16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Beyaz yakalı markaları
Haberler

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar hangileri?

Gizem Yıldız
19 Mayıs 2024
3 dk okuma

Ekonomik dengelerin değiştiği, iş dünyasında rekabetin günbegün arttığı bir dönemde en çok merak uyandıran kitlelerden biri beyaz yakalılar. Orta sınıfı da temsil ediyorlar, iş dünyasının taşıyıcı gücünü de… Ancak kalabalık olmalarına rağmen bir o kadar savunmasızlar. Zira hayallerinde bile kaygı ve sıkıntılarından izler var. Mesela Marketing Türkiye adına Sia Insight’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre en büyük hayalleri sevdikleriyle vakit geçirmek. En güçlü özellikleri “profesyonellik” en şikayetçi oldukları konu ise “çok çalışmak.” Dikkat çeken verilerden biri de işyerinde mutlu olsalar dahi gözleri yeni iş fırsatlarında. İşlerini kaybetmekten de korkmuyorlar. Pek çoğu ek işe, e-ticarete ya da kriptoya çoktan el atmış durumda. Ah bir de Koç Holding’de çalışsalar, keyiflerine diyecek yok.

“Profesyonel, lider, disiplinli”

Araştırmaya göre beyaz yakalıların belirgin özellikleri disiplinli olmaları, kendilerini sürekli geliştirmeleri ve teknolojiyi kullanma becerilerinin yüksek olması olarak sıralanıyor. Profesyonel olmak, iletişim kurma yetenekleri ve stresle baş edebilmek de beyaz yakalıların öne çıkan özellikler arasında.

Beyaz yakalı olmak çok güzel de şu “çok çalışma” olmasa

Beyaz yakalıların kendilerinde en zayıf bulduğu yön “aşırı çalışmak.” Duygusal tepkiler, aşırı mütevazılık ve aşırı uyumculuk da beyaz yakalıya göre kendisinin zayıf yönleri. Bu özellikleri ilk akla gelen olarak filtrelediğimizde duygusal tepkiler, sabırsızlık ve aşırı mütevazılık başı çekiyor.

Beyaz yakalı gücünü iletişimden alıyor

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar hangileri?

Beyaz yakalıların kendilerinde en güçlü buldukları, ilk akıllarına gelen özellikleri “profesyonellik” ve “liderlik” oluyor. Ekip çalışması, iletişim becerileri, kararlılık ve öğrenmeye açık olmak da güçlü yanları arasında yer alıyor.

Beyaz yakalı sevdikleriyle daha çok vakit geçiriyor ama “hayalinde!”

Aslında beyaz yakalının en büyük umutsuzluklarından biri kurduğu hayallerde saklı. Zira geleceğe yönelik kurduğu hayallerde en çok öne çıkan madde “sevdikleriyle daha çok vakit geçirebilmek” oluyor. Finansal olarak daha güçlü olmak, dünyayı gezmek ve yeni bir dil öğrenmek de hayalleri süslüyor.

Beyaz yakalı işinden mutlu ama gözü dışarıda

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar hangileri?

Beyaz yakalıların yüzde 69’u mevcut işinden memnun. İşinden memnun olduğu halde yeni iş fırsatlarını değerlendirenlerin oranı ise yüzde 46’yı buluyor. Memnun olmayanların ise yüksek oranda maaşlarının beklentilerinden düşük olduğu görülüyor. İznin az olması, kendilerini geliştirmeye fırsat verecek bir ortamda olmamaları, fazla mesai yapmaları, uzun veya düzensiz çalışma saatleri de memnuniyeti en çok düşüren konular arasında. Beyaz yakalıların yüzde 43’ü ek iş yaparken, yüzde 21’i e-ticaret, yüzde 20’si ise kripto ile ilgileniyor.

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar LC Waikiki ve Torku

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar hangileri?

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar LC Waikiki ve Torku olarak kaydediliyor. Trendyol, ETİ, Gratis, Arçelik, TED ve Ülker ise eşit oyla öne çıkarak listenin ikinci sırasında yerlerini alıyor.

Hayallerdeki şirket Koç Holding

Beyaz yakalıyı en çok anlayan markalar hangileri?

Gelelim beyaz yakalıların çalışmayı hayal ettiği şirketlere… Liste başında açık ara farkla Koç Holding var. Koç Holding’i sırasıyla Sabancı Holding, ETİ, Apple, Microsoft ve Acun Medya takip ediyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

“Beyazın 50 Tonu Araştırması”nın saha çalışması 1-8 Nisan 2024 tarihleri arasında online bilgi toplama yöntemi kullanılarak Sia Live platformu üzerinden gerçekleştirildi. Araştırma kapsamında İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa illerinde yaşayan 400 beyaz yakalıyla görüşüldü. Örneklem, 18-55 yaş aralığında, yarısı kadın ve yarısı erkek A, B ve C1 SES grubuna mensup beyaz yakalılardan oluşturuldu.

featured Sia Insight
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Gemini'nin "Nano Banana" hamlesi ChatGPT'yi zirveden indirdi
Gemini’nin “Nano Banana” hamlesi ChatGPT’yi zirveden indirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
Haberler
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
Sena Tufan
4 hafta önce
Gerety Awards 2025’in Grand Prix kazananları açıklandı
Haberler
Gerety Awards 2025’in Grand Prix kazananları açıklandı
Sena Tufan
2 hafta önce
Trump, Nvidia ile anlaşmaya vardı ama...
Haberler
Trump, Nvidia ile anlaşmaya vardı ama…
İrem Alimoğlu
12 Ağustos 2025
Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Haberler
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
İrem Alimoğlu
24 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.