15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Aşk mezara kadar”…
Haberler

“Aşk mezara kadar”…

Ali SAYDAM
9 Haziran 2024
4 dk okuma

Sabancı Holding’in “Geleceğimizi Kimseye Vermiyoruz” başlıklı filmine rastlamış olmalısınız. Holding, Sabancı Gençlik Seferberliği ile gençler için Sabancı Teknoloji ve Etki Merkezleri Ağı’nı hayata geçirdiğini duyuruyordu… Sabancı, bu projeyle pek çok kurumun önüne geçti…

Gazi Mustafa Kemal Paşa, 15 Ekim 1927’de başlayıp, 6 gün süren bir okumayla Meclis’e sunduğu “Nu­tuk” adlı eserini (Kaynak Yayın­ları, 2015, s.666) şu ifadeyle son­landırıyordu:

“Efendiler, bu nutkumla, millî varlığı sona ermiş sayılan büyük bir milletin, istiklâlini nasıl kazan­dığını, ilim ve tekniğin en son esaslarına daya­nan millî ve çağdaş bir devleti nasıl kurduğunu anlatmaya çalıştım. Bugün ulaştığımız sonuç, asırlardan beri çekilen millî felâketlerin yarattı­ğı uyanıklığın eseri ve bu aziz vatanın her köşe­sini sulayan kanların bedelidir. Bu sonucu, Türk gençliğine emanet ediyorum.”

Bizce geçen ayın en önemli olayı 19 Mayıs Ata­türk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı idi; ya da öyle olmalıydı. Üç önemli, ülkemiz için temel teşkil eden kavram bir araya gelmişti: Atatürk, gençlik, spor…

Kendi kendimize sorduk: İdeolojik açıdan ve işin siyasi boyutuyla; 1. Devletin, 2. Hükûmetin, 3. Muhalefetin, 4. Yerel Yönetimlerin gençlik ko­nusunda bir “konumlanma” belgeleri, “strateji” belgeleri, “politika” belgeleri, “eylem” planları var mıydı? Bunlar ölçülüyor muydu? İyileştirili­yor muydu?..

Sonra da kendi araştırmamızı yaptık; hükûmetin, yani Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın; AK Parti’nin, yani iktidar partisinin; CHP’nin, yani ana muha­lefet partisinin; İBB örneğinde yerel yönetimin neler planladığını anlamak için web sitelerine, 8 Mayıs’ta göz attık. Hayat belirtisi yoktu…

Anladığımız kadarıyla günü geldiğinde beyanat­larla işi geçiştirilecek, koskoca 19 Mayıs standart stadyum hareketleri, iki konser, üç sporcu kabu­lü, belki bir mitingle kutlanacaktı.

Fakat, gözümüze takılan layıkıyla çalışılmış bir kampanya da yok değildi. Sabancı Holding’in “Geleceğimizi Kimseye Vermiyoruz” başlıklı fil­mine rastlamış olmalısınız. Holding, Sabancı Gençlik Seferberliği ile gençler için Sabancı Tek­noloji ve Etki Merkezleri Ağı’nı hayata geçirdiğini duyuruyordu.

Büyük prodüksiyon, 19 Mayıs’ın anlamını ve öne­mini yansıtan ruhla hazırlanmış bu anlamlı içe­rik, sözü ve müziği Nazan Öncel’e ait “Bu Havada Gidilmez” parçasıyla daha da güçlendirilmişti: “Bu havada gidilmez, Güneşli günde gidilmez, Aslında hiç gidilmez… Son günüme kadar, Kalp durana kadar, Aşk mezara kadar…”

Sabancı, yukarıda saydığımız kuruluşların hepsi­nin önüne geçmiş sanki…

Ülke çapında topyekûn yeri göğü inleteceğimiz, dünyaya örnek teşkil edeceğimiz, millî bağım­sızlık ve bölünmez bütünlüğümüzün altını kalın kalın çizeceğimiz, gençlerimizle aynı dilde konu­şacağımız ve onların ülkenin gelecek tasarımı­nın esenlik içinde bir parçası hâline gelmelerini sağlayacağımız 19 Mayıs’ları bir gün idrak ederiz inşallah.

Aman Kerem Bey, aşınmayasınız

Kerem Bürsin… Son yılların po­püler oyuncularından. Genç kız­ların sevgilisi… Seviliyor, beğe­niliyor ve hem izleyici hem de markalar tarafından tercih ediliyor. Oyunculuğu, sa­rışınlığı, vücut dili, ses tonu ve hafif aksan­lı konuşmasıyla belli bir algılamaya sahip. Aynı algılamayı kendileriyle özdeşleştiren ya da hitap ettiği hedef kitleye ulaşmak is­teyen markalar için kıymetli bir “yüz”…

TV reklamlarından, iletişim kampanyala­rından gördüğümüz kadarıyla taliplisi de çok. Öyle ki ülkemizdeki iki büyük markay­la, Türk Hava Yolları ve Turkcell ile anlaş­mış. Her ikisinin de “marka yüzü” olmuş.

