30 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
tasarruf alışkanlıkları
Araştırma

Türk insanının tasarruf alışkanlıkları değişiyor

Marketing Türkiye
15 Ağustos 2021
3 dk okuma

ING Türkiye tarafından gerçekleştirilen Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nın 2021 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına göre, tasarruf sahipliği oranı yüzde 18,3 olarak gerçekleşti. Yakın gelecekte tasarruf yapmayı planlayanların oranı yüzde 39,6 ile son 5 yılın en yüksek seviyesine çıkarken, tasarruf araçları arasında kripto paraların yükselişi dikkat çekti.  Tasarruf yapma gerekçeleri arasında geleceğe yatırım unsuru yüzde 50 ile liderliğini sürdürüyor. Tasarrufu olanların arasında “çocukları için” tasarruf edenlerin oranı ise 5 puanlık bir artış ile yüzde 25 oldu. Çocukları için birikim yapanların dörtte biri bu birikimi çocuğu için ayrı tutulan bir hesapla yaptığını aktardı.

ING Türkiye, kentsel yerleşim bölgelerinde yaşayan yetişkin bireylerin tasarruf eğilimlerini izlemek amacıyla 2011 yılından bu yana IPSOS iş birliğiyle gerçekleştirdiği Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nın (TTEA) 2021 yılı ikinci çeyrek sonuçlarını açıkladı. ING Türkiye’nin araştırmasına göre, tasarruf sahipliği oranı 2021 yılının ikinci çeyreğinde bir önceki döneme göre benzer olarak yüzde 18,3 seviyesinde gerçekleşti.  Araştırmada aynı zamanda çocuklu ailelerin tasarruf alışkanlıkları da incelendi. 

Yakın gelecekte tasarruf yapmayı planlayanların oranı son 5 yılın en yüksek seviyesinde 

Tasarrufu olmayıp da yakın gelecekte tasarruf yapmayı planlayanların oranı yüzde 39,6 ile son 5 yılın en yüksek seviyesine çıktı. Yaş gruplarına göre tasarruf sahipliği olanlar arasında yüzde 25 ile 18-24 yaş grubu birinci sırada yer alırken, 35-44 yaş grubu ise ikinci çeyrekte 5 puan artarak yüzde 20’ye yükseldi. Tasarrufu olanların birincil tasarruf yapma gerekçesi yüzde 50 ile “geleceğe yatırım” oldu. 

Çocukları için birikim yapanların dörtte biri bu birikimi çocuğu için ayrı tutulan bir hesapla yapıyor 

Araştırmada bu çeyrekte çocuklu bireylerin tasarruf alışkanlıkları detaylı olarak incelendi. Çocuklu bireylerdeki tasarruf sahipliği oranı 2021 yılının ilk çeyreğine göre 2 puan artarak yüzde 16’ya yükseldi. Tasarrufu olanların arasında “çocukları için” tasarruf edenlerin oranı ise 5 puanlık bir artış ile yüzde 25 oldu. Çocukları için tasarruf edenlerin gerekçeleri arasında ilk sırada yer alan “çocuklarımın geleceğine yatırım” kriteri bu çeyrekte 4 puanlık artış ile yüzde 57’ye yükseldi. Çocukları için birikim yapanların yüzde 25’i bu birikimi çocuğu için ayrı tutulan bir hesapla/yöntemle yaptığını belirtti.  0-17 yaş arası çocuğu olan bireylerin yarıya yakını çocuğuna gerektiğinde / ihtiyaç halinde harçlık verirken, düzenli harçlık verenlerin oranı ise yüzde 8 oldu. Araştırmada çocuk sahibi olan bireylerin yüzde 58 ile yarısından fazlasının çocuklarının da harçlık biriktirmesi dikkat çekti. Birikim yapan çocukların yüzde 91’i ise harçlıklarını kumbarasında biriktiriyor. 

Kripto para tasarruf araçları arasında yükselişte

Tasarrufu olanların tasarruf aracı tercihlerinde bakıldığında ise, 2021 ikinci çeyrekte en çok tercih edilen tasarruf aracı yüzde 21 ile bireysel emeklilik fonları ve yastık altı altın ve nakit olurken, onları yüzde 14 ile sistem içi altın takip etti. Araştırmaya tasarruf aracı olarak ilk kez bir önceki çeyrekte dahil edilen kripto para birimleri ise ikinci çeyrekte 5 puan ile en fazla yükselen tasarruf aracı oldu. İlk çeyrekte listeye yüzde 5’lik oran ile 7’nci sıradan giren kripto para birimleri, bu çeyrekte yüzde 10’a yükselirken, TL Vadeli Hesap ile birlikte 5. sırayı aldı.  

Ozan Kırmızı: “Tasarruf farkındalığı yükseliyor“

Pandemi döneminin, tasarruf etme alışkanlıklarında önemli etkileri olduğunu belirten ING Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Ozan Kırmızı, “Yakın gelecekte tasarruf etmeyi planlayanların son 5 yılın en yüksek seviyesine çıkması tasarruf alanında farkındalığın yükseldiğine işaret ediyor. Çocukları için tasarruf edenlerin gerekçeleri arasında “çocuklarımın geleceğine yatırım” kriterinin ilk sırada yer alması da ebeveynlerin tasarrufa uzun vadeli bir plan olarak baktığını gösteriyor. Çocukları için birikim yapanların şu an için sadece dörtte biri bu birikimi çocuğu için ayrı tutulan bir hesapla yapsa da tasarruf alışkanlıklarının gelişmesi ile bu oran daha da yükselebilir” dedi. Yatırım araçları içerisinde kripto para birimlerinin yükselişine de dikkat çeken Kırmızı, “Araştırma sonuçları, kripto paraların bir yatırım aracı görüldüğüne ve bu trendin daha da artan bir ivme ile devam edeceğine işaret ediyor” şeklinde konuştu. 

Türkiye’de kripto para işlemleri bir yılda 11 kat arttı

Google yeşil ışık yaktı, kripto para birimleri yükselmeye başladı!

Türkiye’de kripto para piyasasının gerçekleri!

Kripto paraya güveniyor muyuz?

Kripto para yönetmeliği Resmi Gazete’de yayımlandı, ödemelerde kullanılması yasaklandı!

Kadınlar pandemide eğitim ve sağlık için tasarruf etti

featured tasarruf alışlanlıkları
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
4 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
5 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube, 20. yılını “Yaratıcı Maksimalizm” ile taçlandırıyor
Haberler
YouTube, 20. yılını “Yaratıcı Maksimalizm” ile taçlandırıyor
Sena Tufan
8 Eylül 2025
NESCAFÉ Gold, "Bu Fincan Sanat Yolunda" ile 100 sanatçı gence ulaştı
Haberler
NESCAFÉ Gold, “Bu Fincan Sanat Yolunda” ile 100 sanatçı gence ulaştı
Sena Tufan
27 Ağustos 2025
Zincir marketlere "Cumhur Reyonu" geliyor
Haberler
Zincir marketlere “Cumhur Reyonu” geliyor
Sena Tufan
21 Ağustos 2025
Akıllı saat seçim rehberi: Tarz, performans ve sağlık dengesi
Haberler
Akıllı saat seçim rehberi: Tarz, performans ve sağlık dengesi
Advertorial
30 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.