Bu yıl Twitter’da nelerden konuştuk?
Twitter, milyonlarca tweeti inceleyerek tüketicinin aklında neler olduğunu ortaya koydu. Twitter Trends Report 2021 ile paylaşılan bulgular, Twitter sohbetlerimize hakim 6 trendi öne çıkarıyor.
Twitter, insanların Twitter’da ne tür sohbetler yaptığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için Ocak 2020-Haziran 2021 arasındaki milyonlarca tweeti inceleyerek bunları önceki 18 ayın (Temmuz 2018- Aralık 2019) tweetleriyle karşılaştırdı. Böylelikle Twitter’da neler konuşulduğunu gözlemleyen sosyal medya şirketi, geçtiğimiz 18 ayın trendlerini ortaya çıkardı.
Bulguların paylaşıldığı 2021 Trendler Raporu’na göre sohbetlere hâkim olan altı trend Refah (Wellbeing), Yaratıcı Kültür (Creator Culture), Günlük Merak (Everyday Wonder), Tek Gezegen (One Planet), Teknolojik Hayat (Tech Life) ve Kimliğim (My Identity) olarak sıralanıyor.
Rapor aracılığıyla Twitter, markaları ve pazarlamacıları gelişen tüketici sohbeti ve davranışı hakkında bilgilendirmeye ve kalıcı tüketici ilişkileri geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Gelin Twitter’ın altı 2021 trendine ve markaların bu konuda neler yapabileceklerine bir göz atalım…
Twitter tarafından belirlenen 2021 trendleri
Refah (Wellbeing)
Geçtiğimiz yıl, hem zihinsel hem fiziksel sağlığa öncelik vermenin ne kadar mühim olduğunu anladığımız bir yıl oldu. Haliyle kişisel bakım da ayrı bir kıymete bindi. Sağlıklı beslenme, yoga, meditasyon, kişisel gelişim gibi konuların hepimizi adeta birer wellbeing ustasına dönüştürdüğü bu dönemde özellikle üç başlık ön plana çıktı: Kişisel bakım yüzde 55, topluluklarda bakım yüzde 68 ve ruh sağlığı yüzde 74 oranında daha fazla konuşuldu.
#SelfLove, #LoveYourSelf, #GoodHealth ve #MentalHealthMatters gibi hashtagler ise biz bu konulardan konuşurken en çok kullandığımız hashtagler oldu.
Markalar zaten yıllardır bu trendin peşinden koşuyor. İşin aslı, söz konusu wellbeing olduğunda, konuya dürüstçe yaklaşmak oldukça önemli. Markalar insanlara kişisel yolculuklarında ilham olarak ne kadar küçük olursa olsun adımlar atmaya teşvik etmeliler.
Yaratıcı Kültür (Creator Culture)
Twitter aracılığıyla insanlar tutkularının peşinden gidiyor, becerilerini geliştiriyor, birbirlerine ilham veriyor, ortak yetenekler ve ilgi alanları etrafında topluluklar oluşturuyorlar. “Benim eserim” hakkındaki sohbetlerde yüzde 77’lik bir artış görülürken kariyer yaratıcılarında yüzde 32, yeni yaratıcı hobilerde yüzde 64 ve sohbet eğlencesinde yüzde 44’lük bir artış gerçekleşti.
#Illustration, #Streamer, #Baking, #Handmade, #Podcast kullanılan popüler hashtaglerden bazıları olarak öne çıktı. Markalar, içerik oluşturucular ile iş birliği yaparak ya da tüketicilerin kendi seslerini duyurmasına olanak tanıyarak onları yaratıcılıklarını sergileme konusunda destekleyebilir. Bir alt kültür oluşturmanın kolay olduğu bu alanda markaların tüketicilerin yanında olması kendileri için büyük fırsatlar barındırıyor.
Günlük Merak (Everyday Wonder)
Bu kısımda, inançları hakkında konuşmak, maneviyatla ilgili teorileri tartışmak veya deneyimlerini paylaşarak teselli bulmak için Twitter’a gelen kişileri görüyoruz. Özellikle, uzay bilimlerinin daha popüler bilim kategorileri içinde yer alması ve iklim krizi gibi konuların artık kaçınılmaz olması sebebiyle olsa gerek, evrenle ilgili anlam ve merak etrafında dönen konuşmalarda yüzde 30 oranında artış gözlemlendi.
İnsanların maneviyatın kendileri için ne anlama geldiğini tartıştıkları Kendin Yap Maneviyatı ile ilgili tweetler pandemi ile birlikte yüzde 43 arttı. İnsanların “dışarıda ne var” hakkında konuştuğu uzay yolculuğu gibi konuları kapsayan sonsuz ufuklar ise yüzde 23 arttı.
