldı

Bisküvi ve kek kategorisinde bin 451 kampanya düzenlendi. En dinamik marka yüzde 10’luk kampanya yüzdesi ve 144 kampanyayla Konya Şeker’in Torku’su oldu. Yüzde 9’luk oran ve 124 kampanyayla Şölen’in Biscolata’sı ikinci sırayı alırken; yüzde 7’lik oran ve 107 kampanyayla Ülker Dankek üçüncü sırada yer aldı.

Bisküvi_Görsel_1

Milka en dinamik marka oldu

Bar kaplama&gofret kategorisinde toplamda bin 113 kampanya düzenlendi. Yüzde 7’lik kampanya oranı ve 74 kampanyayla Mondelez’in Milka’sı en dinamik marka oldu. Yüzde 6’lık oran ve 72 kampanyayla Ferrero’nun Kinder markası ikinci; yüzde 6’lık oran ve 64 kampanyayla Eti’nin Hoşbeş markası üçüncü sırada yer aldı. Tablet çikolata kategorisinde toplamda 542 kampanya düzenlendi. Yüzde 20’lik kampanya oranı ve 108 kampanyayla Ülker Çikolata en dinamik marka oldu. Yüzde 19’luk oran ve 102 kampanyayla Nestle Tablet ikinci; yüzde 16’lık oran ve 85 kampanyayla Nestle Damak üçüncü sırada yer aldı.

Çay kategorisinde lider yine Lipton!

2017 Kasım ayı verilerine göre; çay kategorisinde toplamda 1.033 kampanya düzenlendi. Yüzde 27’lik kampanya yüzdesi ve 284 kampanyayla Unilever’in Lipton markası en dinamik marka oldu. Yüzde 17’lik oran ve 174 kampanyayla Çaykur ikinci; yüzde 14’lük oran ve 145 kampanyayla Doğuş üçüncü oldu.

Superfresh zirvede!

Dondurulmuş gıda kategorisinde 706 kampanya düzenlendi. BrandZone’nun Kasım ayı verilerine göre en dinamik marka yüzde 50’lik kampanya yüzdesi ve 356 kampanyayla Ülker’in Superfresh’i oldu. Yüzde 9’luk oran ve 63 kampanyayla Tokana ikinci sırayı alırken; yüzde 7’lik oran ve 50 kampanyayla Dr.Oetker üçüncü sırada yer buldu.

Kağıt ürünleri kategorisine Eczacıbaşı damgası

BrandZone’nun açıkladığı 2017 Kasım verilerine göre; kağıt ürünleri kategorisinde toplamda bin 464 kampanya düzenlendi. Yüzde 12’lik kampanya oranı ve 179 kampanyayla Eczacıbaşı’nın Solo markası en dinamik marka oldu. Yüzde 11’lik oran ve 155 kampanyayla Hayat Kimya’nın Papia’sı ikinci; yüzde 8’lik oran ve 116 kampanyayla Eczacıbaşı’nın Selpak’ı üçüncü sırada yer aldı.

Ev temizleyicileri kategorisinde lider: Unilever

BrandZone verilerine göre; ev temizleyicileri kategorisinde toplamda bin 436 kampanya düzenlendi. Yüzde 7’lik kampanya oranı ve 103 kampanyayla Unilever’in Cif ve Domestos’u en dinamik markalar oldu. Yüzde 7’lik oran ve 96 kampanyayla Provel’in Parex markası ikinci sırada yer aldı.

Çamaşır makinesi deterjanı kategorisinde 949 kampanya düzenlendi. Yüzde 22’lik kampanya oranı ve 210 kampanyayla P&G’nin Ariel’i en dinamik marka oldu. Yüzde 14’lük oran ve 132 kampanyayla Henkel’in Persil markası ikinci; yüzde 11’lik oran ve 103 kampanyayla P&G’nin Alo markası üçüncü sırayı aldı.

Bulaşık makinesi deterjanı kategorisinde 676 kampanya düzenlendi. Yüzde 53’lük kampanya oranı ve 360 kampanyayla Reckitt Benckiser’ın Finish’i en dinamik marka oldu. Yüzde 20’lik oran ve 136 kampanyayla P&G’nin Fairy markası ikinci; yüzde 13’lük oran ve 89 kampanyayla Henkel’in Pril markası üçüncü sırayı aldı.

BrandZone 2017 Kasım Ayı Kampanya Sonuçları:

Kategori : TV

En Dinamik Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Philips Philips 416 31%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 1.342 100%

Kategori : Akıllı Telefon

En Dinamik Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Samsung Samsung 286 23%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 1.226 100%

 

 

Kategori : Peynir

En Dinamik ilk 3 Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Pınar Yaşar Holding 268 14%
Muratbey Muratbey 203 10%
Sütaş Sütaş 198 10%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 1.968 100%

 

 

Kategori : Bisküvi ve Kek

En Dinamik ilk 3 Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Torku Konya Şeker 144 10%
Biscolata Şölen 124 9%
Ülker Dankek Ülker 107 7%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 1.451 100%

 

 

Kategori : Çikolata Bar Kaplama & Gofret

En Dinamik ilk 3 Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Milka Mondelez 74 7%
Kinder Ferrero 72 6%
Hoşbeş Eti 64 6%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 1.113 100%
 

 

Kategori : Tablet Çikolata

En Dinamik ilk 3 Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Ülker Çikolata Ülker 108 20%
Nestle Tablet Nestle 102 19%
Damak Nestle 85 16%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 542 100%

 

 

Kategori : Çay

En Dinamik ilk 3 Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Lipton Unilever 284 27%
Çaykur Çaykur 174 17%
Doğuş Doğuş Çay 145 14%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 1.033 100%

 

 

 

Kategori : Dondurulmuş Gıda

En Dinamik ilk 3 Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Superfresh Ülker 356 50%
Tokana Tokana 63 9%
Dr.Oetker Dr.Oetker 50 7%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 706 100%

 

 

Kategori : Kağıt Ürünleri

En Dinamik ilk 3 Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Solo Eczacıbaşı 179 12%
Papia Hayat Kimya 155 11%
Selpak Eczacıbaşı 116 8%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 1.464 100%
 

 

Kategori : Ev Temizleyicileri

En Dinamik ilk 3 Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Cif Unilever 103 7%
Domestos Unilever 103 7%
Parex Provel 96 7%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 1.436 100%

 

 

Kategori : Çamaşır Deterjanları

En Dinamik ilk 3 Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Ariel Procter & Gamble 210 22%
Persil Henkel 132 14%
Alo Procter & Gamble 103 11%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 949 100%

 

 

Kategori : Bulaşık Makinesi Yıkama (Deterjan, Tuz ve Parlatıcı)

En Dinamik ilk 3 Marka Firma Kampanya Adedi Kampanya Yüzdesi
Finish Reckitt Benckiser 360 53%
Fairy Procter & Gamble 136 20%
Pril Henkel 89 13%
Tüm Markalar Toplam  Kampanya Sayısı 676 100%

 

İLGİLİ HABERLER