28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Babalar, çocuklarının baba mesleğini yapmasını istemiyor
Haberler

Babalar, çocuklarının baba mesleğini yapmasını istemiyor

Marketing Türkiye
17 Haziran 2019
2 dk okuma

DORinsight, Babalar Günü’ne özel araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Araştırmaya katılan babaların yüzde 61’i çocuklarının baba mesleğini yapmasını istemiyor. Babaların yüzde 47’si evde temizliğe yardım ederken yüzde 62’si çocuklarının altını değiştirdiğini söylüyor

DORinsight, Babalar Günü için hazırladığı araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Araştırma, babaların, çocuklarının ‘baba mesleği’ni yapmasını istemediğini ortaya koydu. Ayrıca evde temizliğe de çocuk bakımına da yardımcı oldukları ortaya çıktı. 1-14 Haziran 2019 tarihleri arasında online olarak tamamlanan araştırmaya; Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup 2.101 baba katıldı. Araştırmadan çıkan ilginç sonuçlar ise şöyle oldu:

Yüzde 20’si Babalar Günü’nü bilmiyor

Katılımcıların yüzde 80’i Babalar Günü’nün hangi gün olduğunu bilirken, yüzde 20’si bilmediğini söyledi.

Çocuklarla 2 saat

Araştırmaya katılan babaların yüzde 34’ü çocuklarına 3 saatten fazla vakit ayırdıklarını belirtirken, yüzde 27’si günde 2 saat, yüzde 18’i 3 saat, yüzde 13’ü 1 saat, yüzde 8’i ise 1 saatten az ayırdıklarını dile getirdi.

Haftasonu birlikteler

Babalara çocuklarıyla haftasonu baş başa en fazla kaç saat vakit geçirdikleri sorulduğunda katılımcıların yüzde 61’i 3 saatten fazla, yüzde 14’ü 3 saat, diğer yüzde 14’ü 2 saat, yüzde 7’si 1 saat, yüzde 4’ü 1 saatten az vakit geçirdiklerini söyledi.

Çocuklara vakit ayıramıyorlar

Katılımcıların yüzde 69’u çalışan bir baba olarak çocuklarına ayırdıkları vaktin yeterli olmadığını düşünürken, yüzde 31’i yeterli olduğunu düşünüyor.

‘Sorumluluk annede’ diyorlar

Yüzde 81’i ailede çocuğun sorumluluğunun en çok annede olduğunu düşünürken, yüzde 17’si babada, yüzde 2 ‘si ise büyükanne/büyükbabada olduğunu dile getirdi.

Baba, mesleğini sevmiyor

Katılımcıların yüzde 61’i çocuklarının baba mesleğini yapmasını istemediklerini söyledi.

Evde yemek yapmıyorlar

Babaların yüzde 39’u evde bazen yemek yaptıklarını, yüzde 37’si yaptıklarını, yüzde 24’ü ise yapmadıklarını belirtti.

Temizliğe yardım ediyorlar

Katılımcıların yüzde 47’si baba olarak evde temizliğe yardım ettiklerini, yüzde 38’si bazen yardım ettiklerin, yüzde 15’i etmediklerini söyledi.

Tuvalete de yardımcı oluyorlar

Babaların yüzde 62’si çocuklarının altını değiştirdiklerini, yüzde 23’ü değiştirmediklerini, yüzde 15’i ise iş başa düştüğünde değiştirdiklerini belirtti. Katılımcıların yüzde 84’ü çocuklarını tuvalete götürdüklerini, yüzde 9’u iş başa düştüğünde götürdüklerini, yüzde 7’si ise götürmediklerini ifade etti.

Hediye istemiyorlar

Katılımcılara Babalar Günü’nde hediye tercihleri sorulduğunda yüzde 69’u ‘yanımda olması yeterli’ yanıtını verirken, yüzde 18’i geleneksel bir hediye, yüzde 8’i beni şaşırtacak bir hediye, yüzde 5’i ise hediye çeki yanıtı verdi.

Babalar Günü DORinsight
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
4 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Köşe Yazıları
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Günseli ÖZEN
2 gün önce
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Haberler
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Nafizcan Önder
2 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Nafizcan Önder
21 Kasım 2025
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Haberler
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
İrem Alimoğlu
25 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.