19 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Haberler

Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”

Marketing Türkiye
2 hafta önce
3 dk okuma
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın
WE Istanbul Kurucusu

Cannes yolculuğumun 20. Yılını Türkiye’yi temsilen jüri üyesi olarak kutladım, ne mutlu bana! 2005’deki ilk ziyaretimde Young Lions olarak Günsel Hanım liderliğinde gelmiştik. Tam 10 yıl sonra yani 2015’de ne mutlu bana ki Türkiye’nin ilk ve tek Grand Prix’sini almak için Cannes’daydık. Ve yine tam on yıl sonra bu kez Audio and Radio kategorisinde asil jüri üyeliği yapmak üzere oradaydım. Uzun yıllardır asil jürilik yapamayan Türkiye için de bu çok iyi haberdi!

Jüri günlerimi iki açıdan değerlendirebilirim. İlki sistem. İnanılmaz metodolojik ilerleyen bir değerlendirme süreci var. 2 ay öncesindeki online değerlendirmeden başlayıp, toplantı odasındaki jüri toplantısına kadar her şey çok sistemli işliyor. Finalist listesi, asil jürinin önüne ilk değerlendirme gününde geliyor. (Bu arada jüriler önce telefonlarıyla vedalaşıyor. Telefonlarımız duvardaki keselerdeki yerini alıyor. 2 gün süren değerlendirme sürecinde yalnızca yarım saatlik öğlen arasında ve bir kahve molasında telefonlarımızı kullanabiliyoruz. Bu harika bir kural. Bence Türkiye’de de böyle yapmalıyız. Jürinin konsantrasyonu ve birbirleriyle olan sağlıklı iletişimi açısından da çok iyi.)

Shortlist’ler listesi nihayete ermeden hemen önce her birimizin önündeki tabletlere online eleme sürecinde 7-8-9 puan verdiğimiz işler yansıtılıyor. Her jürinin kendi puanları kendi tabletinde sıralanıyor. Ve jürilerin bu işlerden bir tanesini tartışmaya açma hakkı bulunuyor. Biz bu süreçte shortlist adaylığına giremeyen 3 işi shortlist’lere aldık. Çok çok sağlıklı ve adil bir hamle.

Ardından işlerin üstünden defalarca geçiliyor. Ve bir işle ilgili söylenen tek bir söz bile dikkatle dinlenip tekrar değerlendirmeye alınıyor. Ardından aynı detaycılıkta metaller dağıtılmaya başlanıyor. İşlere kategoriler üzerinden değil, genel olarak bakılıyor. Bir işe -çok yüksek puanlara sahip olmadıkça- iki ayrı kategoride ödül vermemeye çalışıyor jüri. Yani şöyle özetleyebilirim; bir işin Cannes’da ödül alması asla şans eseri olamaz. Çok çok ciddi bir mesaiyle seçiliyor işler. Yayın adetinden sonuçların gerçekliğine didik didik bir kontrol söz konusuJ Özgünlük ise tabi ki merkezimizdeki en önemli konu oluyor.

“Duyuran değil hissettiren işlere ödül verdik”

Jürinin bir diğer özelliği ise su gibi akması… Dünyada 12 bin kişi arasından seçilen 10 kişi olarak bir masada oturduk. Ve inanın “zehir gibi” yeteneklerin ve akılların en ufak bir kibir, saygısızlık göstermeden aksine müthiş bir açık iletişimle işleri nasıl değerlendirdiğine tanık oldum. Audio jürisi olarak ses önemli yeter ki dinlemesini bilelim mantığıyla yaklaştık. Ve birbirimizi popüler tabiriyle sadece duymadık, dinledik. Ödülleri de yine duyurmakla kalmayıp hissettirebilen işlere verdik.

Bu yıl audio jürisi aslında ilerleyen günlerde ödül alacak pek çok işe ilk ödüllerini kazandırmış oldu. Çünkü ödül listesine bakarsanız 21 ödülden 3 iş geleneksel radyo olarak hazırlanmış ve ödülü hakedecek kalitede. Geri kalan tüm işler case’li, entegre işler. Sesin gücünden yararlanarak doğan ve yayılan fikirler. Grand Prix verdiğimiz “One Second Ad” işi benim zaten ilk izlediğim andan beri Gold ya da Grand Prix alacak dediğim bir işti. Ve GP için favorimdi. Youtube ve Tik Tok gibi mecraların “skip ad” bölümünde yayınlanan bir kampanya. Fikrin gücü, normalde hemen geçilen bu reklamları kullanıcıya defalarca izletmesi. Dünyaca ünlü hitlerin yalnızca bir saniyesini dinleterek hangi şarkı olduğunu bulduruyor ve bulanlara ödüller veriyor. Kullanıcının kişisel hırsıyla da defalarca başa dönüp dinlemesini sağlıyor. Ayrıca şarkıların 1 saniyesini kullanmak telif gerektirmediği için bütçe dostu olması da fikri oldukça zeki bir fikir yapan nedenlerden.

AI kullanımı ana temalardan biriydi

Benim favori işlerimden bir diğeri de Oreo kampanyasıydı. Gold aldı. Oreo, her zamanki gibi harika bir fikir ve entegre case ile karşımızdaydı. Fikir yüzde 100 audio çıkışlıydı. From Hurt to Hit ve Burger to King case’leri de diğer favori işlerimdi.

AI kullanımı Cannes‘ın ana temalarından biriydi. Jüri masasında da ana konulardan biri buydu. Ama Cannes genelinde herkesin hemfikir olduğu konu: “Önemli olan AI kullanımı değil, AI’yı nasıl ve neden kullandığın…” Bir fikre hizmet eden, bazen fikrin kendisi olabilen ve tabi ki insani dokunuşunun olması seçilme kriterleri arasındaydı.

Cannes’daki jüri ve akabindeki AI oturumları sonrasında bu konuda aklımdaki şu cümle ile Türkiye’ye döndüm: “Don’t lose your soul”

Ayşe Aydın featured
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
3 Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
4 sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
5 Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Güncel Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: "İletişim yeni dili: Kültür ve sanat"
Derya Açar Ergüç yazdı: “İletişim yeni dili: Kültür ve sanat”
Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor
Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Haberler
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Sena Tufan
1 Haziran 2025
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Haberler
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
Haberler
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Araştırma
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
8 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.