Tabii bu dönemde bol bol video oyunlara sardığımız gerçeğini de görmezden gelemeyiz. Fantezi, video oyun, bilimkurgu, cosplay, süper kahraman gibi konular insanların gerçeklikten kaçmalarına ya da belki kendilerini bulmalarına olanak tanıyor. Bu sebeple gerçeklerden kaçış yüzde 52 artış gösteriyor.
Bu kategoride en çok kullanılan etiketler ise Twitter’a göre, #Gratitude, #MeTime, #FanArt, #SciFi, #Astronomy, #AwesomeEarth oldu.
Maneviyatla ilgili konuşmalar arttıkça, insanlar zihin-beden bağlantılarını geliştirmenin yollarını arıyorlar. Tüketiciler bir kaçış arıyor ve markalar bu neşe ve merak duygusunu sohbetlere katabiliyor. Markalar, yeni hizmet veya ürünlerinin insanların günlük yaşamlarında küçük sevinç ve pozitif anlar getirme yollarını arayabilir.
Tek Gezegen (One Planet)
Yukarıda da kısaca değindiğimiz gibi, iklim krizinin artık kapıyı çalmayı bırakıp elini kolunu sallayarak hayatımıza girmesiyle birlikte eylemlerimizin çevreye olan etkilerini de daha fazla düşünür hale geldik. Pandemi başında, bizim derdimiz bize yeter bir haldeyken, iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik hakkındaki konuşmalar bir nebze olsun azalmış olsa da genel anlamıyla Tek Gezegen (One Planet) konuşmaları yüzde 32 arttı.
- Salgın, insanları tüketim alışkanlıkları hakkında düşünmeye teşvik etti. Nitekim, rapora göre, sürdürülebilir benlik hakkındaki konuşmalar yüzde 10, yeniden kullanılabilir maddeler hakkındaki konuşmalarda yüzde 87 oranında arttı.
- Doğanın Yanında (Next to Nature) gibi yerel çevreye yeniden odaklanıldığını gösteren başlıklar ise yüzde 127 arttı.
#ClimateChange, #GoGreen ve #SaveThePlanet öne çıkan hashtaglerden bazıları. Markalar, daha parlak bir gelecek için verilen mücadeleye öncülük edebilir ve çevreye duyarlı inovasyondan kurumsal sorumluluğa kadar nasıl bir fark yarattıklarına dair açık bir diyaloga ev sahipliği yapabilir.
Teknolojik Hayat (Tech Life)
Teknolojinin gelişiminden ve dijitalleşmeden bahsetmeye gerek yok. Zaten, özellikle pandemiyle hayatlarımız hızla dijitale kaymaya başladı. Twitter’da da teknolojik yaşam sohbetleri yüzde 35, akıllı yaşam yüzde 38 ve iyi teknoloji yüzde 17 artış gösterdi. Bu konulardan konuşulurken de #FutureOfWork, #SmartTech, #VideoChat ve #TechForGood hashtagleri sıklıkla kullanıldı.
Pandemi insanları evde tutmaya devam ederken, teknoloji ve onun hayatımız üzerindeki etkisi hakkındaki tartışmalar artıyor. Markalar, yeni ürün/hizmetlerinin hayatı nasıl kolaylaştırdığını göstererek insanların bunu tasavvur etmelerine ve buna uyum sağlamalarına yardımcı olabilir.
Kimliğim (My Identity)
Kendine yabancılaşma, soyutlanma ve depresyon gibi kavramların yıllardan beri hayatımıza hükmediyor olmasından sonra nihayet kendimizle ateşkes imzalamak için masaya oturduk gibi görünüyor. Öyle ki wellbeing’ler yogalar derken kendimizi desteklemeyi bedenimiz ve kişiliğimizle barışık olmayı öğrenmeye başladık.
Twitter raporuna göre, kimlikle ilgili konuşmalar yüzde 61 arttı. İnsanlar kim olduklarını tanımlamak ve ifade etmek için Twitter’da bir araya geliyor ve başkalarını da aynı şeyi yapmaya teşvik ediyor. Hayran gücü yüzde 30, beni temsil et yüzde 115 ve eylem etiği yüzde 33 oranında bu konuda konuşulması artan başlıklar oldu. Hashtagler ise, #PrideMonth, #FanArmy, #WomenInSTEM olarak görülüyor.
Markalar, insanların değerlerini yaptıkları her şeyin merkezine koyarak farklı bakış açılarını beslemek ve ilham vermek için anlamlı yollar bulabilir. Marka-tüketici ilişkilerinin oluşturulduğu ve beslendiği Twitter’da bu trendler, markaların yeni ürün veya hizmetler sunmasına ve önemsedikleri sohbetler aracılığıyla tüketicilerle bağlantı kurmasına olanak sağlayacak.