1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Black Friday" markete uğramadı
Haberler

“Black Friday” markete uğramadı

Marketing Türkiye
29 Kasım 2019
2 dk okuma

Araştırma ve teknoloji şirketi REM People, “Black Friday” alışveriş gününe özel bir araştırma hazırladı. En büyük 50 perakendecinin indirim kataloglarına göre “Black Friday” perakende dünyasında süpermarketler ve gıdaya uğramadı. En çok indirim ise kağıt ve kozmetik kategorileri ürünlerinde oldu. 

REM People, “Black Friday” alışveriş gününe özel bir analiz hazırladı. En büyük 50 perakendecinin indirim kataloglarına göre Black Friday perakende dünyasında süpermarketler ve gıdaya uğramadı. Online mağazalarda teknoloji ve dayanıklı tüketim ürünlerinde indirim yapılırken süpermarketlerde kozmetik ve kağıt ürünlerinin fiyatı düştü. En çok indirime giren ürünlerin yüzde 47’si kağıt, kozmetik ana kategorilerinden gelirken, yüzde 12 gıda, şekerleme ve yüzde 11’i de deterjan, temizlik kategorilerinde gerçekleşti… REM People Yönetim Kurulu Üyesi Emre Haraççıoğlu, analizin, normal dönemdeki indirim katalogları ile “Black Friday”i da içine alan katalogları kıyaslayarak hazırlandığını belirtti. Analizin sonuçları ise şöyle oldu:

En çok indirim e-ticarette

En büyük indirimler e-ticaret platformlarında ve başta tekstil ve teknoloji ürünlerinde yapıldı. İndirim oranları yüzde 50’li oranları geçti.

Market ve gıdada indirim yok

Süpermarketlerin kataloglarında yer alan ürünlerde yüzde 50 ve üzeri indirimi olan ürünlerin oranı normal dönem kataloglarında yüzde 1,9 iken “Black Friday” kataloglarında yüzde 1,8 oldu. Yani Türkiye’deki süpermarketlere ve gıda, hızlı tüketim ürünlerine “Black Friday” uğramadı.

50 perakendeciden 4’ü “Black Friday” dedi

Türkiye’deki en büyük 50 perakendecinin sadece 4’ü indirim kataloglarının kapak iletişimlerinde “Black Friday” ya atıfta bulundu. İndirim marketleri hızlı tüketim ürünleri için hazırladığı kataloglarında “Black Friday” ya yer vermedi.

Kozmetikte büyük indirim

Perakendecilerin indirim kataloglarında yüzde 30 ve üzeri oranda indirime giren ürünlerin yüzde 47’si kağıt, kozmetik ana kategorilerinden gelirken, yüzde 12’si gıda, şekerleme ana kategorisinde ve yüzde 11’i de deterjan, temizlik kategorilerinde gerçekleşti.

Duş, banyo ve kağıt ürünleri

Yüzde 30 ve üzerinde indirim sağlanan ürünler için alt kategorilere inildiğinde indirime giren ürünlerin yüzde 9’u duş, banyo ürünleri, yüzde 8’i kağıt kategorisi ürünleri, yüzde 7’si makyaj malzemeleri kategorisi ve yüzde 5’i de parfüm, deodorant kategorisi ürünlerinden oluştu.

En çok indirim kimde?

İndirim kataloglarında yüzde 30 ve üzeri oranda indirime giren ürünlerin yüzde 10’u P&G markalarına ait ürünlerden oluşurken P&G’yi, yüzde 7 ile Nivea Beiersdorf, yüzde 6 ile Unilever ve Evyap, yüzde 5 ile de Eczacıbaşı markalarına ait ürünler takip etti.

Black Friday REM People
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Güldem Berkman, Amgen Çin’in yeni Genel Müdürü oldu
Haberler
Güldem Berkman, Amgen Çin’in yeni Genel Müdürü oldu
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Haberler
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sena Tufan
2 hafta önce
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Haberler
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Advertorial
20 Mayıs 2025
Türk CEO'ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Haberler
Türk CEO’ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Marketing Türkiye
16 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.