18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday pazaryeri
Haberler

Tüketici Black Friday’de hangi pazaryerinde olacak?

Marketing Türkiye
21 Kasım 2023
2 dk okuma

Geldik yılın adeta bir alışveriş şölenine dönüşen dönemine… Black Friday’e günler kala Marketing Türkiye adına Akademetre tarafından gerçekleştirilen “Black Friday Algı Araştırması” tüketicinin Black Friday algısını, satın alma davranışlarını ve kampanyaları hangi pazaryerinden takip edeceklerini mercek altına alıyor.

Black Friday değil “Efsane Cuma”

Araştırma kapsamında görüşülen her 10 kişiden 4’ü için “Efsane Cuma” kavramı diğer kampanya isimlerinden daha fazla “indirim ve kampanya” çağrışımı yapıyor (yüzde 40,4). Bu oranı yüzde 28,8 ile “Black Friday” izliyor. 

Araştırma bulguları bu iki kavramın her 10 kişiden 6’sında “indirim” ve “online pazaryeri” çağrışımı yaptığına işaret ediyor. Pandemi, ekonomik kriz, bölgesel çatışmaların ekonomi üzerindeki olumsuz etkilerinin belli coğrafyalarda tüketicilerin alışveriş ve tasarruf etme politikalarını anlamlı şekilde etkilediği de dikkat çekiyor. Her 10 kişiden 3’ünde “Efsane Cuma” ve “Black Friday” kavramlarının “online pazaryeri” çağrışımı yapmasının ardında, tüketicinin bozulan fiyat algısı karşısında ürün çeşitliği ve karşılaştırmalı fiyat arayışında olduğu söylenebilir.

Trendyol başarılı Black Friday iletişimleriyle zirvede

Araştırma kapsamında görüşülen her 10 kişiden 2‘sinin Black Friday dendiğinde ilk akıllarına gelen marka Trendyol oluyor (yüzde 18, 5). Bu oranı yüzde 12,5 ile Hepsiburada takip ediyor.

Trendyol yalnızca akıllara gelmekle kalmıyor ve her 10 kişiden 7’si Black Friday kampanya döneminde alışveriş yapmak için Trendyol’u tercih edeceklerini ifade ediyor.

Kasım ayında büyük indirim kampanyalarının multichannel ve sürekli iletişim stratejileriyle duyurulmasının tüketicilerin zihninde bu ayın indirim ayı olarak konumlandırılması konusunda başarılı olduğu da kaydediliyor. Zira her 2 kişiden 1’inin “Black Friday” dendiğinde aklına direkt kasım ayı geliyor.  

Türkiye’de e-ticaret kanununda  tüketiciyi daha fazla koruyan yapısal reformların yapılmamasından dolayı Türk tüketicisinin online alışverişlerde özellikle “kişiselleştirilmiş fiyatlar, ürünün vadedildiği gibi çıkmaması, yanıltıcı reklamlar, tanıtımlar, içerikler” nedeniyle mağdur olduğu görülüyor. Bu mağduriyetler tüketicilerin büyük indirim dönemindeki satın alma davranışlarını olumsuz etkiliyor. Öyle ki her 10 kişiden 6’sı “Black Friday” döneminde kampanyaya dahil olan herhangi bir ürün satın almadıklarını belirtiyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Araştırma kapsamında Ekim 2023 tarihinde 12 ilde 784 kişi ile yüz yüze görüşme yapıldı.

Black Friday’de fark yaratmak isteyenlerin dikkatine!

Akademetre Black Friday featured
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
5 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
Güncel Haberler
Konut piyasasında ters rüzgâr: Talep yükseliyor, fiyatlar geriliyor...
Konut piyasasında ters rüzgâr: Talep yükseliyor, fiyatlar geriliyor…
Ufuk Batur, L’Oréal Luxe Avrupa CMO’su olarak atandı...
Ufuk Batur, L’Oréal Luxe Avrupa CMO’su olarak atandı…
TEV’den usta sanatçıya saygı duruşu: "Beyaz piyanonun umut dolu notaları"
TEV’den usta sanatçıya saygı duruşu: “Beyaz piyanonun umut dolu notaları”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Haberler
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sena Tufan
16 Haziran 2025
Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Haberler
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
İrem Alimoğlu
7 Haziran 2025
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Araştırma
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Nafizcan Önder
16 Haziran 2025
Meta’dan "ses" getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Haberler
Meta’dan “ses” getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Nafizcan Önder
14 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.