Bir şirket nasıl büyür?
Accenture Türkiye’nin düzenlediği Transformation for Growth (Büyümek için Dönüşüm) konulu “Accenture CEO Summit”, Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarının CEO ve Yönetim Kurulu üyelerini, dünyanın önemli CEO ve fikir liderleriyle bir araya getirdi. Etkinlikte, şirketler için ilham verici tavsiyeler ve büyüme hikayeleri paylaşıldı.
Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş’ın açılış konuşması ile başlayan etkinlikte, ‘Dünyanın En Etkili 50 Konuşmacısı’ arasında gösterilen Harvard Business School Öğretim Görevlisi ve ‘Süper Şirket’ kitabının yazarı Profesör Rosabeth Moss Kanter, CEO’larla ilham verici şirket dönüşüm hikayelerini paylaştı. Verizon Communications eski Başkanı ve Verizon Wireless eski CEO’su Dennis Strigl’in, Verizon’un dönüşüm ve büyüme hikayesini anlattığı zirvede, eski NBA Yıldız Oyuncusu Walter Bond da “Sizi, Sizden Başkası Durduramaz” başlıklı konuşması ile kişisel dönüşüm hikayesini aktardı. Zirvede Doç. Dr. Deniz Gökçe ve Konda Genel Müdürü Bekir Ağırdır da panelist olarak yer aldı.
“Büyümek için Dönüşüm” artık kaçınılmaz
Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş, Türkiye’nin en önemli liderlerini dünyaca ünlü liderlerle bir araya getirmekten büyük heyecan duyduklarını belirterek sözlerine başladı. Dönüşümün şirketlerin büyümesi için öneminden hareketle bu senenin başlığını “Büyümek için Dönüşüm’ olarak belirlediklerini ifade eden Ulutaş şöyle konuştu: “Etkinlikte paylaşmak üzere hazırladığımız, dünyadan ve Türkiye’den CEO’ların katılımıyla gerçekleştirilen ‘Küresel CEO Araştırması 2014 – Türkiye Sonuçları: Dijital Dönüşüm ile Büyüme’ raporunda ortaya çıkan araştırma bulguları da gösteriyor ki; Türkiye’deki işletmelerin yöneticileri dünya CEO’larına göre daha umutlu. Birçok Türk yönetici yatırımlarını, aralarında AB ve yeni ürün – hizmet satabilecekleri gelişmekte olan piyasaların da bulunduğu, Türkiye dışındaki pazarlara yoğunlaştırmayı planlıyorlar. Ancak kısa dönemli planlar yapıyorlar. Kısa dönemli planlar da dönüşüm için yeterli değil. Dönüşüm için uzun vadeli planlama yapmamız gerekli. Umutluyuz, geleceğimiz parlak, insan sermayemiz kuvvetli ancak büyümeye yönelik dönüşüm için uzun vadeli vizyon şart.
Başarılı olmak için kültür ve inovasyon şart
Dünyanın en etkili 50 konuşmacısından biri olarak gösterilen; strateji, inovasyon ve dönüşüm konularında uzman, Harvard Business School Profesörü Rosabeth Moss Kanter ise konuşmasında liderlere değişim, dönüşüm ve buna cesaret etmek üzerine tavsiyelerde bulundu. Konuyla ilgili olarak Kanter, “Dönüşüm bugün dünyanın en iyi yönetilen şirketlerinin kesintiye uğramadan devam ettirdikleri bir süreç. Diğerleri için ise yıkıcı inovasyonlar çağında büyüyebilmenin temel kriteri. Yöneticilik, ‘Alice Harikalar Diyarında’ öyküsünde kriket oynamak gibi. Kriket oyununda kullanılan sopa filamingo, top ise kirpi. Yani her şey canlı ve hareketli, durağan değil sürekli değişiyor. Dijital çağda çok güzel bir benzetme. Hep bir yenilik peşinde koşmamız gerekiyor” diye konuştu. Şirketlerin büyümek için dönüşmek zorunda olduğunu vurgulayan Profesör Moss Kanter, şöyle devam etti: “Başarılı ve büyüyen bir şirket olmak için ilk ihtiyacımız kültür. Şirket kültürümüz olmalı ve kendi kültür ve değerlemizin farkında olmalıyız. Kültürden sonra ise ikinci önemli öğe inovasyon. Değişen pazar ve müşteri ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak sürekli inovasyon peşinde koşmalıyız. Kim olduğunuzu ve tüketicinizin ne istediğini bilin, büyümeyi gerçekleştirin. Bunun için odaklanın ve hızlı, arkadaş canlısı ve esnek olun. Cesaret ve merak bu süreçte en önemli destekçileriniz olacak. Kendinize inanın, kendinize güvenin ve harekete geçin.”
Büyümek için 4 kritik madde
Verizon Communications eski Başkanı ve Verizon Wireless eski CEO’su Dennis Strigl da zirvede Verizon’un dönüşüm ve büyüme hikayesini anlattı. Strigl, “Verizon’da büyüme ve sürekli sonuçlar için liderlik ekibi dört temel madde üzerinde durdu. Bunlar; artan gelir, eldeki müşterileri tutmak, maliyeti optimize etmek ve yeni müşteriler kazanmak. CEO Summit’te Türkiye’nin kurumsal liderlerinin de kendi şirketlerinde aynılarını yapabilmeleri için sonuç odaklı kültere uygun kazanç kurmaları yönündeki düşüncelerimi paylaşmakmış olmaktan çok mutluyum” diye belirtti. Dennis Strigl konuşmasında şirketlerde ticari kültürün önemine dikkat çekerek, bu kültürün şirketin kalbi olduğunu, güvene dayalı tutarlı bir iş yapış biçimini işaret ettiğini belirtti.
Eski NBA yıldız oyuncusu ve motivasyon konuşmacısı Walter Bond da kişisel dönüşüm hikayesini paylaştığı konuşmasında; “Farklı düşünmeden farklı bir uygulama yapamazsın. Dönüşüm önce sizin zihninizde başlar” dedi. Doç. Dr. Deniz Gökçe konuşmasında Türkiye’deki ekonomik büyümenin şubat sonu verileri itibariyle yüzde 3,5 olmasının beklendiğini belirterek, “Türkiye’nin enerji problemini acilen çözmesi gerekiyor. Dolayısıyla enerji yatırımı ön planda olmalı” dedi. Bekir Ağırdır ise konuşmasında, “Performans yönetim sistemlerinde yerel ve kültürel etkenler göz önüne alınmalı. Birebir uyarlama etkisiz” diyerek, Türk insanının kaderci olmadığını, geleceğe dönük hayalleri ve planları olduğunu ekledi.