29 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Babalar, çocuklarının baba mesleğini yapmasını istemiyor
Haberler

Babalar, çocuklarının baba mesleğini yapmasını istemiyor

Marketing Türkiye
17 Haziran 2019
2 dk okuma

DORinsight, Babalar Günü’ne özel araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Araştırmaya katılan babaların yüzde 61’i çocuklarının baba mesleğini yapmasını istemiyor. Babaların yüzde 47’si evde temizliğe yardım ederken yüzde 62’si çocuklarının altını değiştirdiğini söylüyor

DORinsight, Babalar Günü için hazırladığı araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Araştırma, babaların, çocuklarının ‘baba mesleği’ni yapmasını istemediğini ortaya koydu. Ayrıca evde temizliğe de çocuk bakımına da yardımcı oldukları ortaya çıktı. 1-14 Haziran 2019 tarihleri arasında online olarak tamamlanan araştırmaya; Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup 2.101 baba katıldı. Araştırmadan çıkan ilginç sonuçlar ise şöyle oldu:

Yüzde 20’si Babalar Günü’nü bilmiyor

Katılımcıların yüzde 80’i Babalar Günü’nün hangi gün olduğunu bilirken, yüzde 20’si bilmediğini söyledi.

Çocuklarla 2 saat

Araştırmaya katılan babaların yüzde 34’ü çocuklarına 3 saatten fazla vakit ayırdıklarını belirtirken, yüzde 27’si günde 2 saat, yüzde 18’i 3 saat, yüzde 13’ü 1 saat, yüzde 8’i ise 1 saatten az ayırdıklarını dile getirdi.

Haftasonu birlikteler

Babalara çocuklarıyla haftasonu baş başa en fazla kaç saat vakit geçirdikleri sorulduğunda katılımcıların yüzde 61’i 3 saatten fazla, yüzde 14’ü 3 saat, diğer yüzde 14’ü 2 saat, yüzde 7’si 1 saat, yüzde 4’ü 1 saatten az vakit geçirdiklerini söyledi.

Çocuklara vakit ayıramıyorlar

Katılımcıların yüzde 69’u çalışan bir baba olarak çocuklarına ayırdıkları vaktin yeterli olmadığını düşünürken, yüzde 31’i yeterli olduğunu düşünüyor.

‘Sorumluluk annede’ diyorlar

Yüzde 81’i ailede çocuğun sorumluluğunun en çok annede olduğunu düşünürken, yüzde 17’si babada, yüzde 2 ‘si ise büyükanne/büyükbabada olduğunu dile getirdi.

Baba, mesleğini sevmiyor

Katılımcıların yüzde 61’i çocuklarının baba mesleğini yapmasını istemediklerini söyledi.

Evde yemek yapmıyorlar

Babaların yüzde 39’u evde bazen yemek yaptıklarını, yüzde 37’si yaptıklarını, yüzde 24’ü ise yapmadıklarını belirtti.

Temizliğe yardım ediyorlar

Katılımcıların yüzde 47’si baba olarak evde temizliğe yardım ettiklerini, yüzde 38’si bazen yardım ettiklerin, yüzde 15’i etmediklerini söyledi.

Tuvalete de yardımcı oluyorlar

Babaların yüzde 62’si çocuklarının altını değiştirdiklerini, yüzde 23’ü değiştirmediklerini, yüzde 15’i ise iş başa düştüğünde değiştirdiklerini belirtti. Katılımcıların yüzde 84’ü çocuklarını tuvalete götürdüklerini, yüzde 9’u iş başa düştüğünde götürdüklerini, yüzde 7’si ise götürmediklerini ifade etti.

Hediye istemiyorlar

Katılımcılara Babalar Günü’nde hediye tercihleri sorulduğunda yüzde 69’u ‘yanımda olması yeterli’ yanıtını verirken, yüzde 18’i geleneksel bir hediye, yüzde 8’i beni şaşırtacak bir hediye, yüzde 5’i ise hediye çeki yanıtı verdi.

Babalar Günü DORinsight
1 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
2 Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
3 Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
4 Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
5 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Güncel Haberler
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Haberler
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Sena Tufan
4 Eylül 2025
MMA Türkiye SMARTIES AWARDS’25 erken başvuruları 19 Eylül'de sona eriyor
Haberler
MMA Türkiye SMARTIES AWARDS’25 erken başvuruları 19 Eylül’de sona eriyor
Nafizcan Önder
4 Eylül 2025
Fenomen patronlar çağı başlıyor!
Haberler
Fenomen patronlar çağı başlıyor!
Sena Tufan
24 Eylül 2025
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.