15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bekir Ağırdır: “Bize yeni bir söz lazım”
Haberler

Bekir Ağırdır: “Bize yeni bir söz lazım”

Günseli ÖZEN
16 Aralık 2022
4 dk okuma

KONDA, “Hayat Tarzları” araştırmasının ilk çıktılarını dinlemek üzere Salt Galata’dayız. Bu buluşmanın bir ilk olduğunu, kurucuları rahmetli Tarhan Erdem’in yaklaşım olarak daha içe dönük olduğunu an itibarıyla KONDA’nın Genel Müdürü olan oğlu Aydın Erdem’in konuşmasından öğreniyoruz.

Dört yıldır FutureBright ile ortak çalışmalar yapan KONDA, ilkini 2008’de gerçekleştirdiği, Hayat Tarzları Araştırması’nın dördüncüsünü 15 Aralık’ta yoğun iletişim yapan markaların yöneticilerine aktardı.

Sizler için dinledim ve derledim. Hemen her şeyin değiştiği bir toplumda şirketlerin yeni yollar bulması gerekiyor. Anlatılanlardan daha fazlası için KONDA ve FutureBright’a ulaşmanız gerekiyor…

Peki, nedir Hayat Tarzları araştırması?

Türkiye’de birbirlerinden farklı, gündelik yaşamları birbirine benzemeyen toplumsal kümelerin özelliklerini, büyüklüklerini, zaman içinde nasıl evrilip değiştiklerini ortaya koymayı hedefleyen metodolojisiyle farklı bir araştırma.

Araştırma 2008 yılından bu yana dört kez yapılmış. En sonuncusu 2022 Haziran ayında yapılan çalışmanın örneklemi ve soru seti derindeki bilgiyi çekip çıkarmayı amaçlıyor.

Her seferinde bin ayrı mahallede veya köyde, yaklaşık 6 bin kişiyle görüşülen araştırmada katılımcılara demografik özelliklerinin yanı sıra aileleri, evlerinin içi, gündelik pratikleri, nerelere gidip kimlerle neler yaptıkları, hangi mecralarda neler dinleyip izledikleri veya satın aldıkları, paralarını nasıl harcadıkları, marka tercihlerine dair sorular soruluyor.

Ayrıca nelere inandıkları, nelerden endişe ettikleri, değer dünyaları da ele alınıyor.

Bütün bu irdelemenin sonunda toplumla ilgili bütünlüklü bir tablo ortaya çıkartılıyor.

KONDA ve FutureBright sinerjisi yüksek

Bekir Ağırdır: “Bize yeni bir söz lazım”
Akan Abdula ve Bekir Ağırdır

Bekir Ağırdır, Akan Abdula ve Zeynep Demirci araştırma sonuçlarını farklı açılardan yorumladılar.

Hayat tarzlarını; Mazbut Modernler, Endişeli Modernler. Muhafazakar Modernler, Ortadakiler, Hayata Tutunanlar, Mahallenin Gençleri, Dini Muhafazakarlar, Kırsal Gelenekselciler ve Uzaktakiler olmak üzere dokuz başlıkta toplayan Ağırdır, 2022 bulgularını kısaca şöyle aktardı:

Bekir Ağırdır: “Bize yeni bir söz lazım”
  • 2018 araştırmasında Hayat Tarzları toplumsal dizin itibarıyla bir savrulmuşluk ve dağınıklık gösterirken 2022’de bir uzlaşma olduğu tespit edilmiş.
  • Bu uzlaşmayı “Kültürel kutuplaşmaların” azaldığı yönünde yorumlamak mümkünken,  kutuplaşmanın “Sınıfsal” olarak belirginleştiğini söylemek yanlış olmaz.
  • Yaşlanmanın etkilerini hızlı bir biçimde toplumda görüyoruz, daha da göreceğiz.
  • Mahallenin Delikanlıları diyoruz ama onlar da yaşlanıyor. Tutum ve davranışları başka bir şeye evriliyor. İzlemek gerek.
  • Markaların herkesi aynı kalıba sokma gayretini anlamakta zorlandığını söyleyen Ağırdır, farklı yaş gruplarının değişik zevkleri olabileceğinin altını çizerek ilgililere kendisinin de içinde bulunduğu yaş grubu için önemli bir mesaj veriyor.
  • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği konusunda farkındalığı artırmaya yönelik KSS’lerin beyhude olduğunu çünkü halihazırda herkesin farkındalığının epey yüksek olduğunu ifade ediyor.
  • Artık sonuçlarını gördüğümüz “Gayrete” dönüşen projelerin yapılması gerektiğini de söyleyen Bekir Ağırdır, gerektiği için yasak savmak üzere yapılan projeleri eleştiriyor.

