Artık ”Turkey” yerine ”Turkish” kullanılacak
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Turkey” yerine “Turkish”in ön planda olduğu tanıtım programına başlanacağını açıkladı. Ersoy, Türkiye’nin tanıtımında ”Turkey” yerine ”Turkish” ifadesinin kullanılacağını açıkladı.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy,, Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürlüğü’nde THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı ile turizm sektörü için havayolu ulaşımı hatlarını geliştirme konusunda hazırlanan “Direkt Turizm Hamlesi” protokolünü imzaladı.
Törende konuşan Ersoy, tanıtımla ilgili radikal değişikliklere gitme kararı aldıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu: “15 sene önce fuarlar çok cazip turizm tanıtım alanlarıydı, turizm cazibe merkezleri fuarlarda tanıtılıyordu. Yalnız son 15 senedir iletişim teknolojilerinde, iletişim araçlarında çok ciddi değişiklikler oldu. Yeni teknolojiler devreye girdi ve insanların iletişim alışkanlıkları değişmeye başladı. Sosyal medya, dijital platformlar ön plana çıkmaya başladı. Klasik iletişim metotlarından uzaklaşmaya, yeni teknolojilere geçmeye başladı insanlar. Biz de bunları düşünerek tanıtım politikamızda eski klasikleşmiş yöntemlerden vazgeçmeye başlayacağız.
Yeni stratejimizde teknolojinin yeni iletişim araçlarını ön planda tuttuğumuz, yapay zekalarla hedef kitleleri belirleyip, nokta atışı yaptığımız yeni bir tanıtım politikasıyla ilgili hazırlıklarımızı tamamlıyoruz. Çok yakında bununla da ilgili detaylı tanıtım politikamızı da devreye alacağız. Ayrıca yılsonuna kadar yeni bir tanıtım sloganıyla yeni bir tanıtım programıyla ve yeni bir ajansla tekrar tanıtım operasyonuna başlıyoruz. Burada da ciddi bir değişikliğe gitmek istiyoruz. Bundan sonra “Turkey” yerine “Turkish” olsun diyoruz. Turkish otels, Turkish destinations… Turkish’in ön planda olduğu yeni bir tanıtım projesiyle Türkiye’yi tekrar turizm alanında atılımlar yaparak devreye almaya çalışıyoruz.”