23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Avrupalı'nın yeni arabası elektrikli olacaksa sebebi "çevre" mi?
Haberler

Avrupalı’nın yeni arabası elektrikli olacaksa sebebi “çevre” mi?

Nafizcan Önder
29 Eylül 2020
1 dk okuma

Temmuz ayının başında otomobil piyasasını doğrudan etkileyen, değişimin en net göstergesi sayılabilecek bir gelişme yaşanmış ve Tesla, Toyota’yı sollayarak “En değerli otomobil üreticisi” unvanının sahibi olmuştu. Bu veri çevreci, elektrikli otomobillerin yakın gelecekte piyasayı domine edebileceğinin bir göstergesi elbette. Peki tüketicinin temel motivasyonu çevre hassasiyeti mi? YouGov’un 9 Avrupa ülkesinde gerçekleştirdiği araştırmasının sonuçlarına birlikte bakalım ve resmi birlikte yorumlayalım…

Araştırma’nın sonuçlarına göre, Avrupalı ​​tüketicilerin yarısı için “doğa” oldukça önemli(!) ve doğayı korumak için elektrikli otomobil satın almayı oldukça geçerli bir neden olarak gördüğünü söylese de, sadece yüzde 6’sı için bu tek başına yeterli bir sebep! Çevre için endişe duyuyor olmak yalnızca yüzde 6 için bir motivasyonken, verilen en popüler üç nedenden ikisi finansal…

Ankete katılanların üçte biri elektrikli otomobillerin daha düşük işletme maliyetlerini işaret ederken, dörtte birinden biraz fazlası, elektrikli araç sahiplerine verilen vergi indirimlerinin “cazip” olduğunu söylüyor.

Tüketicilerin endişeleri
Tüketiciler için elektrikli araba yepyeni bir deneyim. Bu nedenle dönüşüm sürecinde kimi endişelerinin olması da oldukça doğal.
Tüketicilerin yaklaşık üçte ikisi kısıtlı şarj altyapısının elektrikli otomobil satın almaları için bir engel oluşturduğunu ifade ederken yüzde 58’i pil ömrü konusunda endişeleri olduğunu ve yüzde 53’ü maliyet konusunda kararsız kaldığını ifade ediyor. Bunun yanı sıra her beş kişiden biri elektrikli otomobillerin diğer araçlardan daha düşük performanslı olması sebebiyle satın almayı düşünmediğini, yaklaşık yüzde 10’u ise tercih ettikleri otomobil markalarının elektrikli otomobil eksikliğini belirtiyor.

Veriyi nasıl okumalı?

Raporun sonuçlarına baktığımızda Avrupalı tüketicinin elektrikli arabaya oldukça yüksek bir eğilimi olabileceğini ancak bunun için temel endişelerinin ortadan kalkması gerektiğini görüyoruz. Peki ya çevre? Öyle gözüküyor ki tüm tüketici grubunda “çevre” yalnızca yüzde 6’nın ortak kaygısı. Fiyat, performans ve güvense açık ara lider. Kıyaslamalar bu üç başlık üzerinden yapılırken satın almada da onlar belirleyici oluyor…

Kaynak: The Drum

araştırma avrupa çevre doğa elektrikli otomobil YouGov
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Güncel Haberler
Gökyüzüne uzanan bir parmak: "Görünmez çocuklar" Banksy ile "görünür" oldu!
Gökyüzüne uzanan bir parmak: “Görünmez çocuklar” Banksy ile “görünür” oldu!
Burger King’ten "bir aile yemeği felaketi..."  
Burger King’ten “bir aile yemeği felaketi…”  
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Haberler
İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Nafizcan Önder
13 Ekim 2025
The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
Haberler
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Epica Awards'tan Türkiye'ye 2 ödül!
Haberler
Epica Awards’tan Türkiye’ye 2 ödül!
Sena Tufan
6 gün önce
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Haberler
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.