Bir haftada 1 milyon tık!
Sıcak yaz aylarında tatile gittiğiniz ve serinlemek için deniz keyfi yaptığınız sırada evinize hırsız girerse ne yaparsınız? Pronet’in internette fırtına estiren yeni viral kampanyası bu soruya cevap arıyor. Eğlenceli sözleri ve müziğiyle dikkat çeken daha altıncı günden 1 milyondan fazla kişinin izlediği kampanya, tıklanma rekoruna koşuyor.
Haber: Sercan Meriç [email protected]
Kumsalların, güneşin ve denizin tadını çıkarmak için yazı iple çekenler sadece sizler değilsiniz… Tatil yörelerine gidenlerin boş evlerine göz diken hırsızlar da yazın gelmesini dört gözle bekleyenlerden. Yaz aylarında hırsızlık vakalarındaki artış ise bunun bir göstergesi. Peki, geride bırakılan evlerin çok uzağında huzurlu bir tatil geçirdiğimizi düşünürken, evimize kimlerin girdiğini nasıl bilebiliriz? Bu soru kafamızı karıştırmaya başladığında rahat bir tatil geçirilemeyeceği aşikâr. Tatilciler de çoğu zaman başlarına bir “müsibet” geldiğinde bir takım önlemlere başvuruyor. İşte bu öngörüden yola çıkılarak hazırlanan yeni bir viral kampanya, şu günlerde internette fırtına estiriyor. Grey İstanbul ve Batesmotelpro tarafından güvenlik çözümleri sağlayıcısı Pronet için hazırlanan viralde, Musibet adındaki hırsız üçlüsü, sahipleri tatilde olan bir eve giriyor ve ortalığı birbirine katıyor. Hırsızlar yalnızca evdeki eşyaları çalmakla kalmıyor, 3D TV’de keyifle film izliyor, dolaptaki kıyafetleri tek tek deniyor, ev sahibinin özel fotoğraflarına bakıyor. Normal şartlarda ev sahiplerini çileden çıkaracak bu görüntüler, kullanıcılara tempo tutturacak eğlenceli bir rap performansı eşliğinde sunuluyor.
“Tatlı tatlı uyarmak istedik”
“Tatildeyken aklınız evde kalmasın, evinize Pronet baksın” mesajını veren viral video, #AklımEvdeKalır hashtag’i üzerinden kampanyanın sosyal medyada da kullanıcıları şaşırtmaya devam edeceğinin ipucunu veriyor. Grey İstanbul Kreatif Proje Lideri Görkem Yeğin ve Pronet Satış Geliştirme ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Yiğiter’le bu başarılı kampanyanın doğuş sürecini konuştuk…
Görkem Yeğin, kampanya için Pronet’ten yaratıcılığı teşvik eden bir brief aldıklarını söyleyerek söze başlıyor. Pronet’in yaz süresince bilinirliliğini ve abone sayısını artırmayı hedeflediğini anlatan Yeğin, Grey İstanbul olarak brief’in en iyi çözümünün dijitalde olduğunu düşündüklerini söylüyor. Brief’i aldıktan sonra ajans olarak “Yazın hırsızlıklar artar” içgörüsüyle harekete geçtiklerini anlatan Yeğin, paylaşım değeri olan eğlenceli bir kampanyayla tatil planı yapan herkesi “tatlı tatlı” uyarmak istediklerinin altını çiziyor. “Hırsızlık kadar sıkıcı bir olayı Cem Yılmaz stand-up’ı kadar eğlenceli şekilde anlatmayı istedik” diyen Yeğin, “Pronet söylediğinde sıkıcı olabilecek her şeyi onlar, kendi dillerinde eğlenceli bir tonda söyleyebilirlerdi. Ayrıca ‘Mükemmel anti-karakterler’i iş üzerinde göstermek istedik” yorumunu yapıyor.
“Projeye aşık olduk”
İnsanların ancak kendilerinin ya da yakın çevresinde birilerinin başına tatsız bir olay geldiğinde güvenlik önlemlerine başvurduğunu belirten Yiğit Yiğiter, “Pronet olarak, tatlı bir şekilde proaktif bilinç oluşturacak bir yaz kampanyası yapmayı hedefledik” diyor ve ekliyor: “Pronet’in pazarlama stratejisi bilinçlendirici bilgi ve yayınlarla hizmetimizin önemini ve markayı anlatmak odaklı. En fazla online mecrayı seviyoruz. Tam olarak bize ulaşan kitleyi net olarak bildiğimiz, kişilere dokunabildiğimiz bir yer internet.” Grey İstanbul’a hırsızlıkların arttığı bir dönem olan yaz aylarında hep hatırlanacak ve kişileri önlem almaya yöneltecek bir viral kampanya briefi verdiklerini kaydeden Yiğiter, “Kampanyamızın korkutucu olmasını değil, tatlı bir uyarıcı olmasını istedik. Grey’in dijital ekibi, bu briefi çok güzel bir şekilde projeye çevirdi. Öyle ki sundukları ilk andan itibaren hepimiz projeye, fikre ve içeriğe aşık olduk” diyor. Müzik için ilk baştan beri, rap ve Anadolu ezgilerinin bulunduğu bir tarz düşündüklerini ifade ediyor Yiğiter.
Devamı, 1 Temmuz sayılı Marketing Türkiye’de…