Muhasebeci olsaydık, ne güzel iş yapıyor diye Kerem Bey adına sevinebilirdik bel­ki ama iletişim boyutundan baktığımızda kendisi ve markalar için endişe verici bir durum olduğunu tespit ediyoruz.

Şöhretlerin markalarla iş birlikleri, kari­yerleri açısından önemli süreçlerdir. Kos­koca firmaların iletişim bütçeleri, onların yüzünü Türkiye, hatta dünya çapında gö­rünür kılar. Bu işten hem iyi para kazanılır hem de kariyerleri için ihtiyaç duyulan “gö­rünürlük” için önemli bir fırsat elde edilir…

“Aşk mezara kadar”…

Fakat bu işin şöhretler için de bedeli olur; hem de telafisi olmayacak bir bedel… Mar­ka yüzü olan kişi, yani şöhret aşınır… Kam­panyada oyuncu olarak yer alıyor, yani bir başkasını canlandırıyorsa yüzü; eğer kendi adıyla, kimliğiyle oynuyorsa da bizzat ken­disi aşınır. Kerem Bey’inki gibi aynı anda iki markada yer almak ise hasarı daha da katlar. O nedenle Kerem Bey’e naçizane uyarımız; aman aşınmayasınız…

Öte yandan işin bir de markalar yönü var. İki markanın aynı şöhretle iş birliği yap­ması, daha fikir aşamasında elenmesi ge­reken bir problemdir. Çünkü birbirleriyle çarpan değil, bölen etkisi içine girerler ve kampanyalarının iş hedeflerine ulaşması zorlaşır.

Beklentimiz artık daha yüksek

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nin (TÜHİD) Olağan Genel Kurulu’n­da On İletişim Ajans Başkanı İpek Özgüden, Yönetim Kurulu listesiyle beraber bir kez daha TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı seçildi. Zaman zaman eleştirsek de mesleği­mizin gelişimi ve itibarı, genç meslektaşla­rımızın doğru yönlendirilmeleri için TÜHİD kritik değerdedir. Özellikle Kahramanmaraş depremlerinin ardından yayınladıkları reh­berlerle sektör çalışanlarına ışık olmayı ba­şarmışlardı. İpek Hanım döneminde buna benzer pek çok başarılı işe imza atıldı.

“Aşk mezara kadar”…

Şimdi beklentimiz daha da yüksek. Çünkü TÜHİD Yönetim Kurulu’na seçilen isimler, Türkiye’nin en başarılı ajanslarının yönetici­leri, şirketlerin kurumsal iletişim direktörleri olmalarının yanı sıra entelektüel derinlikleri ve kişisel menkıbelerinde aldıkları yolla da çok şey vaat ediyorlar. Malumunuz iletişim, uygulamalı (hayatın içinden doğan) bir disip­lindir ve ancak farklı disiplinler konusunda derinlik sahibi kişilerce yönetilirse doğru sonuçlara ulaşır.

TÜHİD Yönetim Kurulu’nda şu isimler yer alıyor: On İletişim Ajans Başkanı İpek Özgüden Özen, Opet Sürdürülebilirlik ve Ku­rumsal iletişim Grup Müdürü Ayşenur Aydın, Mark&Mark İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Şeref Gözütok, TÜSİAD Kurumsal İletişim Direktörü Başak Solmaz Karaüç, İGA İstanbul Havalimanı Kurumsal İletişim Direktörü Gökhan Şengül, TimePR Kurucusu ve Ajans Başkanı Sevda Solak, Pozitif PR Kurucusu ve Ajans Başka­nı Serap Şahin Durak, Türk Telekom Kurumsal İletişim Direktörü Arif Sancaktaroğlu, Effect BCW CEO’su Gonca Karakaş, Vodafone Türkiye Kurumsal İletişim Kıdemli Müdürü Arzu Deniz Aksoy, De­nove Halkla İlişkiler Ajans Başkanı Serhat Özkütükçü, Avrupa Kre­di Büroları Birliği İletişim Komite Lideri Handan Erdoğdu, ARPR İletişim Kurucu Ortağı Arzu Çekirge Paksoy, BEE Company Com­munication Consulting Kurucusu Eda Zaloğlu…

Gücün ne kadarına yetiyorsa!

ali saydam featured
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi...
Haberler
ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Haberler
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
ABD Adalet Bakanlığı'ndan Google'a ağır darbe! Chrome'un satışı masada...
Haberler
ABD Adalet Bakanlığı’ndan Google’a ağır darbe! Chrome’un satışı masada…
İrem Alimoğlu
22 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.