21 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Boğazda yüzen devasa futbol topu gerçek miydi?
Haberler

Boğazda yüzen devasa futbol topu gerçek miydi?

Marketing Türkiye
3 Temmuz 2023
4 dk okuma

 UEFA Şampiyonlar Ligi’nin resmi partneri adidas, İstanbul’da gerçekleşen final öncesinde futbolseverlerin nabzının bir an olsun düşmesine izin vermedi. adidas Champions Island ziyaretçilerine unutulmaz anlar yaşatırken hem kadınları hem de çocukları merkeze aldığı etkinlikleriyle de ilham verdi. İstanbul Boğazı’nda yüzen final topu da şehir efsanesi değil elbette. adidas Türkiye Kıdemli Pazarlama Direktörü Onur Demircan ile UEFA Şampiyonlar Ligi için hazırlanan deneyimlerin perde arkasını konuştuk.

Boğazda yüzen devasa futbol topu gerçek miydi?
Onur Demircan
adidas Türkiye Kıdemli Pazarlama Direktörü

Futbol’un adidas için önemi nedir? Bu alan­da ne tarz yatırımları­nız var?

adidas olarak sporun hayat­ları değiştirebilme gücüne inanıyoruz. Bu inancımızla da hangi dalı olursa olsun spora verdiğimiz desteği sürdürüyoruz. Tüm spor dalları içerisinde bizim için futbolun ayrı bir yeri var. Dünyanın en popüler spor dalları­nın başında gelen futbolun, ülkelerin tanı­tımına, ekonomisine katkısı da yadsınamaz bir gerçek. Bunun yanı sıra futbol, insanları gönülden birbirine bağlamayı başarıyor.

adidas olarak futbolda dünya lideriyiz. FIFA World Cup™, UEFA Avrupa Şampiyonası ve UEFA Şampiyonlar Ligi gibi dünyanın en önemli futbol turnuvalarının resmi tedarik­çisi olmanın yanı sıra bu turnuvalar dışında, Real Madrid, Manchester United, Arsenal, FC Bayern Münih ve Juventus ve Beşiktaş JK gibi dünyanın en iyi kulüplerine de for­ma ve ekipman sağlıyoruz. Messi, Mo Salah, Benzema, Jude Bellingam, Ilkay Gundoğan gibi çok önemli marka elçilerimizle de tüm futbolseverlere ilham vermeyi amaçlıyoruz.

Uzun zamandır İstanbul’da beklenen an sonunda yaşandı. UEFA Şampi­yonlar Ligi’nin resmi partneri olarak siz futbolseverler için nasıl deneyim­ler hazırladınız?

adidas olarak, İstanbul’da gerçekleşmesi uzun zamandır beklenen UEFA Şampiyon­lar Ligi Final heyecanını futbolseverlere doyasıya yaşatmak için birçok projeye imza attık. Projelerimizi hayata geçirirken de İs­tanbul’daki finale özel hazırladığımız topu­muz “UCL PRO Ball Istanbul” çıkış nokta­mız oldu. Projelerimizi hazırlarken yenilikçi teknolojilerden, güncel trendlerden ve fut­bol tarihimizden ilham aldık.

UEFA Şampiyonlar Ligi final toplarıyla ilgili geniş bir arşivimiz var. Final topları arşivi­mizle adidas İstiklal mağazamızda “UEFA Şampiyonlar Ligi Finali Resmi Maç Topları­nın Tarihi” isimli bir sergiyi futbolseverlerin beğenisine sunduk.

Diğer bir projemizde ise yenilikçi bir tek­noloji kullandık. Daha önce Arjantin dünya kupasını kazandıktan sonra hayata geçir­diğimiz projede kullandığımız CGI uygula­masıyla final topumuzu İstanbul Boğazı’nda yüzdürdük.

En büyük projelerimizden biri ise bir ilk olan ve Haliç Boğaz’ında konumlanan “adi­das Şampiyonlar Adası” oldu.

Birçok alanda gerçekleştirdiğimiz projelerle uzun zamandır İstanbul’da gerçekleşmesi beklenen final heyecanını futbolseverlere doyasıya yaşattık. Aldığımız olumlu geri bil­dirimler, basın yansımaları ve etkinlikleri­mize katılımcı sayıları değerlendirildiğinde de bunu başardığımızı büyük bir gururla söyleyebilirim.

