19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Artık gençler biriktiriyor orta yaş harcıyor

Marketing Türkiye
11 Şubat 2013
2 dk okuma

 

Türkiye ’de yıllar boyunca yaygınlaşmış genel bir kanı haline gelen “Gençler harcar, orta yaş tasarruf eder’ klişesi değişmeye başladı. Yapı Kredi’nin Kişisel Bankacılık müşterileri için yürüttüğü yatırım, tasarruf ve tüketim eğilimlerine yönelik araştırması sonuçlandı. Araştırmaya göre, 40-50 yaş arasındaki bireylerde tasarruf eğilimi yerini harcama eğilimine bıraktı. Yapı Kredi Bankası tarafından yapılan açıklamaya göre Yapı Kredi Kişisel Bankacılık’ın ikincisini düzenlediği ve 800 kişi ile gerçekleştirdiği Yatırım Tercihleri Araştırması 2012 sonuçları açıklandı. Araştırma, tasarruf ve yatırımın gençler için ön planda olduğunu, 40-50 yaş arasındaki bireylerin ise daha çok hobileri olmak üzere harcama yapmayı tercih ettiklerini ortaya koydu.

Hobileri için harcıyorlar
ESTİMA Araştırma ve Danışmanlık’ın Yapı Kredi Kişisel Bankacılık Yatırım Tercihleri Araştırması 2012 sonuçlarına göre, ayrıca genç kesimdeki varlıklı kişi sayısı hızla artıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 25’ini oluşturan 40-50 yaş aralığındaki kesimin tercihi, yatırım yapmak yerine harcamak oldu. Toplumda orta yaşı temsil eden bu kesimin harcama yapmayı tercih ettiği alanlar ise seramikten resme, balıkçılıktan seyahate kadar, daha önce gerçekleştirmeye fırsat bulamadığı kişisel hobileri oldu. Araştırmaya katılan 40-50 yaş grubunun yüzde 80’den fazlası ailesi ile birlikte restoran harcamalarına ve gezmeye para ayırıyor. Sinemaya gitmek ve sportif aktiviteyi tercih edenlerin oranı ise yüzde 60 civarında.

Varlıklı gençler artıyor
Araştırmaya göre, bankalardan hizmet alan varlıklı müşterilerin yaş ortalaması ise gittikçe gençleşiyor. Buna göre araştırmada bulunan varlıklı müşteriler içinde 30-40 yaş grubunun oranı yüzde 40’tan yüzde 47’ye çıktı. Bir üst yaş grubunun aksine parasını harcamak yerine yatırıma ayıran 30-40 yaş grubundaki müşterilerin en büyük yatırım aracı altın. Bu grup içinde hisse senedine yatırım yapanların oranı yüzde 26, tahvile yatırım yapanların oranı yüzde 22 ve güvenli liman olan altına yönelenlerin oranı ise yüzde 60 oldu. Varlıklı müşterilerin yaşının gençleştiğini ortaya koyan araştırmaya göre, varlıklı kesimin Marmara ve İç Anadolu bölgelerinde yoğunlaştığı dikkat çekiyor. Araştırmaya göre, her üç kişisel bankacılık müşterisinin 1’i İstanbul ’da bulunuyor. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun verilerine göre, Türkiye’de bankalarda 250 bin lira ve üstünde mevduatı olanların sayısı Kasım 2012 itibariyle 278 bin 823. Bu kişilerin toplam mevduatı ise 451.9 milyar TL ile sistemdeki tüm mevduatın yüzde 63’ünü oluşturuyor. 2010 yılında, bankalarda 250 bin lira ve üstünde mevduatı olan 208 bin 319 kişinin 369.1 milyar TL’si bulunuyordu. Bu mevduatın toplama oranı yüzde 61 seviyesinde bulunuyordu.

1 TÜİK 2021 doğum istatistiklerini açıkladı
TÜİK verilerine göre 2021 yılında Türkiye kendini yenileyemedi
2 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
3 Effie Türkiye 2022
Effie Türkiye 2022’nin kazananları belli oldu
4 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
5 Tüketici metaverse'e hazır mı?
Tüketici metaverse’e hazır mı?
Güncel Haberler
Yeni nesil CMO'lar: Total Stratejistler
Yeni nesil CMO’lar: Total Stratejistler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Haberler
Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
11 saat önce
Twitter'dan milyonlarca iPhone kullanıcısını etkileyen karar
Haberler
Twitter’dan milyonlarca iPhone kullanıcısını etkileyen karar
Marketing Türkiye
1 Nisan 2022
Zincir marketlere ikinci soruşturma! İddialar ağırlaşıyor… | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Zincir marketlere ikinci soruşturma! İddialar ağırlaşıyor… | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
4 Nisan 2022
Instagram'dan iddialı NFT adımı
Haberler
Instagram’dan iddialı NFT adımı
Gizem Yıldız
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.