2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Avrupalı tüketiciler, online alışverişte daha fazla kolaylık istiyor

Marketing Türkiye
4 Ekim 2013
2 dk okuma
comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR) ve UPS,  internetten alışveriş yapan tüketicilerin satın alma öncesinden başlayarak satın alma, teslimat ve iadelere kadar olan müşteri deneyiminde neler aradığını analiz eden UPS Pulse of the Online Shopper™ Avrupa çalışmasını yayınladı. Çalışma, mobil trendleri, sosyal medyanın etkisini ve aynı zamanda bütünsel kanal yönetimi olarak bilinen fiziksel mağazalardan ve internet üzerinden alışverişe ilişkin entegre satın alma deneyimine değiniyor. Sonuçlar, internetten alışveriş söz konusu olduğunda tüketicilerin daha fazla seçenek, satın aldıkları ürünlerin teslimatı konusunda daha fazla kontrol ve kolay bir iade süreci istediğini gösteriyor. En iyi fiyatlarla alışveriş yapmak için sosyal medyayı kullanıyorlar ve internet üzerinden satış yapan firmalardan daha fazla gönderi seçeneği bekliyorlar. Bu yılın başlarında comScore, 6 Avrupa ülkesindeki (Belçika, Fransa, Almanya, İtalya, Hollanda ve Birleşik Krallık) internetten alışveriş yapan 5.500’den fazla tüketiciye, internet üzerinden alışveriş yapma alışkanlıkları ve deneyimleri hakkında sorular sordu ve hangi etkenlerin alışveriş sepetlerindeki ürünleri iptal etmeye neden olduğu ve firmaları arkadaşlarına tavsiye etmede kendilerini neyin motive ettiği gibi sorulara yanıtlar aradı. Çalışma ayrıca, internetten satış yapan firmaların satışlarını arttırmalarına yardımcı olacak bilgiler de sağladı. Örneğin, Avrupalı tüketicilerin % 41’i internet üzerinden alışveriş yapıp ürünü mağazadan teslim alabilecek olmaları halinde bir firmadan alışveriş yapma olasılıklarının daha fazla olabileceğini söylerken, % 52’si ise ürünleri internetten satın alıp mağazaya iade edebilme seçeneklerinin olmasını istediklerini belirtti. Mobil ve sosyal kanallar, tüketicilerin alışveriş yapma şeklini değiştirmeye devam ediyor. Akıllı telefon kullanan tüketicilerin yarısı ve tablet kullanan tüketicilerin ise neredeyse % 62’si internet üzerinden alışveriş yapıyor ve bunların % 44’ü mobil web sitesine karşılık satıcının mobil uygulamasını kullandıklarında daha az kıyaslama yaparak alışveriş yaptıklarını söylüyor. Aynı zamanda, ankete katılan Avrupalı tüketicilerin yarısı Facebook’ta bir markayı beğenirken, bu tüketicilerin % 86’sı ise internet üzerinden satış yapan firmalardan gelen güncellemelere dikkat ediyor. comScore kıdemli yöneticisi Susan Engleson, “Avrupa ve dünyanın dört bir yanındaki tüketiciler alışveriş, satın alma ve satışı tamamlama sürecinin her aşamasında internet üzerinden satış yapan en beğendikleri firmalara sayıları giderek artan dijital iletişim noktalarıyla bağlılar. Rekabetin olduğu pazarda bir satıcıyı diğerinden ayırt edecek olan şey, müşterilerin hızla gelişen ihtiyaçlarını ve beklentilerini ne kadar iyi karşılayacaklarıdır” dedi.
 
Avrupa’da internet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, teslimat seçeneklerini ve toplam tutarı satın alma işleminin başlarında görmek istiyor. Ankete katılan tüketicilerin % 48’inin teslimat tarihi seçiminde daha fazla esneklik istemesi ve % 53’ünün ise paketlerini uygun bir mağazadan teslim almak için seçeneklerin iyileştirilmesini istemesiyle esnekliğin de önemli olduğu gözüküyor. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, Avrupalı tüketicilerin neredeyse tamamı (% 96) bir siparişi takip etmenin gerekli veya iyi olduğunu söylüyor, % 65’i e-mail bildirimleri ile takip etmeyi ve % 61’i ise gönderileri doğrudan satıcının web sitesinden takip edebilmeyi istiyor. Bu sonuçlar görünürlüğün Avrupalı tüketicilerin değer verdiği konular arasında yer aldığını gösteriyor.UPS Avrupa Pazarlama Başkan Yardımcısı Nick Basford, “Avrupa’daki tüketicilerin alışverişlerinin büyük bir kısmını internet ortamına taşımasıyla birlikte, firmaların sunmaları gereken olanaklarla ilgili beklentileri de artmaya devam ediyor. Bugün, bu tüketiciler internet üzerinden satış yapan firmaların sağlam ve eksiksiz bir bütünsel kanal yönetimine dayalı alışveriş deneyimi sunmasını bekliyorlar. UPS, büyük veya küçük firmaların kendi online müşterilerinin gözünde, onları başarılı kılan yenilikçi lojistik çözümler geliştirmede yardımcı olacak şekilde kendini konumlandıriyor” dedi.
 
Rapora göre, iadeler de satışların ve müşteri memnuniyetinin artmasına yardımcı oluyor. İnternetten alışveriş yapan Avrupalıların yarısı iade/değişim kolaylılığının iyileştirme gereken bir alan olduğunu söylerken, üçte ikisi satın alma işlemini tamamlamadan önce iade politikasını incelediğini söylüyor. % 61’i ise sorunsuz bir iade politikası sunması halinde bir satıcıdan daha fazla alışveriş yapabileceğini belirtiyor.
 
1 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
2 Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
3 çikolata
Türkiye hangi çikolatanın bağımlısı?
4 İnsanlar tüketici olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
5 mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Kadınlar saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyor
Kadınlar kuaförün yolunu unuttu: Saç düzleştiricisiyle aşk yaşıyorlar
Yerli yerinde 5. yaşında Kars'ta!
Yerli yerinde 5. yaşında Kars’ta!
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pringles'tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Pringles’tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
3 gün önce
Elon Musk'lı kripto para reklamları ortalığı karıştırdı | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Elon Musk’lı kripto para reklamları ortalığı karıştırdı | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
10 Mayıs 2022
Ramazan Bayramı'nız kutlu olsun...
Haberler
Ramazan Bayramı’nız kutlu olsun…
Berçem Sultan Kaya
2 Mayıs 2022
ferrero salmonella krizi
Haberler
Ferrero’ya polis baskını: Salmonella bakterisi soruşturması devam ediyor
Seda Başpınar
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.