“UEFA Şampiyonlar Ligi Finali Res­mi Maç Toplarının Tarihi” sergisin­den ve CGI teknolojisi kullanımın­dan biraz daha bahseder misiniz?

adidas olarak UEFA Şampiyonlar Ligi Finali coşkusunu ve heyecanını tüm futbolsever­lerin yaşamasını hedefledik. Bu amaçla da ülkemizde ilk defa gerçekleşen “UEFA Şam­piyonlar Ligi Finali Resmi Maç Topları Tari­hi” sergisini gerçekleştirdik. Sergide 2002- 2023 yılları arasındaki Londra’da oynanan B. Dortmund- Bayern Münih, İstanbul’da oynan A.C Milan- Liverpool ve Münih’te oy­nanan Bayern Münih- Chelsea gibi unutul­maz final maçlarının da yer aldığı yirmi iki topumuz yer aldı. Ayrıca sergide Şampiyon­lar Ligi Kupasını konumlandırdık. Bu saye­de binlerce tüketici kupayı yakından görme şansına sahip oldu.

İstanbul Boğazı’nda yüzdürdüğümüz final topu projemiz ise en çok ses getiren işleri­mizden biri oldu. CGI uygulamasını, Türki­ye’de de ilk defa Şampiyonlar Ligi final ma­çında kullandık. Videomuz şu ana kadar 4.5 milyona yakın izlendi. Hala daha gerçekten dev bir topu boğazda yüzdürüp yüzdürme­diğimiz soruluyor. Videomuz bugüne kadar Türkiye’de yapılan en profesyonel örnekler­den biri ve bu da bizi çok mutlu ediyor.

Destekçiliğiniz kapsamında hayata geçirdiğiniz bir uygulama da “adidas Champions Island” oldu. Burada ka­tılımcılara ne tür deneyimler sundu­nuz?

adidas olarak mottomuz “Impossible Is No­thing”. Biz de ada fikrini bu mottomuzdan ilham alarak hayata geçirdik. Şehrimiz uzun zamandır final heyecanını yaşamayı bekli­yordu ve biz de bu heyecanı İstanbul’da ya­şamayı uzun zamandır bekliyorduk. Bu ne­denle futbolseverlere benzersiz bir deneyim yaşatmak istedik. Ada fikri de bu isteğimiz doğrultusunda ortaya çıktı.

Boğazda yüzen devasa futbol topu gerçek miydi?

adidas Şampiyonlar adası için kullandığı­mız platform uzun zamandır kullanılmayan bir platformdu. Biz bu platformu futbolse­verlerin şampiyonlar ligi heyecanını eşsiz bir atmosferde yaşayabilecekleri bir adaya dönüştürdük.

Adamızın açılışını 8 Haziran’da ses getiren bir etkinlikle gerçekleştirdik. Ünlü futbolcu­lar Roberto Carlos, Mario Jardel ve Michy Batshuayi’de bize açılışta eşlik etti. Açılışı­mızda, kısa bir sohbet sonrasında ünlü fut­bolcular, ayak tenis maçı ile davetlilerimize ve bize unutulmaz anlar yaşattı.

Ayrıca adiclub isimli bir üye sadakat progra­mımız var. adiclub kapsamında üyelerimize paha biçilemez anlar yaşatmaya çalışıyoruz. Bu isteğimiz doğrultusunda da üyelerimiz arasından seçtiğimiz bir talihli ünlü futbol­cularımız ile ayak tenisi oynama şansına sahip oldu. Üyemize böyle bir deneyim ya­şatmak bizler için de mutluluk verici oldu.

“adidas Champions Island”ın ikinci günün­de ise kız çocuklarının hayallerini gerçek­leştirdik. Sporda cinsiyet ve fırsat eşitliğini desteklemek amacıyla uzun zamandır be­raber çalıştığımız iş ortaklarımızdan Kızlar Sahada platformu ile beraber bir etkinlik düzenledik. Projemiz kapsamında, futbola gönül vermiş 21 kız çocuğumuzu, Bayern Münich’in kadın takım kaptanı Lina Ma­gull ile bir araya geldiler. Kızlarımız hem Lina’nın ilham veren hikayesini dinlediler hem de beraber antreman yapma fırsatını yakaladılar.

Boğazda yüzen devasa futbol topu gerçek miydi?

“adidas Şampiyonlar Adası”nda üç günde toplam bin 800 ziyaretçiyi ağırladık. Ziya­retçilerimizin adada oldukları süre zarfında keyifli zaman geçirmeleri için de çeşitli ak­tivasyonlar gerçekleştirdik. Örneğin, ülke­mizde ilk defa hayata geçirdiğimiz “Digital Score Station” oyunumuz misafirlerimizden yoğun ilgi gördü.

Kadınlar koşarken kendilerini güvende hissetmek için neler yapıyor?

featured
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Araştırma
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
"Karanlıkta Akan Bir Yıldız: Mustafa Kemal Atatürk" sergisi İstanbul’da açıldı
Haberler
“Karanlıkta Akan Bir Yıldız: Mustafa Kemal Atatürk” sergisi İstanbul’da açıldı
Sena Tufan
18 Nisan 2025
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Haberler
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sena Tufan
6 gün önce
Küresel köyden çıkış: Boykot
Haberler
Küresel köyden çıkış: Boykot
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.