8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bisküvi araştırması
Haberler

Bisküvinin 50 tonu

Gizem Yıldız
29 Ekim 2022
4 dk okuma

Bazen masa başında çalışırken, bazen keyifle kahve içilen anlarda, bazense trafikte sıkışmış insanların elinde görüyoruz bisküvi paketlerini. Hedef kitlesi de geniş ürün çeşitliliği de… Açlık krizlerinin kurtarıcısı, keyif anlarının eşlikçisi bisküvi… Peki, bu vazgeçilmez ürünü ne sıklıkta tüketiyoruz? Bisküvi için ayrılan aylık bütçe ne kadar? En çok hangi zamanlarda, neden bisküvi tüketiyoruz? Favori markalarımız hangileri? Tüm yanıtlar Marketing Türkiye için PRAGMA tarafından gerçekleştirilen araştırmada…

Herkes bilir büyük şehirde yaşamanın zaman fukarası olmak demek olduğunu, özellikle de İstanbul’da… Her şey elinizin altındadır fakat elinizi uzatacak zamanınız dahi olmaz. Her semtte onlarca hızlı servis restoranı ve telefonumuzda istediğimiz siparişi 30 dakika içerisinde teslim edecek app’ler olsa da trafik, iş yetiştirme telaşı ya da yapılacaklar listesi hep öğün atlamaya sebep. Tabii mide kazıntılarından söz açılınca çıkıyor çekmeceden bir bisküvi paketi. Ya da tam tersi keyif anlarında çaya veya kahveye eşlik ediyor. Üstelik günün her saatinde pek çok ihtiyaca karşılık gelebiliyor. Marketing Türkiye adına PRAGMA’nın gerçekleştirdiği araştırma bisküvinin sepetlerdeki yıldız ürünlerden biri olduğuna işaret ediyor. Bisküviye ayrılan bütçe aylık sadece 72 TL olsa da yarattığı etki bunun katbekat ötesinde…

Sepetlerde bisküvi şenliği

Bisküvinin 50 tonu

Sabit bir öğünü olmayan ve günün hemen her saatinde tüketimi görülen bisküvinin alışveriş sepetlerine eklenme oranı hiç de azımsanamayacak bir noktada. Zira katılımcılara bisküvi satın alım sıklıkları sorulduğunda yüzde 72’lik bir kesim alışverişleri sırasında haftada bir defadan fazla bisküvi aldığını belirtiyor.

Bisküvi satın alımının kimin için yapıldığına bakıldığında ise anlamlı bir fark görülmüyor. Çoğunluk (yüzde 92) kendisi için alırken, yüzde 79’u çocukları için alıyor. Yani bisküvi her yaş aralığında talep görüyor.

Bisküviye ayrılan aylık bütçe 72 TL

Bisküvinin 50 tonu

Bisküviye ayrılan aylık bütçe incelendiğinde yüzde 36’lık büyük çoğunluk için 50 TL-100 TL aralığında olduğu görülüyor. Yüzde 31’lik bir kesim sadece 20 TL-50 TL aralığında satın alım yapmayı tercih ederken yüzde 4’lük bir kesimin 200 TL’nin üzerine çıktığı kaydediliyor. Ortalama bütçenin ise 72 TL olduğu dikkat çekiyor. Satın alım noktalarında marketler (yüzde 45) başı çekiyor. Sonra sırasıyla bakkal (yüzde 28), büfe (yüzde 17) ve otomatlar (yüzde 10) geliyor.

Molaların vazgeçilmezi…

Bisküvinin 50 tonu
Bisküvinin 50 tonu

Tahmin edileceği üzere yüzde 77’lik büyük bir kitle bisküviyi çayla beraber tüketmeyi tercih ediyor. Kahve (yüzde 11) ve kola da (yüzde 5) bisküvinin en çok tercih edilen eşlikçileri arasında. Tüketimin gerçekleştiği durumlara bakıldığında ise yüzde 78’lik bir kesim canı tatlı çektiğinde bisküvi tükettiğini belirtirken yüzde 69 çay veya kahve molalarında bisküvi tüketme ihtiyacı hissettiğini kaydediyor. Tüketimin en yoğun olduğu spesifik zaman diliminin ise yüzde 31 ile akşam saatleri olduğu gözlemleniyor. “Zaman fark etmiyor” diyen yüzde 45’lik bir kitle de mevcut.

Bisküvi deyince akla sadece eti gelmiyor

Bisküvinin 50 tonu

Pek çok ürün kategorisinde marka bilinirliği satın alım tercihlerini etkiliyor. Buradan hareketle tüketiciye akla ilk gelen marka sorulduğunda yanıt Ülker (yüzde 48) oluyor. Zirvenin en yakın takipçisi yüzde 38 ile Eti olurken Torku (yüzde 7), Oreo (yüzde 6) ve Şölen (yüzde 2) de listedeki yerlerini alıyor.

Marka bilinirliğini spontane ve yardımlı bilinirlik skorlarının ortalamasına göre listelediğimizde ise yüzde 100’lük bir skorla Eti ve Ülker zirveyi paylaşıyor. Torku yüzde 95 ile üçüncü sıradaki yerini alırken Oreo’nun da (yüzde 86) zihinlerde önemli bir yer ettiği göze çarpıyor.

Bisküvinin 50 tonu

Eti sepetlere ambargo koydu

Bisküvinin 50 tonu

Tüketicilerin en fazla tükettiği bisküvi Eti Burçak (yüzde 47) olarak kaydediliyor. Eti’ye duyulan güvenin, markanın ürünlerinin tüketim sıklığına da yansıdığı görülüyor. Burçak’tan sonra en sık tüketilen iki ürün yüzde 39 ile Tutku ve yüzde 36 ile Benim’0 oluyor. En sık tüketilen ilk 10 ürün arasında Eti 4 bisküvisiyle yer alırken, Ülker 5 ürünüyle öne çıkıyor. En çok tüketilen ilk 3 ürün ise Eti’ye ait.

Hem mide kazıntısına hem de tatlı ihtiyacına birebir

Bisküvinin tatlı ihtiyacını gidermedeki rolü tüketicilere sorulduğunda yüzde 86’lık bir katılım sağlanıyor. Buradan hareketle bisküvinin gerek çay ile beraber gerek akşam saatlerinde yapılan bir kaçamakla tatlı ihtiyacını karşılamakta önemli bir rol oynadığı dikkat çekiyor. Bisküvi tatlı ihtiyacını tatmin ederken aynı zamanda tüketicinin hayatında pratik bir atıştırmalık olarak da yer buluyor. Zira yüzde 83’lük bir kitle bisküvinin açlık hissini gidermek için pratik bir yiyecek olduğu konusunda hemfikir. Buna karşın kilo almaya sebep olup olmadığı konusunda kafa karışıklığı hâkim. Katkı maddelerinden ötürü sağlıksız olduğu ise reddedilen bir fikir.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye için PRAGMA tarafından yönetilen araştırma, 6-12 Haziran 2022 tarihleri arasında online araştırma metodolojisiyle gerçekleştirildi. Örneklem oluşturma için PRAGMA Panel’in katılımcılarından yararlanıldı. Araştırmada üç büyük ilde rassal olarak 18-55 yaş arası tüketicilere ulaşıldı ve toplamda 400 geri dönüş alındı.

Gıdayla ilişkimiz değişti

featured PRAGMA
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Haberler
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Sena Tufan
1 hafta önce
Türkiye'nin keyif markaları
Haberler
Türkiye’nin keyif markaları
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Haberler
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Sena Tufan
18 Eylül 2025
Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.