Black Friday indirimlerinde rekor bekleniyor
Ticaret Bakanlığı verileri, 2021 yılı ilk 6 ayı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacminin, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 75.6’lık artışla 161 milyar TL olarak gerçekleştiğini gösteriyor. Bu veriye dayanarak 2021 Kasım indirimleri döneminde yeni bir rekorun yolda olduğu düşünülürken, iyzico ekibi indirimlerden en iyi şekilde faydalanmanın püf noktalarını açıkladı.
iyzico verilerine göre geçtiğimiz yıl Black Friday’de zaman ve mekan sınırını ortadan kaldıran ve temassız ödeme avantajı sunan online alışverişte işlem hacmi, önceki yıla göre yüzde 103 artış gösterdi. Veriler, 2019’a göre işlem adedi ve sepet tutarında da ciddi artışlar yaşandığına işaret ediyor. 2021 Kasım indirimleri döneminde de yeni rekorların kırılması bekleniyor.
Markalar kadar tüketicilerin de büyük bir heyecanla beklediği indirim günleri, istenen ürünlerin uygun fiyatlarla satın alınabilmesi için büyük bir fırsat olarak görülüyor. iyzico’nun e-ticaret ekibi, hem istenen ürünlere erişebilmek hem de bütçe kontrolünü kaybetmemek için dikkat edilecek konuları belirledi.
Online alışverişin tercih edilmesi
Pandeminin de etkisiyle markaların online alışveriş uygulamasına sahip olma oranında ciddi bir artış yaşandı. Alışveriş severler, henüz yüklemedilerse alışveriş yapmayı düşündükleri platformların uygulamasını indirerek hem fiziki dükkanın açılmasını beklemeden alışveriş yapmaya başlarken, mağazalarda yaşanacak izdihamda da kurtulmuş olacaklar.
Siber güvenliğe dikkat edilmesi
Bu yoğun indirim döneminde olası sahtecilik işlemlerine fazlasıyla dikkat etmek gerekiyor. Siber güvenliğin önemli bir sorun haline geldiği günümüzde kendinizi olası bir kredi kartı ve kimlik hırsızlığına karşı korunmanın bazı basit yolları var. Alışveriş yaptığınız site adresinin “https” ile başlaması, o sitenin güvenlik sertifikasına sahip olduğunu ve güvenilir olduğunu gösterir. Sanal kartlar ve dijital cüzdanlar da bu dönemde güvenliği yüksek yöntemler olarak öne çıkıyor.
Alışveriş listesi hazırlanması
Birbiri ardına gelen büyük indirimler alışveriş yapma isteğini artırırken, ihtiyaç duyulmayan ürünlerin de satın alınmasına sebep olabiliyor.Bu durumda gerçekten ihtiyacınız olan ürünleri alana kadar bütçeyi aşmak mümkün. Önceden hazırlanmış bir alışveriş listesi oluşturarak gereksiz şeyler satın alma tuzağına düşmekten kurtulmak mümkün.
Bildirimlerin açılması
Alışveriş yapmak istenen markaların e-bültenlerine üye olarak veya online uygulamalarının bildirimlerini açarakhangi ürünlerin indirimle satışa sunulacağından herkesten önce haberdar olunabilir.
Sosyal medyanın faydalı kullanılması
Aktif sosyal medya kullanıcısı sayısının her geçen gün arttığı günümüz dünyasında markalar da duyurularını Instagram gibi sosyal ağlarda yapmayı tercih ediyor. Teklifleri kaçırmamak sevdikleri markaların sosyal medyada post bildirimlerini açarak indirimlerden önceden haberdar olmak mümkün.
İade politikaları ve stok hakkında bilgi edinilmesi
Her markanın farklı fiyat ve iade, değişim politikası var. Markalar, Black Friday döneminde geçici olarak politikalarına ara verebilirler. İndirim günlerinde zaman kazandırabilecek her şeyin bir öncelik olduğunu unutmayarak favori markalarının politikaları hakkında bilgi edinmek büyük önem taşıyor. Markanın sunduğu ürünlerin fiyat geçmişini de mutlaka kontrol etmekte fayda var.
Markalar Black Friday’de pastadaki payını nasıl büyütebilir?