17 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ramazan ayında markaları hangi fırsatlar bekliyor
Araştırma

Ramazan ayında markaları hangi fırsatlar bekliyor

Gizem Yıldız
29 Mart 2021
2 dk okuma

Covid-19 pandemisi birçok alışkanlığı değiştirirken, yaşanan bu zor zamanlar paylaşma ve yardımlaşma konularını da gündeme taşıdı. Ramazan ayında birçok insanın oruç tutarak gıdaya erişimi olmayan insanlarla empati kurması yine aynı konuları desteklerken, markaların sosyal sorumluluk projeleri de mercek altına alınıyor. 2020 yılının Ramazan ayında Facebook’un araştırmalarını yürüten Facebook IQ ve YouGov iş birliğiyle yapılan araştırmanın sonuçları markalara kapsamlı bir yol haritası oluşturacak içgörüler sunuyor.

Covid-19 pandemisi insanların yaşam, iletişim, alışveriş ve keşif alışkanlıklarını büyük ölçüde etkiledi. Dünya genelinde yaklaşık 2 milyar insanın bir parçası olduğu Ramazan döneminde bu durum daha net gözlemlendi. Tüm bu değişimle birlikte yeni keşif ve alışveriş davranışlarının ortaya çıktığı görülüyor.

Ramazan ayını kutlayan ve bu dönemde alışveriş yapan insanların davranışlarını daha iyi anlamak adına Facebook’un araştırmalarını yürüten Facebook IQ, YouGov iş birliğiyle Ramazan 2020’de yapılan araştırmanın sonuçlarını paylaştı. Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 11 ülkede 17 bin katılımcıyla gerçekleştirilen araştırmada insanların satın alma ve medya alışkanlıkları, COVID-19’un etkisi, influencer içeriklerinin rolü ve toplulukların yardımlaşması gibi konular ele alındı. 

Araştırma sonuçları ışığında Türkiye’deki marka ve işletmeler için Ramazan döneminde Facebook’un önerileri şu şekilde:

  • İşletmeleri desteklemenin yeni yollarını bulun

Yardımlaşma Ramazan’ın büyük bir parçası. Türkiye’den araştırmaya katılanların yüzde 75’i Ramazan’da yerel hayır kurumları ve işletmelere destek vermenin kendileri için önemli olduğunu söylüyor. Bu durum yerel işletmelere de yansıyor. İnsanların yüzde 81’i Ramazan’da, özellikle de pandemi döneminde, markaların hayırsever olması gerektiğine katılıyor. İnsanlar topluluklarına destek verirken, aynı yaklaşımı işletmelerden de bekliyor. Hatta, Türkiye’deki katılımcıların yüzde 69’u markaların iş uygulamaları hakkında bilgi sahibi olduktan sonra o markaya daha fazla ilgi duyduğunu söylüyor. Bu yüzden markaların pandemi döneminde yerel işletmelere ve topluluklarına verdikleri destek konusunda farkındalık yaratmaları önem taşıyor. 

  • Kitlenize mobilden ulaşın

Ramazan’da insanlar gündemden haberdar olmak ve aile ve arkadaşlarıyla bağlantıda kalmanın yanı sıra alışveriş ve eğlence için de için teknolojiye, özellikle de mobil cihazlara yöneliyor. Bu durum pandemide daha da net görülüyor. Araştırmaya göre Türkiye’deki insanların yüzde 54’ü Ramazan’da mobil cihazlarında daha fazla zaman geçiriyor. Bu sonuç, daha fazla insanın mağazaya gitmeye kıyasla keşif, araştırma ve satın alma için mobile yöneldiğini gösteriyor. Bu bilgiler ışığında, markaların mobil eğlence ve kaynakların yükselişini fırsata dönüştürerek, hedef kitlelerine yeni şeyler keşfetmek istedikleri yerlerde ve yöntemlerle ulaşmaları gerekiyor. 

  • İş birliklerini değerlendirin

İçerik üreticileri yeni bir güven kaynağı sunuyor. Türkiye’de insanların yüzde 60’ı tanınmış kişilerin ve ünlülerin satın alma kararları üzerinde etkisi olduğunu dile getirirken, yüzde 63’ü güvenilir bir influencer ile çalışan markalara daha fazla güvendiğini söylüyor. Bu durum, markaların daha fazla insana ulaşmak ve ilham vermek için içerik üreticileriyle iş birliklerinden yararlanabileceği anlamına geliyor. 

  • Yeni talepleri keşfedin

Mağazalarda geçirilen zaman azalırken, insanların internette güvenli bir şekilde araştırma ve alışveriş yapma beklentileri artıyor. Araştırma sonuçları Türkiye’deki insanların yüzde 65’inin pandemiden dolayı Ramazan’da internette alışverişe daha fazla zaman ayırdığını gösteriyor. Markaların bu durumun hedef kitlelerinde doğurabileceği ihtiyaçları ve güvenlik endişelerini anlamaları ve satın alma yolculuğu boyunca insanlara güvenli ve rahat bir deneyim sunmaları gerekiyor. 

  • Yeni fırsatlar keşfedin

Ramazan yılın en büyük alışveriş dönemlerinden biri olsa da birçok reklamveren, çoğu insanın Ramazan alışverişlerini erkenden bitirdiği düşüncesiyle bu dönemde reklamlarını azaltabiliyor. Ancak insanlar Ramazan boyunca da evleri, sofraları ve sevdiklerine alacakları hediyeler üzerinde düşünmeye ve alışveriş yapmaya devam ediyor. Türkiye’de insanların büyük bir kısmı Ramazan öncesinde planlarını yapmaya başlasa da yüzde 34’ü Ramazan alışverişlerinin çoğunluğunu Ramazan ayı içinde yaptığını söylüyor. Aynı zamanda katılımcıların yüzde 67’si Ramazan alışverişleri için araştırma yapmak, ilham almak ve yeni şeyler keşfetmek için Facebook platformlarını kullandığını belirtiyor. Markalar bu dönemdeki alışveriş yoğunluğunu göz önünde bulundurarak pazarlama planlarını şekillendirebilir.

Facebook IQ featured Ramazan ayı fenomenleri YouGov
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
5 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Güncel Haberler
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Sena Tufan
4 hafta önce
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
Haberler
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Nafizcan Önder
15 Eylül 2025
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Haberler
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Sena Tufan
16 Eylül 2025
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Haberler
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
İrem Alimoğlu
9 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.