Kötücül sorunlar ve belirsizlik önümüzde

Akan Abdula, konuşmasına Bekir Ağırdır’ın görece pozitif yaklaşımını kastederek, “Bende iyi haberler yok!” diyerek başlıyor.

Bekir Ağırdır: “Bize yeni bir söz lazım”
  • Neden Hayat Tarzları ve Strateji sorusuna verdiği yanıt ise, “Çünkü kötücül sorunlar ve belirsizlik çağındayız” diye cevap veriyor.
  • Kötücül problemleri; iklim krizi, gelir dağılımı adaletsizliği, salgın hastalıklar olarak sıralıyor ve “Tek başımıza çözemeyeceğimiz sorunlarla yüz yüzeyiz” diyor.
  • Belirsizlik çağındayız söylemini de; “Belirsizlik hayatın bir normu oldu. Öyle ki belirsizliğin yoğunluğu bile değişken. Bununla yaşamaya alışmalıyız” diyerek geleceğe ilişkin net bir tanım koymanın mümkün olmadığını ifade ediyor.
  • Zeynep Demirci; “Belirsizlik öylesine yoğun ki, birden fazla stratejinin çeviklikle yönetilmesi gerekiyor” diyor. Toplumsal dinamikler değişiyorken markalar alışılageldikleri pazarlama stratejilerini bundan böyle sürdürebilecekler mi soruma ise, “Önümüzdeki belirsizlik çağında markalar yarışmalara değil, birleştirme noktalarına odaklanmalı.” diyor.

Sorulan sorular

Aşağıdaki tabloda Hayat Tarzları Araştırmasının sorularını görebilirsiniz.

Bekir Ağırdır: “Bize yeni bir söz lazım”

Peki, Hayat Tarzları Araştırması’ndan hangi sektörler yanıt alabilecek?

  • Eğlence sektörü
  • Üretim sektörü
  • Marketler
  • FMCG
  • Bankacılık
  • Sigortacılık
  • Medya
  • Medikal
  • Evlilik
  • E-pazaryeri
  • Telekomünikasyon
  • Finans
  • Dekorasyon
  • Enerji
  • Danışmanlık
  • Hazır giyim
  • Sosyal medya
  • Kozmetik
  • Gayrımenkul
  • Ulaşım
  • Ödeme sistemleri
  • E-ticaret
  • Perakende
  • Otomotiv
  • Beyaz eşya
  • Dijital platformlar
  • Yiyecek-içecek
  • Turizm
  • Mobilya

Bekir Ağırdır siyaset konuşmayacaktı ama hayat tarzları konuşulurken siyasetten söz etmemek mümkün mü?

Bekir Ağırdır: “Bize yeni bir söz lazım”

KONDA siyasi eğilimleri ölçtüğü pek çok araştırma yapıyor. Peki, an itibarıyla nabız neyi gösteriyor sorusuna Ağırdı: “Toplumun üçte ikisi kararını vermiş durumda. Günlük meseleler onların kararlarını etkilemiyor. Bekliyorlar ve dikkatlice izliyorlar” dedi. Bu üçte ikinin değişimden yana olduğunun altını çizdi.

Seçimin ise Mayısın ortasında olacağı konuşuluyor. Vatana, millete hayırlı olsun.

Yazıyı yayına hazırlarken masama Bekir Ağırdır’ın, “Bize yeni bir söz lazım” başlığını taşıyan kitabı ulaşıyor. Biz daha okurken değişecek bir gündemimiz olduğunu bilerek tarafımdan elbette hızlıca okunacak. Çok okunsun, çok konuşulsun, satışı bereketli olsun.

Mecidiyeköy metrosundaki sahipsiz çantanın sahibi bulundu!

Bekir Ağırdır featured futurebright KONDA
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nike ve LEGO'dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Haberler
Nike ve LEGO’dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Trump yeni gümrük vergileriyle ilgili net konuştu: "Kimse paçayı kurtaramayacak!"
Haberler
Trump yeni gümrük vergileriyle ilgili net konuştu: “Kimse paçayı kurtaramayacak!”
Sena Tufan
14 Nisan 2025
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Haberler
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Haberler
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.