18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemi hamburgere yaramadı, zirve kebabın oldu!
Trend

Pandemi hamburgere yaramadı, zirve kebabın oldu!

Nafizcan Önder
28 Temmuz 2021
3 dk okuma

Öznesi yemek olan neredeyse tüm programlar ve içerikler toplum tarafından büyük ilgiyle takip ediliyor. Popüler yemeklerin basın yansımalarını mercek altına alan Medya Takip Merkezi (MTM) araştırmasına göre; hamburgere olan ilgi yüzde 153 azalırken vazgeçilmez lezzetimiz olan kebaba olan ilgi ise yüzde 9 artmış durumda…

Kadının çalışma hayatına katılımının artması ve hafta sonu yemek pişirmek yerine online yemek siparişi verme alışkanlığının giderek arttığı Türkiye’de yeme içme tercihleri de değişiyor. Yaşanan bu tercih değişikliği; yıllık ortalama 3 milyar lira civarında gelir elde eden online yemek servisi sektörünün, cirosunu da yaklaşık 7 milyar TL’ye çıkarmış durumda.

Pandemiyle birlikte restoranların paket servisine başlaması sonrası; medya ve sosyal medyada yapılan aramalar, yemek tarifleri ve sofra paylaşımları Türkiye’nin yemek tercihleriyle ilgili önemli bilgiler içeriyor. 2020 ve 2021’in ilk 6 aylık dönemlerinde yazılı basın, televizyon, internet ve sosyal medyada en çok bahsi geçen yemekleri inceleyen Medya Takip Merkezi (MTM) araştırmasına göre; Hamburger, pizza, pide ve lahmacuna olan ilgide düşüş yaşanırken; milli damak tadımız kebap, bir önceki yılın gözdesi pizza ve hamburgeri sollayarak 2021’de zirveye yerleşti.

İşte; mecralara göre medyanın en çok tercih ettiği lezzetler

Pandemi hamburgere yaramadı, zirve kebabın oldu!

Pandemi hamburgere yaramadı: yüzde 153 düşüş!

Medya Takip Merkezi (MTM) tarafından 10 bini aşkın basın, TV ve internet mecralarında yapılan taramalara göre; dilimize kavurmak, közlemek anlamındaki “kebuba” kelimesinden geçen kebap, 2021’de bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artış göstererek 24 bin 895 haber ile medyada en fazla yer bulan lezzet oldu.

2021 yılının en popüler lezzeti olan kebabı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüş ile 22 bin 754 habere konu olan pizza takip etti. Geçtiğimiz aylarda “pizza mı pide mi?” anketi ile gündeme gelen pide ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 27 düşüş yaşayarak 13 bin 676 haber ile listeye 3. sıradan girdi.

Pandemi hamburgere yaramadı, zirve kebabın oldu!

Gençlerin gözdesi hamburger ise, popülerliğini koruyamadı ve 2020’nin aynı dönemine göre; yüzde 153 düşüş ile 10 bin 156 haberde yer bularak listeye 4. sıradan giriş yaptı. Yöreye göre değişiklik gösteren geleneksel lezzetlerimizden lahmacun ise, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 29 düşüş ile 2021 yılı ilk yarısında 7 bin 194 haber ile listeye 5. sıradan giriş yaptı.

Pandemi hamburgere yaramadı, zirve kebabın oldu!

Kebap, yurtdışında da çok popüler!

Turistlerin de aklına ilk gelen geleneksel Türk lezzeti olan kebap, yurtdışında da çok konuşuluyor. MTM’nin profesyonel sosyal medya dinleme servisi Digilup verilerine göre; son 1 ayda 2 bin 600 yurtdışı internet sitesinde kebaptan bahsedildi. DigiLup’un yurtdışı sosyal medya ağlarında yaptığı araştırmada ise, gerek Avrupa’daki kebapçılar, gerekse Türkiye’ye turist olarak gelmek isteyen yabancı turistler 970 yorum ve paylaşımında kebaptan bahsetti.

Sosyal medya pizzayı tercih ediyor!

Gençlerin daha yoğun kullandığı sosyal medya mecrasında en çok pizza konuşuldu. Yaklaşık 84 bin 100 paylaşım ve yoruma konu olan pizza en yakın rakibi kebaba yüzde 129 fark attı. Geleneksel medyadaki popülerliğini sosyal medyada sürdüremeyerek, yaklaşık 36 bin 700 paylaşım ile listeye 2. sıradan giren kebabı, 31 bin 400 paylaşım ile lahmacun takip etti. Hamburger 16 bin 600, pide ise 14 bin 900 sosyal medya paylaşımda yer buldu.

“Bu yıl TV reklamlarında en çok hangi ürünleri gördük?” haberini okumak için TIKLAYIN

featured hamburger kebap Medya Takip Merkezi
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Haberler
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Sena Tufan
17 Ekim 2025
GAİN Medya'ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
Haberler
GAİN Medya’ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Haberler
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Nafizcan Önder
24 Ekim 2025
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Haberler
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Sena Tufan
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.