8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dezenformasyonun merkezinde hangi siyasi isimler var?
Haberler

Dezenformasyonun merkezinde hangi siyasetçi var?

Marketing Türkiye
30 Kasım 2022
2 dk okuma

Doğrulama platformu Teyit, siyasal iletişimde öne çıkan dezenformasyonları belirledi. Yapılan analize göre siyasetle ilgili yayılan yanlış bilgilerin merkezinde Recep Tayyip Erdoğan, Cumhuriyet Halk Partisi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) var.

Teyit, Ekim 2021 – Ekim 2022 tarihleri arasında siyasi içeriklerde 150’den fazla yanlış bilgi tespit etti. Buna göre yanlış bilgilerin yüzde 25’i siyasi figürleri, yüzde 24’ü dış politika aktörlerini, yüzde 17’si hükümet ve kamu kurumlarını, yüzde 11’i ise siyasi partiler ve belediyeleri hedefine aldı.

Dezenformasyonun merkezinde Erdoğan, Kılıçdaroğlu, İmamoğlu ve Akşener var

Dezenformasyonun merkezinde hangi siyasetçi var?

Siyasi figürler hakkında yayılan yanlış bilgilerin kişilere göre dağılımına bakıldığında yüzde 24’le Erdoğan zirvede yer alırken, onu yüzde 10’luk payla CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, yüzde 8’lik payla İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ve yüzde 5’lik payla İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener takip ediyor.

Dezenformasyonun merkezinde hangi siyasetçi var?

Siyasi figürler hakkındaki yanlış bilgilerin dağılımına bakıldığında ise yüzde 58 ile iktidar yetkililerinin, yüzde 31 ile de muhalefet liderlerinin hedeflendiği görülüyor.

Dezenformasyonun merkezinde hangi siyasetçi var?

Sonuçlar partiler ve belediyeler özelinde incelendiğinde ise yanlış bilginin yüzde 89’unun muhalefet parti ve belediyelerini hedef aldığını görülüyor.

Sosyal medyada “kötülük”, “iyilikten” 5 kat hızlı yayılıyor!

Sosyal medya platformlarının hayatın doğal akışının bir parçası olduğu artık su götürmez bir gerçek. Hatta öyle ki pek çoğumuz güne gözlerimizi açtığımız andan itibaren bu platformlarda vakit geçirmeye başlıyor uyku öncesine dek de belirli aralıklarla da dünyaya bu platformlar üzerinden bağlanmaya devam ediyoruz. Peki hayatın doğal akışında pek çok dinamiği değiştiren bu platformların algımız üzerinde nasıl bir etkisi var? Dahası dünyaya baktığımız gözlüklerin rengini belirliyor olabilirler mi? Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan ve Doç. Dr. Aylin Tutgun Ünal tarafından geliştirilen “İyicilik ve Kötücülük Ölçeği” ile gerçekleştirilen araştırmanın verileri gösteriyor ki; sosyal medyada günde 4 saatten fazla zaman geçirilmek iyicillik tutum ve davranışlarını baskılıyor…
featured Teyit
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Netflix’ten "The Thursday Murder Club"a "el emeği, göz nuru" bir tanıtım...
Haberler
Netflix’ten “The Thursday Murder Club”a “el emeği, göz nuru” bir tanıtım…
Sena Tufan
8 Eylül 2025
Tchibo Gold Selection ile güne altın bir dokunuş katma zamanı 
Haberler
Tchibo Gold Selection ile güne altın bir dokunuş katma zamanı 
Advertorial
23 Eylül 2025
2025 e-posta pazarlama trendleri...
Haberler
2025 e-posta pazarlama trendleri…
Sena Tufan
20 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.