22 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Avrupalı'nın yeni arabası elektrikli olacaksa sebebi "çevre" mi?
Haberler

Avrupalı’nın yeni arabası elektrikli olacaksa sebebi “çevre” mi?

Nafizcan Önder
29 Eylül 2020
1 dk okuma

Temmuz ayının başında otomobil piyasasını doğrudan etkileyen, değişimin en net göstergesi sayılabilecek bir gelişme yaşanmış ve Tesla, Toyota’yı sollayarak “En değerli otomobil üreticisi” unvanının sahibi olmuştu. Bu veri çevreci, elektrikli otomobillerin yakın gelecekte piyasayı domine edebileceğinin bir göstergesi elbette. Peki tüketicinin temel motivasyonu çevre hassasiyeti mi? YouGov’un 9 Avrupa ülkesinde gerçekleştirdiği araştırmasının sonuçlarına birlikte bakalım ve resmi birlikte yorumlayalım…

Araştırma’nın sonuçlarına göre, Avrupalı ​​tüketicilerin yarısı için “doğa” oldukça önemli(!) ve doğayı korumak için elektrikli otomobil satın almayı oldukça geçerli bir neden olarak gördüğünü söylese de, sadece yüzde 6’sı için bu tek başına yeterli bir sebep! Çevre için endişe duyuyor olmak yalnızca yüzde 6 için bir motivasyonken, verilen en popüler üç nedenden ikisi finansal…

Ankete katılanların üçte biri elektrikli otomobillerin daha düşük işletme maliyetlerini işaret ederken, dörtte birinden biraz fazlası, elektrikli araç sahiplerine verilen vergi indirimlerinin “cazip” olduğunu söylüyor.

Tüketicilerin endişeleri
Tüketiciler için elektrikli araba yepyeni bir deneyim. Bu nedenle dönüşüm sürecinde kimi endişelerinin olması da oldukça doğal.
Tüketicilerin yaklaşık üçte ikisi kısıtlı şarj altyapısının elektrikli otomobil satın almaları için bir engel oluşturduğunu ifade ederken yüzde 58’i pil ömrü konusunda endişeleri olduğunu ve yüzde 53’ü maliyet konusunda kararsız kaldığını ifade ediyor. Bunun yanı sıra her beş kişiden biri elektrikli otomobillerin diğer araçlardan daha düşük performanslı olması sebebiyle satın almayı düşünmediğini, yaklaşık yüzde 10’u ise tercih ettikleri otomobil markalarının elektrikli otomobil eksikliğini belirtiyor.

Veriyi nasıl okumalı?

Raporun sonuçlarına baktığımızda Avrupalı tüketicinin elektrikli arabaya oldukça yüksek bir eğilimi olabileceğini ancak bunun için temel endişelerinin ortadan kalkması gerektiğini görüyoruz. Peki ya çevre? Öyle gözüküyor ki tüm tüketici grubunda “çevre” yalnızca yüzde 6’nın ortak kaygısı. Fiyat, performans ve güvense açık ara lider. Kıyaslamalar bu üç başlık üzerinden yapılırken satın almada da onlar belirleyici oluyor…

Kaynak: The Drum

araştırma avrupa çevre doğa elektrikli otomobil YouGov
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
CMO-CCO ayrımı tarihe mi karışıyor?
CMO-CCO ayrımı tarihe mi karışıyor?
The TECH Summit 2025'in programı belli oldu!
The TECH Summit 2025’in programı belli oldu!
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato'yu aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato’yu aynı sahnede buluşturdu
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Marketing Türkiye
17 Ekim 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Nafizcan Önder
26 Eylül 2025
Sinan Öncel yeniden BMD Başkanı seçildi
Haberler
Sinan Öncel yeniden BMD Başkanı seçildi
Marketing Türkiye
1 ay önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.