16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Beyaz yakalı markaları
Haberler

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar hangileri?

Gizem Yıldız
19 Mayıs 2024
3 dk okuma

Ekonomik dengelerin değiştiği, iş dünyasında rekabetin günbegün arttığı bir dönemde en çok merak uyandıran kitlelerden biri beyaz yakalılar. Orta sınıfı da temsil ediyorlar, iş dünyasının taşıyıcı gücünü de… Ancak kalabalık olmalarına rağmen bir o kadar savunmasızlar. Zira hayallerinde bile kaygı ve sıkıntılarından izler var. Mesela Marketing Türkiye adına Sia Insight’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre en büyük hayalleri sevdikleriyle vakit geçirmek. En güçlü özellikleri “profesyonellik” en şikayetçi oldukları konu ise “çok çalışmak.” Dikkat çeken verilerden biri de işyerinde mutlu olsalar dahi gözleri yeni iş fırsatlarında. İşlerini kaybetmekten de korkmuyorlar. Pek çoğu ek işe, e-ticarete ya da kriptoya çoktan el atmış durumda. Ah bir de Koç Holding’de çalışsalar, keyiflerine diyecek yok.

“Profesyonel, lider, disiplinli”

Araştırmaya göre beyaz yakalıların belirgin özellikleri disiplinli olmaları, kendilerini sürekli geliştirmeleri ve teknolojiyi kullanma becerilerinin yüksek olması olarak sıralanıyor. Profesyonel olmak, iletişim kurma yetenekleri ve stresle baş edebilmek de beyaz yakalıların öne çıkan özellikler arasında.

Beyaz yakalı olmak çok güzel de şu “çok çalışma” olmasa

Beyaz yakalıların kendilerinde en zayıf bulduğu yön “aşırı çalışmak.” Duygusal tepkiler, aşırı mütevazılık ve aşırı uyumculuk da beyaz yakalıya göre kendisinin zayıf yönleri. Bu özellikleri ilk akla gelen olarak filtrelediğimizde duygusal tepkiler, sabırsızlık ve aşırı mütevazılık başı çekiyor.

Beyaz yakalı gücünü iletişimden alıyor

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar hangileri?

Beyaz yakalıların kendilerinde en güçlü buldukları, ilk akıllarına gelen özellikleri “profesyonellik” ve “liderlik” oluyor. Ekip çalışması, iletişim becerileri, kararlılık ve öğrenmeye açık olmak da güçlü yanları arasında yer alıyor.

Beyaz yakalı sevdikleriyle daha çok vakit geçiriyor ama “hayalinde!”

Aslında beyaz yakalının en büyük umutsuzluklarından biri kurduğu hayallerde saklı. Zira geleceğe yönelik kurduğu hayallerde en çok öne çıkan madde “sevdikleriyle daha çok vakit geçirebilmek” oluyor. Finansal olarak daha güçlü olmak, dünyayı gezmek ve yeni bir dil öğrenmek de hayalleri süslüyor.

Beyaz yakalı işinden mutlu ama gözü dışarıda

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar hangileri?

Beyaz yakalıların yüzde 69’u mevcut işinden memnun. İşinden memnun olduğu halde yeni iş fırsatlarını değerlendirenlerin oranı ise yüzde 46’yı buluyor. Memnun olmayanların ise yüksek oranda maaşlarının beklentilerinden düşük olduğu görülüyor. İznin az olması, kendilerini geliştirmeye fırsat verecek bir ortamda olmamaları, fazla mesai yapmaları, uzun veya düzensiz çalışma saatleri de memnuniyeti en çok düşüren konular arasında. Beyaz yakalıların yüzde 43’ü ek iş yaparken, yüzde 21’i e-ticaret, yüzde 20’si ise kripto ile ilgileniyor.

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar LC Waikiki ve Torku

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar hangileri?

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar LC Waikiki ve Torku olarak kaydediliyor. Trendyol, ETİ, Gratis, Arçelik, TED ve Ülker ise eşit oyla öne çıkarak listenin ikinci sırasında yerlerini alıyor.

Hayallerdeki şirket Koç Holding

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar hangileri?

Gelelim beyaz yakalıların çalışmayı hayal ettiği şirketlere… Liste başında açık ara farkla Koç Holding var. Koç Holding’i sırasıyla Sabancı Holding, ETİ, Apple, Microsoft ve Acun Medya takip ediyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

“Beyazın 50 Tonu Araştırması”nın saha çalışması 1-8 Nisan 2024 tarihleri arasında online bilgi toplama yöntemi kullanılarak Sia Live platformu üzerinden gerçekleştirildi. Araştırma kapsamında İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa illerinde yaşayan 400 beyaz yakalıyla görüşüldü. Örneklem, 18-55 yaş aralığında, yarısı kadın ve yarısı erkek A, B ve C1 SES grubuna mensup beyaz yakalılardan oluşturuldu.

featured Sia Insight
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary'e göre yılın kelimesi "Vibe Coding"
Haberler
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary’e göre yılın kelimesi “Vibe Coding”
Nafizcan Önder
5 gün önce
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Haberler
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Sena Tufan
16 Eylül 2025
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Haberler
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
Starbucks'ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
Haberler
Starbucks’ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
İrem Alimoğlu
19 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.