31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Evden çalışanlar iş dışı konularda “rahat”etti
Haberler

Evden çalışanlar iş dışı konularda “rahat”etti

Marketing Türkiye
28 Temmuz 2020
2 dk okuma

Barem, Koronavirüs salgını sebebiyle evde kaldığımız süreçte değişen çalışma düzenimizi araştırdı. Bu dönemde çalışanların çoğu işe gitmeyi sürdürdü ancak genellikle kısıtlı gün ve saatlerde çalıştılar. Evden çalışanlar ise çok daha farklı deneyimler yaşadı. Araştırma bu dönemde çalışanların neleri farklı yaptığına ve memnuniyetlerine ışık tutuyor. İşe gidenler daha sakin bir ortamda oldukları, gitmeyenlerse işle ilgili olmayan bazı konularda daha rahat oldukları için eskiye göre işlerine daha iyi odaklanlandıklarını belirttiler. İşe gitmeyenleri en çok mutlu eden uygulamalar arasında, rahat giyinmek, makyaj yapmak veya traş olmak zorunda kalmamak ile iş ortamında çevredekileri rahatsız edebilecek yiyecekleri rahatça yiyebilmek var. Evde daha uzun saatler çalışmak ise mutsuzluk getiriyor.

Barem, koronavirüs salgını nedeniyle evde kalınan süreçte çalışanların durumlarını ortaya koyan detaylı bir araştırma gerçekleştirdi. Mayıs-Haziran döneminde, CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi) yöntemi ile 18 yaş ve üzeri Türkiye temsili bine yakın kişi üzerinden gerçekleştirilen araştırmaya göre; görüşülen kişilerin yüzde 61’i öğrenci, ev hanımı, emekli veya işsiz oldukları için çalışmadıklarını, yüzde 31’i işe gitmeye devam ettiklerini, yüzde 8’i ise evden çalıştıklarını belirtti. İşe gitmeyi sürdürenlerin oranı yüzde 31 iken; bu oran erkeklerde (yüzde 47), AB ses grubunda (yüzde 44), üst eğitimli grupta (yüzde 45) ve 15-54 yaş grubunda (yüzde 35) daha yüksek. İşe gitmeyi sürdürenlerin büyük çoğunluğu (yüzde 89), eskiye göre daha sakin bir ortamda çalıştıkları için işe daha iyi odaklandıklarını ifade etti.

Beş kişiden dördü sınırlı zamanlarda çalıştı

İşe giden her beş kişiden dördü sınırlı gün ve saatlerde çalıştıklarını belirtti. Sınırlı saatlerde çalışanların çoğu (yüzde 55) bu durumdan memnun kaldığını söyledi. Sınırlı gün ve saatlerde çalışmak, evdeki sorumluluklarına daha fazla zaman ayırabildikleri için kadınları daha çok memnun etti. Erkekler, orta-lise eğitimliler ve C1 ses grubu içinde memnun olmayanların oranı diğer gruplara göre daha yüksek oldu.

Evden çalışanlar daha mutlu

Araştırmaya katılanların yüzde 8’i evden çalıştığını belirtti. AB ses (yüzde 24) ile üniversite ve üzeri eğitimli grupta (yüzde 22) bu oranın yüksek olduğu görüldü. Evden çalışanların büyük çoğunluğu her zamankinden farklı olarak daha rahat giyindiğini (yüzde 92), işe daha iyi odaklandığını (yüzde ), çalışma saatlerini bir ölçüde kendi ayarladığını (yüzde 85), işe gitmek için makyaj, traş olma gibi özel bir hazırlık yapmadığını (yüzde 83), yemek seçiminde daha rahat olduğunu, soğan, sarımsak gibi yiyecekleri rahatça yiyebildiğini (yüzde 83), iş toplantılarını internetten yaptığını (yüzde 81) ve daha uzun saatler çalıştığını (yüzde 70) söyledi.

 Tek mutsuz eden şey “çok çalışmak”

Bu dönemde evden çalışanlar en çok, işe giderken zorunlu olarak yaptıkları iş dışı bazı uygulamalardan kurtulduklarına memnun oldular; rahat giyinebilmek (yüzde 82), makyaj, traş gibi özel bir hazırlık yapmak zorunda olmamak (yüzde 69) ve yemek seçimine dikkat etmek zorunda olmamak, özellikle soğan, sarımsak gibi yiyecekleri rahatça yiyebilmek (yüzde 65). İstediği zaman çalışmak (yüzde 65), toplantıları online yapmak (yüzde 60) ve işe daha iyi odaklanmak (yüzde 49) da evden çalışmanın nimetleri arasında görünüyor. Ancak evden çalışanlar, eğer daha uzun saatler çalışıyorlarsa bu durum onları memnun etmiyor (yüzde 54).

araştırma barem Evden çalışma
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Haberler
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Nafizcan Önder
3 gün önce
Türkiye'de her 10 kişiden 7'si eğitim politikalarından şikayetçi!
Haberler
Türkiye’de her 10 kişiden 7’si eğitim politikalarından şikayetçi!
İrem Alimoğlu
21 Eylül 2025
Akıllı saat seçim rehberi: Tarz, performans ve sağlık dengesi
Haberler
Akıllı saat seçim rehberi: Tarz, performans ve sağlık dengesi
Advertorial
30 Eylül 2025
Chrome durdurulamıyor: Pazar liderliğini rekorla güçlendirdi
Haberler
Chrome durdurulamıyor: Pazar liderliğini rekorla güçlendirdi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.