Batı Anadolu Grubu’ndan sağlıklı beslenme için herkese “İyi Pazarlar”

Ege Bölgesi’nin lider sanayi kuruluşlarından Batı Anadolu Grubu, sağlıklı beslenmeyi teşvik ettiği “İyi Pazarlar”’ projesine bu yıl Bomonti Organik Pazarı’ndan başladı. Geçtiğimiz yıl Ege pazarlarında büyük ilgi gören “İyi Pazarlar” herkes için daha sağlıklı ve kaliteli bir yaşam yolculuğuna katkıda bulunma misyonuna bu sene de devam ediyor. İstanbul Bomonti Organik pazarındaki başlama vuruşunun ardından “İyi Pazarlar” ekibi rotasını Ege’nin geleneksel pazarlarına çeviriyor. “İyi Pazarlar” hem yetişkinlerin, hem de gelişme çağındaki çocukların kaliteli ve sağlıklı bir yaşam sürdürmeleri için yeterli ve dengeli beslenme, düzenli egzersiz yapma alışkanlığı geliştirmelerine katkıda bulunmayı amaçlıyor. Ege’nin dört bir yanında kurulan 10’a yakın geleneksel pazara, yaklaşık 20 ziyaret yapılarak halkla doğrudan temas kurulacak.

Nisan- Mayıs ayları boyunca sürecek olan ziyaretlerde “İyi Pazarlar” ekibi Tire’den Seferihisar’a, Bornova’dan Söke’ye Ege’nin belli başlı pazarlarına uğrayarak bilgilendirici yayınlar ve hediyeler dağıtacak. Pazara alışverişe gelen halkla buluşan ekip, pazar ziyaretçileriyle gerçekleştirdiği hem eğlenceli hem bilgilendirici sohbetlerde doğru beslenmenin, mevsimine uygun ürünleri tercih etmenin, yeterli miktarda taze sebze ve meyve tüketmenin önemini aktaracak.

Türkiye bir tarım cenneti

Geçtiğimiz yıl 50. kuruluş yıldönümleri dolayısıyla düzenledikleri İyi Pazarlar” projesinin bu yıl ikincisini hayata geçirmekten dolayı duydukları memnuniyeti ifade eden Batı Anadolu Grubu İcra Kurulu Üyesi Feyyaz Ünal, sağlıklı beslenmenin öneminin günümüzde daha da arttığına değindi ve ekledi: “TÜİK’in 2015 verilerine göre son 6 yılda artan bir ivme neticesinde kilo problemi %54’e ulaştı. Kaliteli ve sağlıklı bir yaşam sürdürme hakkında kamuoyunu bilinçlendirmeyi hedeflediğimiz “İyi Pazarlar” projemizin en başından itibaren sürekliliğini amaçladık. Geçtiğimiz yıl pazarlarda Ege’nin 20’yi aşkın geleneksel pazarına 75 ziyaret gerçekleştirerek ulaştığımız 30.000 kişi ve gördüğümüz büyük ilgi bu yılki heyecanımızı daha da artırıyor. Projemizin en önemli mesajlarından biri meyve ve sebzeleri doğal ortamda yetiştirmenin ve mevsiminde tüketmenin önemi. Buna vurgu yapmak üzere bu seneki ilk durağımız olarak Bomonti Organik Pazarı’nı seçtik” dedi. Türkiye’nin kalkınmasında sanayi kadar tarımın da büyük role sahip olduğuna vurgu yapan Ünal konuşmasına şöyle devam etti:

“Ülkemiz 4 mevsim farklı meyve ve sebzeleri yetiştiği bir tarım cenneti. Pazarlarda bulundukları gölgeye göre birbirinden farklı taze ürünleri görerek, seçerek hatta tadına bakarak satın alabiliyorsunuz. Pazarlar tam bir sosyalleşme alanı. Pazarcıların yanı sıra diğer ziyaretçilerle sohbet ederek ve öneriler alarak alışveriş yapabiliyorsunuz. “İyi Pazarlar” ile bu güzel geleneği sahiplenirken tüm bu değerlere farkındalık yaratmayı da amaçlıyoruz.“

 Hem çocuklar hem büyükler için Domates Biber Patlıcan

“İyi Pazarlar” projesi, özellikle çocukluk döneminin gelişim ve zihinsel faaliyetler açısından kritik önem taşıdığı bilinciyle sadece yetişkinlerin değil gelişme çağındaki çocukların da yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığı geliştirmelerine katkıda bulunmayı amaçlıyor. Bu doğrultuda hazırlanan “Domates Biber Patlıcan” başlığını taşıyan, çocuklara yönelik sağlıklı beslenme kitabında çocukların doğru beslenme alışkanlığı kazanması, temel besinlerin faydalarını keşfetmeleri ve ev yemeklerini severek tüketmelerine yönelik bilgiler yer alıyor. Konuyla ilgili uzmanlar tarafından hazırlanan “Domates, Biber, Patlıcan”, ziyaret edilen pazarlarda çocuklar kadar aileleri tarafından da büyük ilgi görüyor.

“İyi Pazarlar” ilk senesinde Ege’nin 20’yi aşkın geleneksel pazarına, 75 ziyaret gerçekleştirdi. Ulaşılan 30.000 kişiden 6.700’ü diyetisyen ile görüşerek analiz yaptırırken 7.250 kişi ödül kazandı. Sağlık Bakanlığı İzmir İl Sağlık Müdürlüğü işbirliğiyle gerçekleştirilen çalışmada uzmanlardan sağlıklı beslenme önerisi alan 680 kişi aile hekimi kontrolünde sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite önerilerine uyacağına dair Sözüm Söz anlaşmasını imzaladı. Projenin en ilgi çeken çalışmalarından biri olarak çocuklara yönelik hazırlanan “Domates, Biber, Patlıcan” kitabı 2.250 kişiye ulaştı.

 

 

İLGİLİ HABERLER