17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dondurma tüketim tercihleri araştırması
Haberler

Yazın en neşeli sorusu: Dondurmanızı külahta mı kâsede mi alırsınız?

Gizem Yıldız
16 Temmuz 2022
1 dk okuma

Her ne kadar dört mevsim tüketilebilen bir lezzet olsa da yazın sıcağında dondurmayı daha çok aradığımız aşikar. Peki dondurma tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Ne sıklıkta dondurma satın alıyoruz? Külahta mı kasede mi yemeyi tercih ediyoruz? Favori lezzetlerimiz hangileri? İşte tüm bu soruların yanıtları International Dairy Foods Association tarafından gerçekleştirilen araştırmada gizli…

International Dairy Foods Association (IDFA) tarafından ABD’de 1000 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, dondurma tüketim alışkanlıklarına ışık tutuyor.

Verilere göre, tüketiciler gofret külahları şeker külahlarından daha çok seviyor, ancak yüzde 37’lik bir kitle dondurmasını kaseden yemeyi tercih ettiğini belirtiyor. Dondurma sosları söz konusu olduğunda ilk sırayı elbette çikolata alıyor.

İnovasyonu lezzetli karşılayan bir kategori olsa da dondurmalarda klasikleşmiş favoriler var. Zira en çok tercih edilen meyveler sorulduğunda çilek (yüzde 48) ve muz (yüzde 36) liste başına yerleşiyor.

Yüzde 73’lük bir kitle haftada en az bir kez dondurma tüketiyor, her 3 tüketiciden 2’si ise akşamları dondurma tüketmeyi tercih ediyor. Yüzde 84’lük bir kitle dondurmayı marketten alıp evde tüketiyor.

Tüketicinin favori 5 lezzeti:

  1. Çikolata
  2. Kurabiyeli dondurma
  3. Vanilya
  4. Çilek
  5. Çikolata cipsi

Dondurmacılar arasındaki en popüler lezzetler:

  1. Kurabiyeli dondurma
  2. Vanilya
  3. Çikolata
  4. Naneli Çikolata Parçası
  5. Çilek

Dondurma tüketimine dair öne çıkan trendler ise şöyle;

  • Sandviçler en popüler inovasyon ürünü olup, külahları yüzde 48 ila yüzde 21 oranında geride bırakıyor.
  • Dondurma üreticileri, süt ürünü olmayan dondurmalara ve bitki bazlı içeriklere yönelik taleplerin arttığını söylerken, tüketiciler listenin en altında sıralıyor.
  • Dondurma üreticilerine göre premium ve normal dondurma, pazarın yüzde 80’ini oluşturuyor.
  • Temmuz, tüm dondurmaların yaklaşık 3/5’inin üretildiği en yoğun ay olarak kayıtlara geçiyor. Haziran ve Mayıs aylarında da önemli bir yoğunluk kaydediliyor.
  • Dondurma üreticilerinin üçte ikisi, daha sürdürülebilir ambalaj çözümlerini zaten kullandıklarını veya kullanmayı planladıklarını söylüyor.

Güneş koruyucu ürünler pazarında çok faktörlü krizin çanları çalıyor

dondurma featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Amazon, TikTok'u satın almak için teklifte bulundu
Haberler
Amazon, TikTok’u satın almak için teklifte bulundu
İrem Alimoğlu
3 Nisan 2025
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Haberler
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Haberler
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Sena Tufan
28 Nisan 2025
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek...
Haberler
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.