Bosch’tan yepyeni kampanya: #LikeABosch
Teknoloji servisi Bosch, dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı olan CES’te “Like a Bosch” adlı yeni bir global imaj kampanyası başlattı. Kampanya, Bosch’un ağa bağlı ürünler ve çözümlerin önde gelen sağlayıcısı olduğu mesajını yaymayı amaçlıyor.
Kampanyanın ana dayanağı, deneyimli IoT kullanıcısı bir ana karakterin yer aldığı bir hip-hop video klibi. Bosch, “Like a Bosch” kampanyası ile yeni bir alana giriş yapıyor. Tamamen farklı tutum ve ton, 1886’da kurulmuş olan şirketin değişimini gösteriyor. Bu halkla ilişkiler hamlesi, on milyonlarca tıklama alarak internette viral hale gelen “like a boss” videoları ve capsleri serisinden ortaya çıktı. Bu videolar tuhaf numaralar yapan, etkileyici atletik özellikler sergileyen veya teknik ustalıkları ile zor durumlardan çıkış yolu bulan sıradan insanları içeriyor. Kurumsal “Like a Bosch” kampanyası, bu internet fenomenine tamamen yeni bir soluk getirmek üzere birkaç harfi değiştiriyor. Bosch videosundaki genç adam, Bosch’un ağa bağlı çözümleri sayesinde her zaman bir adım önde gidiyor. Elinde akıllı telefonuyla havalı, akıllı ve kendinden emin bir şekilde otomobilini, çim biçme makinesini veya kahve makinesini “Like a Bosch” gibi çalıştırıyor.
Bir viral IoT hareketi başlıyor
Bosch Marka Yönetimi Başkanı Boris Dolkhani, “Global bir internet sansasyonu seçtik ve mizahi bir dokunuşla yeniden yorumladık. Söz konusu nesnelerin interneti olduğunda tüm yollar Bosch’a çıkıyor. Kampanyanın verdiği mesaj işte bu.” dedi. Bosch hedef kitlesine ulaşabilmek için bu mesajı tüm ilgili iletişim kanallarında yaymak üzere bir viral IoT hareketi başlattı. Bosch, bu videoları beğenerek ve paylaşarak daha geniş bir kitleye ulaşma konusunda 400.000’den fazla çalışanına güveniyor. Ağa bağlı mobilite ve ağa bağlı yaşam olmak üzere iki IoT alanına yönelik ürünler içeren diğer klipler de yılın ilerleyen zamanlarda bunu takip edecek. Hamburg, Almanya merkezli bir reklam ajansı olan Jung Von Matt tarafından yaratılan imaj kampanyası dijital ve sosyal medya kanallarında sunulacak.