17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday için KOBi'lere 4 ipucu!
Haberler

Black Friday için KOBi’lere 4 ipucu!

Nafizcan Önder
14 Kasım 2021
2 dk okuma

Kasım ayı ile birlikte dünyada olduğu gibi Türkiye’de de indirimli alışveriş günleri başladı. Geçmiş yıllarda yalnızca kasım ayının son cuma günü gerçekleşen Black Friday (Kara Cuma) indirimleri günümüzde neredeyse tüm ay boyunca yapılıyor, pazar yerleri kendilerine özel indirim günleri düzenliyor. Peki, e-ticaret yapan başta KOBİ’ler olmak üzere tüm işletmeler rekabetin bu kadar yüksek olduğu pazarda tüketicilerin dikkatini nasıl çekecek?

E-Ticaret Bilgi Platformu verilerine göre bu yılın ilk yarısı itibarıyla pazar yerlerinde faaliyet gösteren 312 bin 523 işletme satışlarını artırmak için bu özel aya hazırlanıyor. Ancak rekabetin bu denli yüksek olduğu pazarda rakiplerin arasından sıyrılıp tüketicilerin dikkatini çekmek hiç de kolay değil. Shopside, e-ticaret üzerinden satış yapan başta KOBİ’ler olmak üzere tüm işletmelere indirim günlerinde satışlarını artırmaları için ipuçları verdi…

Müşteri memnuniyetini artırın

E-ticarette memnuniyeti artırmak için müşterilerinize basit ve sorunsuz bir deneyim yaşatın. Ürünlerin detaylı açıklamaları, fotoğrafın ürünü en doğru şekilde göstermesi, eğer kendi sitenizden satış yapıyorsanız genel panelin ve satın alma sürecinin kullanıcı dostu olması öncelikli kriterler. Bu deneyimi mobilde de sunduğunuz takdirde memnuniyet daha da artacaktır.

Satıcı ve ürün puanını yüksek tutun

Pazar yerinde alışveriş yapan bir müşteri aynı ürünü birden fazla satıcıda görecektir. Karar verme aşamasında fiyat dışındaki en önemli unsurlar satıcı ve ürün puanıdır. Paketleme, kargo teslim süresi, iade oranları, müşteri puanları ve müşteri sorularına dönüş gibi süreçler satıcının puanını belirler. Eğer kendi ürününüzü satmıyorsanız ürünün kalitesinden de muhakkak emin olun. Küçük eşantiyon hediyeler ile müşterilerinizi mutlu ederek, indirim günleri sonrası için de bağlılıklarını artırabilirsiniz.

Kendinizi test edin!

Firmanıza ait e-ticaret sitesi üzerinden satış yapıyorsanız belirli aralıklarla kendinizden alışveriş yaparak, kullanıcılara sunduğunuz deneyimi sürekli olarak test edin. Özellikle indirim dönemlerinde artan yoğunlukta gözden kaçabilen eksiklik ve hataların farkına bu şekilde varabilirsiniz. Bu noktada, kullanıcıların alışık oldukları pazar yerlerindeki satın alma deneyimine benzer bir deneyim yaşatmaya odaklanın ancak asla taklit etmeyin.

Sosyal medyada aktif olun

Sosyal medya kullanıyorsanız öncelikle Facebook Pixel ve Google Tag Manager gibi araçları e-ticaret sitenize kurun. Böylelikle sosyal medya yönetimi ve reklamlar için ciddi veriler elde edebilirsiniz. Sosyal medyadaki takipçileriniz organik olsun. Farklı yöntemler takipçi sayısını artırmak ilerleyen süreçte sorun yaratacaktır. Bu dönemde hedef kitlenin dikkatini çekecek paylaşımlar, iş birlikleri ve reklamlar satışlara olumlu yönde etki eder.

Black Friday indirimlerinde rekor bekleniyor

Black Friday featured KOBİ
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, yeni yapay zeka modeli "o3-pro"yu duyurdu
Haberler
OpenAI, yeni yapay zeka modeli “o3-pro”yu duyurdu
Marketing Türkiye
6 gün önce
Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
Haberler
Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Haberler
Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
10 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.