Black Friday heyecanı azalıyor mu?
Kendi indirim günlerini yaratan e-ticaret markaları geleneksel önemi azalan Black Friday’i gölgede bırakıyor.
Black Friday kampanyaları tüm dünyada büyük yankı uyandırırken çoğu e-ticaret platformunun hafta boyunca devam eden indirimleri bugün son bulacak. İndirim dönemi boyunca tüketicilerin ilgisi e-ticaret altyapılarını zorlarken kargo şirketleri de satın alınan ürünleri teslim edebilmek için yoğun bir çaba içerisinde. Ancak tüm bu coşkuya rağmen globalda 2019 Black Friday geçmiş yıllardaki heyecandan uzak bir tablo çiziyor.
PwC tarafından yayınlanan “2019 Holiday Outlook” adlı araştırmaya göre aralık ayı boyunca devam edecek tatil sezonu alışverişleri için geleneksel önem taşıyan Black Friday’in bu anlamını yitirmeye başladığı ifade ediliyor. Araştırma verilerine göre dünyada tatil sezonu alışverişleri için Black Friday kampanyalarını bekleyenlerin oranı son 4 yıl içerisinde yüzde 59’dan yüzde 36’ya geriledi.
Black Friday’in geleneksel anlamı azalırken e-ticaret alanında yer alan Amazon ve Alibaba markalar da kendi Black Friday’lerini yaratıyor. Singles’ Day, Prime Day, Cyber Monday gibi indirim günleri ve tüm kasım ayına yayılan tatil sezonu kampanyaları gibi faktörler PwC tarafından Black Friday’in popülaritesinde düşüşe neden olan sebepler arasında gösteriliyor.
Türkiye’de ise dünyanın aksine her yıl popülaritesini arttıran Black Friday konsepti e-ticaret platformlarında bir haftadır devam eden kampanyalarla tüketiciye ulaşıyor. Twitter üzerinden başlattığımız ankette tüketicilere indirimler hakkında ne düşündüklerini sorduk.
Black Friday indirimlerini yeterli buluyor musunuz?
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) November 29, 2019