Ayın öne çıkan global kampanyaları
McDonald’s boş hamburger kutusu sattı
İspanya’daki büyük yangında çiftlikler yanıp, hayvanlar telef olunca çiftçiler için zor günler başladı. Tedarik zincirinin en önemli paydaşı olan çiftçilere McDonald’s’tan destek geldi. Marka elde edilen geliri doğrudan çiftçilere aktarmak üzere, boş burger kutularını 1 euro fiyatla satışa çıkardı. Bu kapsamda müşteriler üç hafta boyunca sadece 1 euro karşılığında var olmayan burgerlerden sipariş etti. Elde edilen gelirse yangından etkilenen tarım işçilerinin zararını karşılamak için kullanıldı.
Arabada olan arabada kalır
Hareketli hayatlar yaşayan insanların sigortaya daha çok ihtiyacı olabilir! Misal arabasıyla sık sık seyahat edenler… İzleyiciye “Kazadan beladan korkamadan arabanızla dileğiniz yere gidin, dilediğinizi yapın” mesajı veren Balcia, “Arabada olan arabada kalır” diyor…
Sandviçinizi 3 boyutlu olarak kişiselleştirmek ister misiniz?
Subway, yoldan geçenlerin hayallerindeki sandviçi ekranda sanal olarak oluşturmalarına olanak tanıyan etkileşimli bir 3D reklam panosu tasarladı. İki gün boyunca devam eden yenilikçi 3D açık hava deneyimi, insanlara sandviçlerini kişiselleştirme fırsatı verdi. Kalabalığın arasına gizlenen Subway elçileri, daha sonra kişiselleşmiş sandviçleri sahibine teslim ederek şaşırttı.
Gucci, Kubrick’ın efsanelerini yeniden yorumladı
İtalyan lüks giyim markası Gucci, “The Exquisite Gucci” adlı son kampanyasında A Clockwork Orange, The Shining, 2001: A Space Odyssey, Eyes Wide Shut ve Barry Lyndon gibi kült filmlere imza atan Stanley Kubrick’ten ilham alıyor. Kubrick filmlerinin yeniden hayat bulduğu kampanyada marka, sinema arşivlerinin derinliklerine dalarak ikonik bir koleksiyon yarattığını duyuruyor.
İlk sahibinden ketçap lekeli tişörtler
Heinz, yemek yerken üstüne dökmekten kaçamayanlar için kendinden ketçap lekeli tişörtlerini piyasaya sürerek “Nasıl olsa dökecektin” diyor… Marka, koleksiyon için kendi kıyafetlerini tasarlamak yerine çevrimiçi ikinci el tasarım ürünler mağazası ThredUp ile iş birliği yaptı. Böylece Michael Kors, Calvin Klein, Gucci gibi ünlü markaların parçaları, ketçap lekesine bulandı ancak her iki marka da iş birliğini “leke” değil “ifade” olarak nitelendiriyor. 157 parçalık koleksiyonun satışından elde edilen gelir ise gelişmekte olan ülkelerdeki insanlara gıda yardımı yapma amacıyla çalışan Rise Against Hunger kuruluşuna bağışlanacak.
Belki şurada buharı üstünde tüten bir yemek vardır…
Bob Ross, 1983’ten 1994’e kadar televizyondan vermeye başladığı resim dersleriyle dünyanın pek çok yerinde binlerce eve konuk oldu. Tam 403 bölüm süren program boyunca adete “ailemizin ressamı” olan Ross, “Belki şurada küçük mutlu bir ağaç vardır” gibi cümleleriyle hatırlanıyor. Kanadalı çevrimiçi market ve yemek hizmetleri şirketi GoodFood da yeni kampanyasında Ross’tan ilham alıyor. “Özellikle yoğun geçen bir günün sonunda yemek strese dönüşmesin” mesajı veren reklam filminde Bob Ross’u andıran bir ressam, tuvale lezzetli yemekler çiziyor.
Sevgili Apple…
Apple, yeni iPhone 14’ü, yeniden tasarlanan AirPod’ları, Apple Watch’ları ve daha fazlasını geçtiğimiz ay düzenlediği organizasyonda tanıttı. Apple CEO’su Tim Cook, etkinliği Apple Watch’ın vazgeçilmez bir yol arkadaşı haline geldiğini söyleyerek başlattı ve müşterilerden Apple Watch deneyimleri hakkında binlerce mektup aldığını söyledi. Apple işte bu mektuplara dayanarak müşterilerinin yaşadığı gerçek deneyimleri yeni reklam filmine taşıdı. Reklam filmi kimi kullanıcıların çeşitli kazalar karşısında Apple Watch sayesinden nasıl hayatta kaldığını anlatıyor.
UGG yeni koleksiyonu “Nuggies”de McDonald’s’tan esinlendi
İlk çıktığından bu yana “Patik mi, bot mu?” sorusunu gündeme getiren ve bu sorunun yanıtının tam anlamıyla verilememesinden midir bilinmez, moda tarihinde ikonlaşmış markalardan biri haline gelen UGG, bu sefer McDonald’s iş birliğiyle gündemde. İki markanın birlikte tasarladığı kreasyon kış mevsiminin yaşandığı Avustralya’da çekilişle dağıttı. “Nuggies” adı verilen bu koleksiyon fast food devinin UGG kadar ikonik ürünü “Chicken McNuggets”tan ilham alıyor…
Pizza büyüdükçe masa da büyüyor
Sipariş verdiğiniz pizzanın tam ortasındaki yuvarlak, minik bir masaya benzeyen nesne gözünüze çarpmıştır. Taşıma esnasında pizzanızın dağılmaması için koruyucu görevi üstlenen bu nesne sayesinde dilimler bir arada kalıyor, malzemeler üst üste yığılmıyor… Gelin görün ki bu minik masa, büyük boy pizzaların zarar görmesini engellemekte zorlanabiliyor… Bu sorundan yola çıkan Dominos ise koruyucuyu açılır-kapanır bir masa haline getirirken pizzalarının büyüklüğüne de vurgu yapıyor.