
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Black Friday’in indirim odaklı temposu yükselirken, beije bu yıl alışılmışın dışına çıkarak dikkatleri tüketimden dayanışmaya çevirdi. Regl yoksulluğuna karşı toplumsal farkındalık yaratmayı misyon edinen marka, 28 Kasım’da web sitesini ve uygulamasını tamamen satışa kapattı; tüm kullanıcı trafiğini “Askıda Ped” bağış alanına yönlendirdi.
Organik içerikli ürünleriyle bilinen beije’in bu hamlesi, “satın alma” refleksinin en yoğun olduğu günde odağı bütünüyle dayanışmaya çeken güçlü bir toplumsal mesaj niteliği taşıyor. 28 Kasım boyunca beije.co’ya giren ya da sepetine ürün eklemek isteyen kullanıcılar, kampanya ve indirim görmek yerine doğrudan markanın bağış sayfasına yönlendirildi. beije, böylece Türkiye’de derinleşen bir sorun olan regl yoksulluğunu, yılın en büyük alışveriş gününde gündeme taşıdı.
Markanın bu kararlı tutumu, aslında uzun soluklu bir yaklaşımın parçası. beije, “Bağış Kültürü” adını verdiği model kapsamında kurulduğu günden bu yana her yıl net kârının yüzde 20’sini, kullanıcıların gerçekleştirdiği “Askıda Ped” bağışlarıyla birlikte bir havuzda toplayarak ihtiyaç sahiplerine ped desteği sağlıyor. Bugüne kadar tam 5 milyon 346 bin adet ped bu dayanışma ağı sayesinde ihtiyaç sahiplerine ulaştırıldı.
beije’in Black Friday’i dayanışma gününe dönüştüren bu hareketi, toplumsal etkisi yüksek bir çağrıyı da beraberinde getiriyor: “Bir kahve fiyatına bir kişiye ped erişimi sağlanabilir.” Markanın “Birey İçin Askıda Ped” seçeneği, küçük katkıların ne kadar büyük bir dönüşüm yaratabileceğini çarpıcı şekilde hatırlatıyor.
Tüketimin merkezde olduğu bir günde böylesine karşıt bir pozisyon alan beije, Black Friday’e yeni bir anlam kazandırırken herkesi indirim yarışının ötesine bakmaya, kalıcı ve sürdürülebilir bir dayanışmanın parçası olmaya davet ediyor.
