14 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
birleşme-alisaydam
Haberler

Birleşmelerde “uyumu” yakalamak zor…

Ali SAYDAM
1 Mart 2023
3 dk okuma
Birleşmelerde “uyumu” yakalamak zor…
Ali Saydam

Kısa sayılacak bir süre önce Ziraat Bankası, Halkbank, VakıfBank’ın toplam altı sigorta şirketi, Türkiye Sigorta ile Türkiye Hayat Emeklilik adları altında birleşti… 2020 yılında dönemin Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak bu birleşmeyi anlatırken “Sigorta ve emeklilik sektörü ne kadar yüksek düzeyde fon sağlarsa, ekonomiye o kadar büyük katkı sağlayacak” demiş, Türkiye Sigorta’nın “Yeni Ekonomi Planı” doğrultusundaki en önemli reformist hamlelerden biri olduğunun altını çizmişti. Ülkemizin sigorta sektörünü, küresel rekabette, daha etkin bir yere taşıması için beklentilerin yüksek olduğu Türkiye Sigorta’nın hem açıkladığı finansal sonuçlar hem de faaliyetleriyle bunu başardığı görülüyor. Şimdi de “Great Place to Work” (“Harika Bir İş Yeri”) Sertifikası almaya hak kazanmışlar. Hem de kuruluşlarının üstünden iki yıl gibi kısa bir zaman geçmesine rağmen…

Great Place to Work Enstitüsü’nün yürüttüğü program kapsamındaki anketlerde; güvenilirlik, saygı, hakkaniyet, gurur ve takım ruhu gibi beş boyut ele alınıyormuş. Çalışanlarının değerlendirmesi sonucunda 2022 yılında ödüle hak kazanan Türkiye Sigorta’nın Genel Müdürü Atilla Benli konuyla ilgili şunları söylemiş: “Stratejik hedeflerimiz arasında büyüme, çalışan gelişimi, çalışan memnuniyeti, verimlilik ve kalite yer alıyor. Bu doğrultuda Türkiye Sigorta Akademi, Hiring Challenge ve Limitsiz Satış Yetiştirme Programı gibi birçok programı hayata geçirdik.” Boşa dememişler; “Harekette bereket vardır” diye… Great Place to Work Sertifikası’nı pek çok iş yeri alabiliyor. Buradaki kritik başarı faktörü, “iş yapış biçimleri” ve “kültürleri” birbirlerinden tamamen farklı altı şirketi bir araya getirip, iki yıl içinde tüm çalışanlar arasında uyumu sağlayabilmektir. Ne demek istediğimizi M&A (birleşme & satın alma) tecrübesi olanlar çok iyi anlayacaklardır…

Ucuz etin yahnisi

Birleşmelerde “uyumu” yakalamak zor…

Turkcell’in “Keçili Kız” adlı yeni reklam filmi bir süredir gösteriliyor. Tamamı 1 dakika 34 saniye olan reklamı YouTube’dan kolayca izleyebilirsiniz. Hatta öyle yapın, televizyondaki kısaltılmış versiyona bakmayın bile. Nedenine geleceğiz… Rize İkizdere’de bir dağ köyünde çobanlık yapan genç abi kardeş, karların ortasında doğum yapmaya başlayan keçileri Nazlı’ya nasıl yardımcı olacaklarını bilemeyince, hemen telefona sarılıp babalarını ararlar. Onun yönlendirmesiyle de doğum başarıyla gerçekleşir. Müthiş bir çekim ve görüntü yönetimi, karakter seçimi, kurgu, yönetmenlik, prodüksiyon. Hepsine alkış…

,Ancak TV’de bütün bu emeklerin bir anda boşa gittiği versiyonu oynatıyorlar. Süreyi kısaltmak için filmin birçok yeri tırpanlanmış. Öyle olunca da duygusal etki hayli azalmış. Hatta beyin ameliyatı yapar gibi dikkatle izlemiyorsanız, genç çobanların Nazlı’nın doğumuna yardım ettiğini anlamayıp, onu kesmeye çalıştıklarını da zannedebilirsiniz. Ez cümle… Mesajını iletmesi bakımından son derece başarılı hazırlanmış filmin TV’deki versiyonunun beklenen etkiye ulaşması mümkün görünmüyor. Ucuz etin yahnisi yavan olurmuş. Paraya biraz daha kıyıp uzun versiyonunu gösterseler de bunca emek, para ve zaman boşa gitmese.

Yeni “Challenge”a var mısınız?

Birleşmelerde “uyumu” yakalamak zor…

Ya da Türkçesini kullanmak en iyisi… Yeni “meydan okuma” hareketini Enerjisa başlatmış. “E-posta Silme Hareketi”ne katılmak için 50 maili silip üç arkadaşımızı bu “meydan okumaya” davet etmemiz yeterliymiş. Çünkü 50 e-posta ortalama 8,6 milyon GB verinin temizlenmesi, böylece veri merkezlerindeki enerji tüketiminin azalması anlamına geliyormuş. Bana ve benim gibi bizim ajansta çalışan herkese “meydan okuyan” Bersay İletişim’in Ajans Başkanı Dr. Deniz Saydam Sarıkardaşoğlu oldu… Gördüğünüz gibi kabul ettim, e-postalarımı sildim ve üç kişiye değil, siz değerli Marketing Türkiye ailesine meydan okuyarak görevimi yerine getirdim. Siz de benim meydan okumamı kabul ederseniz, dünyamız için “iyi” bir şey yapmış olacağız.

Restorancılara ve perakendecilere “iletişim” fırsatı

Hazine ve Maliye Bakanı Doç. Dr. Nureddin Nebati’nin iş dünyasına yaptığı “Enflasyonla Mücadele” çağrısına ilk yanıt, fiyatları sabit tutacaklarını söyleyen marketlerden gelmişti. Onu, Tüm Restoran ve Turizmciler Derneği’nin (TÜRES) önerisi izledi. TÜRES Genel Başkanı Ramazan Bingöl, “Son dönemde birçok Emtia ve girdi fiyatında gerileme yaşandı. Dolardaki hareketlilik duruldu. Bu nedenle tüm restoran ve lokantalara Ramazan ayına kadar fiyat sabitleme çağrısında bulunuyoruz” demiş. Sektörler işin olurunu, olmazını tartışmaya başladı bile. İletişim boyutunda konuya bakmak da bize düşüyor… Burada restoran işletmecileri için “konu yönetimi” düzleminde ortaya koyabilecekleri iki iletişim yaklaşımı fırsatı görünüyor: İlki, fiyat sabitleyerek toplumsal fayda doğuracak bir adım attıkları algısının oluşturulması konusunda… İkincisi de fiyat rekabetinin ötesine geçerek “duygusal” fayda sağlayacak, kaliteli ürün ve hizmete dayanan bir rekabette farklılaşmayı sağlayabilmeleri hususunda… Haydi görelim sizi!..

ali saydam featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
12 Ekim 2025
Renault’da 3 bin kişilik işten çıkarma planı masada
Haberler
Renault’da 3 bin kişilik işten çıkarma planı masada
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Haberler
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Nafizcan Önder
10 Ekim 2025
Emine Sabancı Kamışlı: "Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur"
Haberler
Emine Sabancı Kamışlı: “Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur”
Günseli ÖZEN
1 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.