#Black Lives Matter kampanyası ezber bozdu. Artık ırkçılığa karşı verilen savaşın ön cephesinde markalar var!

Amerika’da George Floyd’un öldürülmesinin ardından başlayan “Black Lives Matter” protestoları, başladığı ilk günden beri büyümeye devam ediyor. Toplumsal tepkilerle yan yana görmeye pek de alışık olmadığımız global markalar ise bu kez elini taşın altına koymuş durumda.

Değişim için birlikte hareket etmenin gücünü kullanan Amerikan toplumu , global markaları da sessizliklerini bozmaya zorluyor.

Bugüne dek toplumsal reaksiyonlar karşısında tarafsız bölgede kalmayı tercih eden pek çok marka bile bu çağrı karşısında kayıtsız kalmadı ve harekete geçti.

“Black Lives Matter” sloganına ses olmak isteyen global markaların kimi duruşunu sosyal medya aracılığıyla sergilerken, kimileri ise bağış fonları oluşturdu. Sosyal medya üzerinden yapılan açıklamalar ve bağış fonlarının yanı sıra en büyük etkiyi markaların “Black Lives Matter” kampanyaları sağladı.

İşte karşınızda, ırkçılığa karşı elini taşın altına koyan markalar ve kampanyaları….

Nike: “For Once Dont Do It”

Nike’ın bu çağrısını, sektördeki en büyük rakibi Adidas da yanıtsız bırakmadı.

Adidas, kurumsal düşüncelerini 10 Haziran’da  Twitter üzerinden yayınladı.

 

Puma: Reform

Resmi Twitter hesabından, “Birlikte hareket etmeliyiz” diyen Puma ise Minnesota Özgürlük Fonu için bağış kampanyası başlattı.

 

Netflix: “Sessiz Kalmak Suça Ortak Olmaktır”

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Netflix US (@netflix)’in paylaştığı bir gönderi ()

Netflix ayrıca kendi sitesinde “Black Lives Matter” adıyla yeni bir kategori oluşturdu.

 

 

Amazon: “Sistematik ırkçılığın ve eşitsizliğin karşısında birlikte duracağız.”

 

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Amazon (@amazon)’in paylaştığı bir gönderi ()

Amazon‘un desteği sadece açıklamalarıyla da sınırlı kalmadı; Siyahi Amerikalılara, ekonomik fırsatlar, eğitim ve hukuki davalarda destek sağlamak için çaba gösteren çeşitli organizasyonlara toplam 10 milyon dolar bağışlayacağını açıkladı.

 

McDonald’s: One Of Us

 

P&G: The Choice

 

Glossier: Black Lives Matter hareketine destek olmak için 500 bin dolar bağışladı.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

#BlackLivesMatter

Glossier (@glossier)’in paylaştığı bir gönderi ()

 

Farmacy: Irkçılığın karşısında olduğunu Instagram üzerinden yayınladığı paylaşımı ile ifade eden Farmacy, Color Of Change organizasyonuna 10 bin dolar bağış yaptı.

E-ticaret sitesi Etsy ise Equal Justice Initiative (Eşit Adalet Girişimi) ve Black-Led Movement Foundation‘a toplamda 1 milyon dolar bağış yaptı.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

#BlackLivesMatter

Glossier (@glossier)’in paylaştığı bir gönderi ()

Tekstil dünyası da, hareket karşısında duyarsız kalmadı. H&M, GAP ve GANNI sosyal medya aracılığıyla hem ırkçılığın karşısında olduklarını hem de gerçekleştirdikleri bağışları duyurdu.

 

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

#BlackLivesMatter @naacp_ldf @colorofchange @aclu_nationwide

COS (@cosstores)’in paylaştığı bir gönderi ()

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

At GANNI, we stand in solidarity with the Black Lives Matter movement. As we’ve been researching and educating ourselves, our silence—born out of the fear of saying the wrong thing—has gone on for too long. Today, our company and founders will be donating $100,000 across the below organisations, in support of the fight to end racial injustice. @blklivesmatter @naacp @aclu_nationwide We know this is not enough—we must continue to listen, research, and educate ourselves about systematic injustice and state sanctioned violence against Black people globally. We have a lot of work to do, but we commit to doing better and commit to continued action. If you are thinking about making a purchase with GANNI this week, we ask you to consider donating to an anti-racism organization instead. Additionally, starting this week and each week moving forward, we will be commissioning work from the Black creative community to share on our platforms. If you are a Black creator that’s interested in collaborating with GANNI, please DM us. It’s a small start, but the change begins now. #BlackLivesMatter #NoJusticeNoPeace #GeorgeFloyd #AhmaudArbery #BreonnaTaylor

GANNI (@ganni)’in paylaştığı bir gönderi ()

 

Toplumların harekete geçmesinden, markaların kendini ifade etmesine dek aktif bir rol oynayan online platformlar da kendilerini bu rolleriyle sınırlamadı ve harekete fikirlerini dile getirerek de destek verdi.

 

Twitter bu süreçte ilk desteğini logosunu karartarak verdi. Ardından daha da net bir adım atan Twittter, Trump’ın attığı bir Tweet’i “şiddete özendiriyor” gerekçesiyle işaretledi.

Snapchat ise yaptığı basın açıklamasıyla, kullanıcılarının aktif bir biçimde kullandığı “Keşfet” bölümünde Donald Trump’ın yayınlarını tanıtmayı durdurduğunu belirtti.“Keşfet’te ücretsiz tanıtım yaparak ırkçılığı ve adaletsizliği kışkırtan sesleri yükseltmeyeceğiz” diyen Snapchat yetkilisi, sözlerini “Irk kökenli şiddetin ve adaletsizliğin toplumuzda yeri yok. A.B.D’de barış, sevgi, eşitlik ve adalet arayan herkesle birlikteyiz!” diyerek sonlandırdı.

LınkdIn eylemlerin başlamasının hemen ardından fikrini cesurca bildirenlerden olmuştu.

“Bu işte hep birlikteyiz ve meslektaşlar, liderler ve arkadaşlar olarak birlikteyken daha güçlüyüz. Birlikte adil ve eşitlikçi bir gelecek yaratabiliriz” diyen profesyonellerin sosyal medya platformu LinkdIn, kendi yorumuyla siyahlara büründü

İLGİLİ HABERLER