3 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
hijyen ekonomisi araştırması
Araştırma

Tüketicinin kalbine giden yol “hijyenden” geçiyor

Gizem Yıldız
18 Temmuz 2021
3 dk okuma

Son bir yılın en önemli gündemlerinden biri oldu hijyen. Yepyeni ürünleri hayatımıza dahil ederken temizlik rutinlerimizi sıklaştırdık. Peki, bunun hijyen sektöründeki cirolara etkisi nasıl oldu? Satın almaya giden yolda hangi faydalar tüketicinin aklını çeldi? Ardı ardına pazara sunulan inovatif hijyen ürünleri tüketicide nasıl karşılık buldu? Tüm bu soruların yanıtları NielsenIQ’nun Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Hijyen Ekonomisi” analizinde…

Yepyeni hijyen rutinlerine “Merhaba” dedik

  • hijyen rutinleri

Pandemiyle birlikte el yıkama (yüzde 83), el dezenfektanı kullanma (yüzde 82) ve genel olarak dezenfektan kullanımı (yüzde 80) konusunda ciddi bir artış olduğu görülüyor. Tabii bunlar da yeterli gelmiyor… Veriler; yüz yıkama (yüzde 78), ev temizliği (yüzde 78), duş alma (yüzde 71) ve eldiven kullanımı (yüzde 64) rutinlerinin de sıklaştığına işaret ediyor.

Hijyen sektörü inovasyona doymuyor

  • hijyen ürünleri lansman

Yüzde 33’lük ciro büyümesinin üçte biri yeni ürünlerden geliyor. Covid-19 hayatlarımızda yepyeni hijyen ihtiyaçları doğururken markalar lansmana ve relansmana doymadı. Ardı ardına pazara çıkan ürünler tüketicilerden de ciddi anlamda karşılık buldu.

E-ticaretin yıldızı

  • Tüketicinin kalbine giden yol "hijyenden" geçiyor

NielsenIQ E-Ticaret Paneli’nde takip edilen kategorilerde yüzde 168’lik bir ciro büyümesi görülürken, hijyen kategorileri de e-ticaret kanal ortalamasına paralel olarak yüzde 175’lik bir büyüme yaşıyor. Bu gelişmeler çerçevesinde hijyen e-ticaretin en istikrarlı büyüyen kategorilerinden biri oluyor.

360 derecelik yeni bir sağlık kavramı doğdu

NielsenIQ’nun Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği analize göre pandemi tüketicinin sağlık algısını değiştirip genişleterek 360 derecelik yeni bir sağlık kavramı yarattı. Bu yeni sağlık kavramı, tüketicinin sağlıklı ürünler tüketme konusundaki çabasına da yansıyor. NielsenIQ’nun 2021 senesinin başındaki tüketici araştırmasının sonuçlarına göre, pandemi sonrası dönemde daha fazla sağlıklı gıda tükettiğini belirten tüketicilerin oranı yüzde 61.

Araştırmanın Metodolojisi:

“Hijyen Ekonomisi” araştırması erkek, kadın, +18 yaş ABC1C2 SES grupları ile online görüşme yöntemiyle gerçekleştirildi. Mart 2020’de 1.027 kişi ile gerçekleştirilen online ankette Türkiye temsili (NUTS1 12 il) kotası uygulandı. Pandemi Döneminde Tüketimi Anlamak çalışması ise Türkiye NielsenIQ Perakende Paneli ve Türkiye NielsenIQ E-Ticaret Paneli’nde Aralık 2020- Ocak 2021 döneminde gerçekleştirildi. Online görüşme yöntemiyle (erkek/kadın 18+ yaş ABC1C2 SES grupları) 609 kişinin görüşleri alındı. Türkiye temsili (NUTS1 12 il) kotası uygulandı.

Hijyen iletişimi her zamankinden daha önemli

  • Tüketicinin kalbine giden yol "hijyenden" geçiyor
    Didem Şekerel Erdoğan, NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü, Orta Doğu ve Afrika Analitik Lideri
  • Pandeminin tüketicinin hijyen konusuna yaklaşımını ne şekilde etkilediğini incelediğimizde, beklendiği üzere tüketicilerin tamamına yakınının ellerini yıkamak, el dezenfektanı kullanmak, yüzünü yıkamak, banyo yapmak ve koruyucu eldiven kullanmak gibi kişisel hijyene hizmet eden davranışlarının sıklığını artırdıklarını gördük. Pandemi döneminde evini temizlemek ve ev temizliğinde dezenfektan ürünler kullanmak gibi aktiviteleri daha sık tekrarladıklarını söyleyen tüketicilerin oranı da en az ilk grup kadar yüksek. Dolayısıyla tüketici virüse geçit vermemek adına her türlü önlemi alıyor.
  • Evde tüketimin artmasıyla birlikte hızlı tüketim ürünleri sektöründe pandeminin ilk senesinde çok güçlü büyümeler gözlemledik. Mart 2020-Şubat 2021 arasındaki 12 aylık dönemde, miktar açısından değerlendirildiğinde sektör toplam yüzde 8’lik bir büyüme kaydederken, fiyat değişimlerinin de etkisiyle ciro artışı yüzde 24 seviyesinde gerçekleşti. Diğer yandan hijyen pazarının büyümesi aynı dönemde miktar olarak yüzde 19, ciro olarak yüzde 33 oldu. Özetle hijyen pazarı, ortalama büyümenin oldukça üzerinde bir performans yakaladı.
  • Tüketicinin ürünlerden performans beklentisinin arttığı, hijyen ve anti bakteriyel faydaların ürün seçiminde ön plana çıktığı günümüz dünyasında, bu faydaların tüketiciye iletişimini doğru ve etkili şekilde yapabilmek her zamankinden fazla önem kazanmış durumda.

En sık uygulanan temizlik rutini ne?

NielsenIQ’nun Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Hijyen Ekonomisi” araştırmasının sonuçlarına göre yüzde 83 ile en sık uygulanan temizlik rutini el yıkama.

Tüketici pandemi öncesi alışkanlıklarına dönecek mi?

featured hijyen ekonomisi NielsenIQ
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Yapay zekanın gözüne girmek isteyen markalar hangi yolları izlemeli?
Yapay zekanın gözüne girmek isteyen markalar hangi yolları izlemeli?
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Haberler
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Marketing Türkiye
24 Haziran 2025
C Level Club üyeleri sessiz lüksün sofrasında buluştu
Haberler
C Level Club üyeleri sessiz lüksün sofrasında buluştu
Nafizcan Önder
2 hafta önce
2030’a kadar 7.6 milyon iş değişecek, yapay zeka yeni alanlar açacak
Haberler
2030’a kadar 7.6 milyon iş değişecek, yapay zeka yeni alanlar açacak
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Haberler
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.