15 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday pazaryeri
Haberler

Tüketici Black Friday’de hangi pazaryerinde olacak?

Marketing Türkiye
21 Kasım 2023
2 dk okuma

Geldik yılın adeta bir alışveriş şölenine dönüşen dönemine… Black Friday’e günler kala Marketing Türkiye adına Akademetre tarafından gerçekleştirilen “Black Friday Algı Araştırması” tüketicinin Black Friday algısını, satın alma davranışlarını ve kampanyaları hangi pazaryerinden takip edeceklerini mercek altına alıyor.

Black Friday değil “Efsane Cuma”

Araştırma kapsamında görüşülen her 10 kişiden 4’ü için “Efsane Cuma” kavramı diğer kampanya isimlerinden daha fazla “indirim ve kampanya” çağrışımı yapıyor (yüzde 40,4). Bu oranı yüzde 28,8 ile “Black Friday” izliyor. 

Araştırma bulguları bu iki kavramın her 10 kişiden 6’sında “indirim” ve “online pazaryeri” çağrışımı yaptığına işaret ediyor. Pandemi, ekonomik kriz, bölgesel çatışmaların ekonomi üzerindeki olumsuz etkilerinin belli coğrafyalarda tüketicilerin alışveriş ve tasarruf etme politikalarını anlamlı şekilde etkilediği de dikkat çekiyor. Her 10 kişiden 3’ünde “Efsane Cuma” ve “Black Friday” kavramlarının “online pazaryeri” çağrışımı yapmasının ardında, tüketicinin bozulan fiyat algısı karşısında ürün çeşitliği ve karşılaştırmalı fiyat arayışında olduğu söylenebilir.

Trendyol başarılı Black Friday iletişimleriyle zirvede

Araştırma kapsamında görüşülen her 10 kişiden 2‘sinin Black Friday dendiğinde ilk akıllarına gelen marka Trendyol oluyor (yüzde 18, 5). Bu oranı yüzde 12,5 ile Hepsiburada takip ediyor.

Trendyol yalnızca akıllara gelmekle kalmıyor ve her 10 kişiden 7’si Black Friday kampanya döneminde alışveriş yapmak için Trendyol’u tercih edeceklerini ifade ediyor.

Kasım ayında büyük indirim kampanyalarının multichannel ve sürekli iletişim stratejileriyle duyurulmasının tüketicilerin zihninde bu ayın indirim ayı olarak konumlandırılması konusunda başarılı olduğu da kaydediliyor. Zira her 2 kişiden 1’inin “Black Friday” dendiğinde aklına direkt kasım ayı geliyor.  

Türkiye’de e-ticaret kanununda  tüketiciyi daha fazla koruyan yapısal reformların yapılmamasından dolayı Türk tüketicisinin online alışverişlerde özellikle “kişiselleştirilmiş fiyatlar, ürünün vadedildiği gibi çıkmaması, yanıltıcı reklamlar, tanıtımlar, içerikler” nedeniyle mağdur olduğu görülüyor. Bu mağduriyetler tüketicilerin büyük indirim dönemindeki satın alma davranışlarını olumsuz etkiliyor. Öyle ki her 10 kişiden 6’sı “Black Friday” döneminde kampanyaya dahil olan herhangi bir ürün satın almadıklarını belirtiyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Araştırma kapsamında Ekim 2023 tarihinde 12 ilde 784 kişi ile yüz yüze görüşme yapıldı.

Black Friday’de fark yaratmak isteyenlerin dikkatine!

Akademetre Black Friday featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
4 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
5 Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Güncel Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! "Yapay kasık kılı iç çamaşırı" saatler içinde tükendi...
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! “Yapay kasık kılı iç çamaşırı” saatler içinde tükendi…
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Nafizcan Önder
12 Eylül 2025
Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Haberler
Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Sena Tufan
26 Ağustos 2025
Trump, Nvidia ile anlaşmaya vardı ama...
Haberler
Trump, Nvidia ile anlaşmaya vardı ama…
İrem Alimoğlu
12 Ağustos 2025
Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Haberler
Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.