15 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bilgi Çağı bitti, Deneyim Çağı'na hoşgeldiniz
Haberler

Bilgi Çağı bitti, Deneyim Çağı’na hoşgeldiniz

Marketing Türkiye
11 Mayıs 2016
2 dk okuma

World Wide Web kullanıma sunulduktan sonra başlayan Bilgi Çağı 25 yıl sonra sona erdi! Şimdilerde adına “Deneyim Çağı” dediğimiz döneme giriyoruz ki bunun için mobil ekranlara ve her yerde erişebildiğimiz internete çok şey borçluyuz. Şöyle bir hatırlayın: En son ne zaman Facebook statünüzü güncellediniz? Belki bir süredir yapmıyorsunuz… Facebook tarafından açıklanan verilere göre de 1,6 milyar Facebook kullanıcısından yalnızda yüzde 21’i statülerini güncelliyor. Statü kutusu bir dönem masaüstü bilgisayarlarımız ve şirket bilgileriyle domine edilen “Bilgi Çağı”nın ikonlarından biri olarak dünyanın bilgisini organize ediyordu. Ancak artık “Deneyim Çağı”ndayız ve bu çağın ikonları bir hayli farklı… Yeni çağın ikonları mikrobilgisayarlar, mobil sensorlar ve yüksek hızlı bağlantıların olduğu bir evrende dünyaya geldi… Statü kutusunun ölümü bilgiden deneyime kayışın küçük bir parçasını oluşturdu.

“İnsanlar sadece bir profilden ibaret değil!”

Peki bu gelişmeleri tetikleyen nedenler neler oldu? Kısacası değişen koşullar ve internette değişen etkileşimimiz bağlantılı cihazlarımızı da şekillendirdi. İnsanlar artık internet ortamında yalnızca bir profil olarak yer almıyor. Bunun en iyi göstergesi de Facebook ve Snapchat gibi platformlar. Facebook Bilgi Çağı’nın yerlisi ve kendi jenarasyonunun diğer sosyal medyalarıyla birlikte masaüstü devrinin bir birikimiydi. Kimliğimiz dijital profilimize yüklediğimiz metin, video, resim ve web sayfalarının toplamından oluşuyordu. (Evan Spiegel bunu 2015 yılında “What is Snapchat” isimli YouTube videosunda açıklamıştı) Bilgi Çağı’nda kendimizi bu dijital profille sunuyorduk. Fakat mobilleşmeye birlikte dijital kimliklerimiz de yeniden tanımlandı. İnternet bağlantılı kamera sayesinde yayınladığımız hayatlarımız internet ortamında gerçek kişiliklerimizi ortaya koymaya başladı. “Sanal kimliklerimiz”  daha belirsizleşti. “Ben yaptığım her şey olabilirim ama hepsinin bir birikimi değilim.” Snapchat işte bu yeni gerçekliğin yerlisi ve diyor ki “Sen sadece profilinde yer alan bilgilerden ibaret değilsin. Sen sadece sensin.”

Snapchat “biriktirme” alışkanlığını bitirdi

Birçok insan için Snapchat içeriklerin kısa sürede silindiği bir video platformu. Ancak işin özünde bambaşka bir davranış yatıyor. Şimdiye kadar tüm verilerini masaüstü bilgisayarlarında depolayan insanlar Snapchat’le birlikte bu biriktirme alışkanlığını terk etmeye başladı. Böylece geçmiş paylaşımlarla şekillenen profiller internetin merkezi olmaktan uzaklaştı. İnsanlar artık fikirlerini görselleştirerek ortaya koyuyor ve bunu anlık olarak sürekli yapıyor. Bu da anlatıcıyı hiç olmadığı kadar özel kılıyor. 

 

“Deneyim Tasarımı ve Yönetimi”nin en iyileri XCO’da buluşuyor

 

“Müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar” A.L.F.A. Awards’ta ödüllendirilecek..

1 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
5 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Güncel Haberler
Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım...
Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım…
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Haberler
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Nafizcan Önder
29 Mayıs 2025
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Haberler
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Haberler
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.