17 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
pandemi sonrası tüketici davranışları
Araştırma

Pandemi sonrasında hayat nasıl olacak?

Nafizcan Önder
19 Temmuz 2021
2 dk okuma

Aşılama çalışmalarının hız kazanmasıyla birlikte pandeminin çok yakında tamamen kontrol altına alınacağı ve hayatın normalleşeceği konuşulmaya başlandı. Aşının pandemiye çözüm olup olamayacağına dair tartışmalar sürerken, pandemi sonrasında hayatın nasıl olacağı ise büyük bir merak konusu. Marketing Türkiye adına FutureBright’ın gerçekleştirdiği “Pandemi Sonrasında Hayat” araştırması bir yılı aşkın süredir Covid-19 ile mücadele eden tüketicilerin gelinen noktada kendini nasıl hissettiğine ve pandemi sonrasına dair beklentilerine ışık tutuyor…

Toplum ekonomik güvensizlik içerisinde

Covid-19’un getirdiği sağlık endişesi bir yana, tüketicilerin önemli bir bölümü bu dönemi maddi kaygılar içinde yorularak geçirdi. 10 kişiden 7’si bu süreçte ekonomik olarak kendisini güvensiz hissetti, kaybettiği alım gücünü dengeleyen bir gelir artışı sağlayamadı ve keyfi harcamalar yapmaktan uzak durdu. Tüketicilerin yüzde 76’lık kesimiyse ekonomik belirsizlikler nedeniyle büyük harcama gerektiren planlarını erteledi. Ekonomik endişeler ve kaygılar çocuklu ailelerde daha da derin hissedildi.

Sırada ertelenen hayaller var!

Pandemiyle beraber yeniden tanımlanan hayat dinamikleri, psikolojik dönüşümü de beraberinde getirmiş durumda. 10 kişiden 7’si bu süreçte hayatını ve önceliklerini sorguladığını ifade ediyor. Öte yandan katılımcıların yüzde 61’i geleceğe dair korku ve endişelerinden kolaylıkla sıyrılamazken, yüzde 69’luk bir kesim de her şeye rağmen geleceğe dair hayallerini koruyor ve yeni planlar yapıyor. 10 kişiden 8’i ertelediği hayallerinden en azından birinin peşinden koşmak, gerçekleştirmek istiyor. Ortaya çıkan bu resim, pandemi sonrasında yapmak istedikleri için ekonomik kaygılarını kısa bir müddet rafa kaldıracak bir tüketici profiliyle karşı karşıya kalacağımızı işaret ediyor. Bu tüketici, pandemi kapanmalarıyla bir miktar para tasarruf etti ve bu parayı kendine iyi gelecek, çok da gerekli olmayan şeylere harcayacak.

Aşıya güvenmek istiyoruz

Pandemi yorgunu tüketicilerin aşıya dair soru işaretleri büyük ölçüde yok olmuş görünüyor. Aşıyı reddeden kesim yüzde 13 ile sınırlı. Yüzde 24 aşılanmayla pandeminin tamamen biteceğini, yüzde 66 ise bitmese bile sürecin Eylül ayına kadar büyük ölçüde kontrol altına alınacağını düşünüyor.

Hijyen kaygıları yıl sonuna kadar bitmiyor

  • pandemi sonrasında hayat nasıl olacak

Her ne kadar pandemi psikolojisinden çıkmak istesek de tedbiri elden bırakmayacağız. Yüzde 66’lık kesim maske zorunluluğu kalksa bile kalabalık ve kapalı ortamlarda maske takmaya devam edeceğini ifade ediyor. Hijyen konusunda da hassasiyetler uzun süre devam edecek gibi görünüyor. Toplumun sadece yüzde 7’si pandemi öncesindeki kadar rahat davranabileceğini ifade ederken yüzde 30’u ise son derece dikkatli davranmaya, dışarıdan gelen her türlü ürünü dezenfekte etmeye devam edeceğini belirtiyor. Hijyen markalarıyla yakın ve yoğun ilişkimiz yıl sonuna kadar sürecek.

Araştırmanın metodolojisi:

Marketing Türkiye için FutureBright tarafından yürütülen “Pandemi Sonrasında Hayat” araştırması 15-17 Haziran 2021 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Çalışma kapsamında Türkiye’nin üç büyük ilinde yaşayan, 18-45 yaş arası 510 kişi ile CAWI (Online Anket) yöntemiyle görüşüldü.

Post-pandemi döneminde hangi “beceriler” öne çıkıyor?

featured futurebright pandemi sonrası hayat
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
4 İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
5 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Güncel Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
X’ten “güven” odaklı bir güncelleme: Kullanıcı profilleri şeffaflaşıyor
X’ten “güven” odaklı bir güncelleme: Kullanıcı profilleri şeffaflaşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
Haberler
Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
İrem Alimoğlu
23 Ağustos 2025
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler... Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Haberler
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler… Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Burger King’den ÇEVKO Vakfı iş birliğiyle geri dönüşüm adımı
Haberler
Burger King’den ÇEVKO Vakfı iş birliğiyle geri dönüşüm adımı
İrem Alimoğlu
2 Eylül 2025
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Haberler
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
İrem Alimoğlu
15 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.