#Black Lives Matter kampanyası ezber bozdu. Artık ırkçılığa karşı verilen savaşın ön cephesinde markalar var!
Amerika’da George Floyd’un öldürülmesinin ardından başlayan “Black Lives Matter” protestoları, başladığı ilk günden beri büyümeye devam ediyor. Toplumsal tepkilerle yan yana görmeye pek de alışık olmadığımız global markalar ise bu kez elini taşın altına koymuş durumda.
Değişim için birlikte hareket etmenin gücünü kullanan Amerikan toplumu , global markaları da sessizliklerini bozmaya zorluyor.
Bugüne dek toplumsal reaksiyonlar karşısında tarafsız bölgede kalmayı tercih eden pek çok marka bile bu çağrı karşısında kayıtsız kalmadı ve harekete geçti.
“Black Lives Matter” sloganına ses olmak isteyen global markaların kimi duruşunu sosyal medya aracılığıyla sergilerken, kimileri ise bağış fonları oluşturdu. Sosyal medya üzerinden yapılan açıklamalar ve bağış fonlarının yanı sıra en büyük etkiyi markaların “Black Lives Matter” kampanyaları sağladı.
İşte karşınızda, ırkçılığa karşı elini taşın altına koyan markalar ve kampanyaları….
Nike: “For Once Dont Do It”
Nike’ın bu çağrısını, sektördeki en büyük rakibi Adidas da yanıtsız bırakmadı.
Together is how we move forward.
Together is how we make change. https://t.co/U1nmvMhxB2— adidas (@adidas) May 30, 2020
Adidas, kurumsal düşüncelerini 10 Haziran’da Twitter üzerinden yayınladı.
— adidas (@adidas) June 10, 2020
Puma: Reform
Resmi Twitter hesabından, “Birlikte hareket etmeliyiz” diyen Puma ise Minnesota Özgürlük Fonu için bağış kampanyası başlattı.
We need to take action together.
We are choosing to support the Minnesota Freedom Fund.
Donate to the MN Freedom Fund here: https://t.co/bNFhTbFBqX
Text FLOYD to 55156.#JusticeForGeorgeFloyd @MNFreedomFund pic.twitter.com/gKy4bp5YAT
— PUMA (@PUMA) May 30, 2020
Netflix: “Sessiz Kalmak Suça Ortak Olmaktır”
Netflix ayrıca kendi sitesinde “Black Lives Matter” adıyla yeni bir kategori oluşturdu.
Amazon: “Sistematik ırkçılığın ve eşitsizliğin karşısında birlikte duracağız.”
Amazon‘un desteği sadece açıklamalarıyla da sınırlı kalmadı; Siyahi Amerikalılara, ekonomik fırsatlar, eğitim ve hukuki davalarda destek sağlamak için çaba gösteren çeşitli organizasyonlara toplam 10 milyon dolar bağışlayacağını açıkladı.
McDonald’s: One Of Us
P&G: The Choice
Glossier: Black Lives Matter hareketine destek olmak için 500 bin dolar bağışladı.
Farmacy: Irkçılığın karşısında olduğunu Instagram üzerinden yayınladığı paylaşımı ile ifade eden Farmacy, Color Of Change organizasyonuna 10 bin dolar bağış yaptı.
E-ticaret sitesi Etsy ise Equal Justice Initiative (Eşit Adalet Girişimi) ve Black-Led Movement Foundation‘a toplamda 1 milyon dolar bağış yaptı.
Tekstil dünyası da, hareket karşısında duyarsız kalmadı. H&M, GAP ve GANNI sosyal medya aracılığıyla hem ırkçılığın karşısında olduklarını hem de gerçekleştirdikleri bağışları duyurdu.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
#BlackLivesMatter @naacp_ldf @colorofchange @aclu_nationwide
COS (@cosstores)’in paylaştığı bir gönderi ()
Toplumların harekete geçmesinden, markaların kendini ifade etmesine dek aktif bir rol oynayan online platformlar da kendilerini bu rolleriyle sınırlamadı ve harekete fikirlerini dile getirerek de destek verdi.
Twitter bu süreçte ilk desteğini logosunu karartarak verdi. Ardından daha da net bir adım atan Twittter, Trump’ın attığı bir Tweet’i “şiddete özendiriyor” gerekçesiyle işaretledi.
Snapchat ise yaptığı basın açıklamasıyla, kullanıcılarının aktif bir biçimde kullandığı “Keşfet” bölümünde Donald Trump’ın yayınlarını tanıtmayı durdurduğunu belirtti.“Keşfet’te ücretsiz tanıtım yaparak ırkçılığı ve adaletsizliği kışkırtan sesleri yükseltmeyeceğiz” diyen Snapchat yetkilisi, sözlerini “Irk kökenli şiddetin ve adaletsizliğin toplumuzda yeri yok. A.B.D’de barış, sevgi, eşitlik ve adalet arayan herkesle birlikteyiz!” diyerek sonlandırdı.
LınkdIn eylemlerin başlamasının hemen ardından fikrini cesurca bildirenlerden olmuştu.
“Bu işte hep birlikteyiz ve meslektaşlar, liderler ve arkadaşlar olarak birlikteyken daha güçlüyüz. Birlikte adil ve eşitlikçi bir gelecek yaratabiliriz” diyen profesyonellerin sosyal medya platformu LinkdIn, kendi yorumuyla siyahlara büründü