20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kadınlar en çok hangi sektörlerde iş arıyor?
Araştırma

Kadınlar en çok hangi sektörlerde iş arıyor?

Gizem Yıldız
8 Mart 2022
2 dk okuma

8 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle birçok marka kadınların iş dünyasındaki yerine dair veriye dayalı tespitler yayınlıyor ve kampanyalarıyla cinsiyet eşitsizliği ve kadınların iş dünyasında yaşadıkları sorunlara birer parantez açıyor. Eleman.net ise Dünya Kadınlar Gününe özel 4 milyon 900 bin kadının verilerini analiz ederken iş dünyasında katılmaya aday olan kadınların tercih ve ilgi alanlarına ışık tutuyor. Gelin verilere daha yakından bakalım…

Eleman.net, 08 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özel gerçekleştirdiği çalışmayı kamuoyuyla paylaştı. Eleman.net verilerine göre toplam 4 milyon 900 bin kadın iş arayışında iken, iş arayışında olan bireylerin yüzde 44.5’ini kadınlar oluşturuyor. Kadınların en çok iş başvurusu yaptığı ilk 5 alan gıda, mağazacılık/perakendecilik, güvenlik, çağrı merkezi ve hizmet sektörü olurken, bu sektörleri lojistik, tekstil, eğitim, üretim ve restorancılık izledi.

Lise ve üniversite mezunları ağırlıkta

Eleman.net’in paylaştığı verilere göre iş arayışında olan kadınların yüzde 33.3’ünü lise, yüzde 31.3’ünü ise lisans mezunları oluşturuyor. İş arayışında olan kadınların yüzde 24’ü ön lisans, yüzde 8.7’si ilköğretim, yüzde 2.5’i ise yüksek lisans mezunu durumunda.

Gıda sektöründe iş arayışı ilk sırada

08 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özel gerçekleştirilen çalışmanın verilerine göre kadınların en çok iş başvurusu yaptığı sektör yüzde 8 ile gıda sektörü olurken, bu sektörü yüzde 7.4 ile mağazacılık/perakende, yüzde 6 ile güvenlik, yüzde 5.5 ile çağrı merkezi, yüzde 4.8 ile hizmet, yüzde 4.5 ile lojistik izledi. Bu sektörlerin yanı sıra yüzde 3.3 ile tekstil, yüzde 3.2 ile eğitim, yüzde 3.1 ile üretim ve yüzde 2.9 ile restorancılık iş arayışının yoğunlaştığı diğer sektörler oldu.

Deneyimsiz/yeni mezun oranı yüzde 27.7

1-2 yıl arasında iş deneyimine sahip kadınların oranı yüzde 28.9 olarak istatistiklere yansırken, deneyimsiz/yeni mezunların oranı ise yüzde 27.7 oldu. 3-4 yıl arasında iş deneyimine sahip kadın oranı yüzde 19.1, 5-10 yıl arasında deneyime sahip kadın oranı yüzde 16, 10 yıldan fazla tecrübeye sahip kadın oranı ise yüzde 8.3 olarak gerçekleşti.

Bursa, Kocaeli ve Antalya üst sıralarda

İş arayışında olan kadınların coğrafi dağılımları dikkate alındığında İstanbul Avrupa yakası yüzde 21.7 ile ilk sırada yer aldı. İstanbul Avrupa yakasını sırasıyla yüzde 13.6 ile İstanbul Anadolu yakası, yüzde 9.4 ile İzmir, yüzde 9.1 ile Ankara izledi. Üç büyük ili sırasıyla yüzde 5.5 ile Bursa, yüzde 5 ile Kocaeli, yüzde 3.1 ile Antalya izledi. İş arayışında olan kadınların yoğunlaştığı diğer iller ise sırasıyla Adana, Konya ve Mersin oldu.

Sektör deneyiminde eğitim sektörü ilk sırada

Eleman.net verilerine göre iş arayışında olan kadınların sektör deneyim dağılımı irdelendiğinde, eğitim sektörü ilk sırada yer alırken, bu sektörü sırasıyla gıda, tekstil, mağazacılık/perakendecilik sektörleri izledi. Sağlık/hastane, bankacılık/finans, inşaat, danışmanlık, turizm ve hizmet sektörleri ise sektör deneyim dağılımında üst sıralarda yer alan diğer sektörler oldu.

Muhasebe, satış ve eğitim ilk sıralarda yer aldı

Araştırma sonuçlarına göre sırasıyla; muhasebe, satış, eğitim, sekreterlik, gıda ve çağrı merkezi ise iş arayışında olan kadınların deneyim sahibi olduğu meslekler olarak istatistiklere yansıdı. Bu meslekleri kasa görevlisi, çocuk gelişimi, halkla ilişkiler ve müşteri hizmetleri izledi.

8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde eşitliğin sesi olan kampanyalar!

Eleman.net featured
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Çalışma hayatının yeni trendleri...
Çalışma hayatının yeni trendleri…
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu...
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gap ve Summer Fridays’ten "iyi hissetme" odaklı ilk giyim iş birliği
Haberler
Gap ve Summer Fridays’ten “iyi hissetme” odaklı ilk giyim iş birliği
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Gençler kaygı, yalnızlık ve “gençliğini yaşayamama” gerçeği ile karşı karşıya
Haberler
Gençler kaygı, yalnızlık ve “gençliğini yaşayamama” gerçeği ile karşı karşıya
Sena Tufan
3 hafta önce
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Haberler
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Sena Tufan
25 Ekim 2025
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Haberler
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
İrem Alimoğlu
14 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.