Bilgi Çağı bitti, Deneyim Çağı’na hoşgeldiniz

World Wide Web kullanıma sunulduktan sonra başlayan Bilgi Çağı 25 yıl sonra sona erdi! Şimdilerde adına “Deneyim Çağı” dediğimiz döneme giriyoruz ki bunun için mobil ekranlara ve her yerde erişebildiğimiz internete çok şey borçluyuz. Şöyle bir hatırlayın: En son ne zaman Facebook statünüzü güncellediniz? Belki bir süredir yapmıyorsunuz… Facebook tarafından açıklanan verilere göre de 1,6 milyar Facebook kullanıcısından yalnızda yüzde 21’i statülerini güncelliyor. Statü kutusu bir dönem masaüstü bilgisayarlarımız ve şirket bilgileriyle domine edilen “Bilgi Çağı”nın ikonlarından biri olarak dünyanın bilgisini organize ediyordu. Ancak artık “Deneyim Çağı”ndayız ve bu çağın ikonları bir hayli farklı… Yeni çağın ikonları mikrobilgisayarlar, mobil sensorlar ve yüksek hızlı bağlantıların olduğu bir evrende dünyaya geldi… Statü kutusunun ölümü bilgiden deneyime kayışın küçük bir parçasını oluşturdu.

“İnsanlar sadece bir profilden ibaret değil!”

Peki bu gelişmeleri tetikleyen nedenler neler oldu? Kısacası değişen koşullar ve internette değişen etkileşimimiz bağlantılı cihazlarımızı da şekillendirdi. İnsanlar artık internet ortamında yalnızca bir profil olarak yer almıyor. Bunun en iyi göstergesi de Facebook ve Snapchat gibi platformlar. Facebook Bilgi Çağı’nın yerlisi ve kendi jenarasyonunun diğer sosyal medyalarıyla birlikte masaüstü devrinin bir birikimiydi. Kimliğimiz dijital profilimize yüklediğimiz metin, video, resim ve web sayfalarının toplamından oluşuyordu. (Evan Spiegel bunu 2015 yılında “What is Snapchat” isimli YouTube videosunda açıklamıştı) Bilgi Çağı’nda kendimizi bu dijital profille sunuyorduk. Fakat mobilleşmeye birlikte dijital kimliklerimiz de yeniden tanımlandı. İnternet bağlantılı kamera sayesinde yayınladığımız hayatlarımız internet ortamında gerçek kişiliklerimizi ortaya koymaya başladı. “Sanal kimliklerimiz”  daha belirsizleşti. “Ben yaptığım her şey olabilirim ama hepsinin bir birikimi değilim.” Snapchat işte bu yeni gerçekliğin yerlisi ve diyor ki “Sen sadece profilinde yer alan bilgilerden ibaret değilsin. Sen sadece sensin.”

Snapchat “biriktirme” alışkanlığını bitirdi

Birçok insan için Snapchat içeriklerin kısa sürede silindiği bir video platformu. Ancak işin özünde bambaşka bir davranış yatıyor. Şimdiye kadar tüm verilerini masaüstü bilgisayarlarında depolayan insanlar Snapchat’le birlikte bu biriktirme alışkanlığını terk etmeye başladı. Böylece geçmiş paylaşımlarla şekillenen profiller internetin merkezi olmaktan uzaklaştı. İnsanlar artık fikirlerini görselleştirerek ortaya koyuyor ve bunu anlık olarak sürekli yapıyor. Bu da anlatıcıyı hiç olmadığı kadar özel kılıyor. 

 

“Deneyim Tasarımı ve Yönetimi”nin en iyileri XCO’da buluşuyor

 

“Müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar” A.L.F.A. Awards’ta ödüllendirilecek..

İLGİLİ HABERLER