4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Arama motoruna yazdığınız her şey sizi ele veriyor!
Haberler

Arama motoruna yazdığınız her şey sizi ele veriyor!

Nafizcan Önder
10 Kasım 2020
2 dk okuma

Tüketicilerin arama motoruna yazdığı sorular ihtiyaç ve davranışlara yönelik önemli bilgileri barındırır. Google ve Kantar Media ortaklığında yapılan bir araştırmanın sonucuna göre bu bilgiler, pazarlamacılara tüketicinin amacını tahmin etmeye yönelik içgörü sunarken satın alma kararını yönlendirme konusunda da avantaj sağlıyor.

Bir cihazla adeta yapışık yaşayan tüketici anında yanıt bekliyor. Aradığı, ziyaret ettiği site veya izlediği video yalnızca o anki ihtiyacını karşılamakla kalmıyor aynı zamanda geleneksel pazarlama piramidini yeniden şekillendiriyor. Pazarlama profesyonelleri, teknolojisinin sağladığı verilere bakarak tüketicinin ne aradığını tahmin etmeye yardımcı olacak içgörüyü elbette yakalayabilir. Peki, ya ilk satın alma motivasyonunu sağlayan temel ihtiyaç nedir? Sonuçta, kimse bir şeyler satın alma amacıyla sabah yataktan kalmıyor.

Arama davranışlarını yönlendiren temel motivasyonu anlamak için Kantar Media ile ortak bir araştırma yürüten Google, konuşma dilinin arama sorgularında daha sık yer almaya başladığını açıkladı. Elbette arama motoruna yazılanlar pazarlamacılar için güçlü bir yön bulma aracı. Arama söz konusu olduğunda, ihtiyaçlar dijital bir forma yazılmış oluyor. Buna bakarak tüketici içgörüsünü  anlamak çok daha kolay ancak aramayı başlatan sebepleri bilmek ise henüz büyük bir soru işareti.

Yapılan araştırma, altı standart tüketici ihtiyacı olduğunu ortaya çıkarmış: “Bana sürpriz yap”, “Bana yardım et”, “Güven ver”, “Beni eğit”, “Beni etkile” ve “Beni heyecanlandır”. Her ihtiyaç, duygusal, sosyal ve işlevsel ihtiyaçların bir kombinasyonundan oluşuyor. Bilinenin aksine duygular, ihtiyacın temelini oluşturuyor çünkü rasyonel beyin, seçimlerimizin nedenlerini ancak yapıldıktan sonra sınıflandırıyor.

İhtiyaçlar aramayı nasıl yönlendirir?

Aramanın ne kadar uzun olduğu, bir kişinin geri düğmesine kaç kez vurduğu, kaç sekme açtığı, hangi cihazı kullandığı, arama yinelemelerinin sayısı, metin, resim veya video sonuçlarını tercih edip etmediği ve arama çubuğuna kaç farklı şey yazdığı tüketicinin satın alma davranışları hakkında önemli veriler sağlıyor. Örneğin, “Yıllık 150.000 dolar kazanırsanız hangi arabayı kullanmalısınız?” şeklinde bir arama “Beni etkile” ihtiyacını gösteriyor. Evet, tüketici bir araba arıyor ama daha da önemlisi, statü ve önem duygusunu pekiştirecek bir arabaya ihtiyacı var. Bununla birlikte, bu sadece önemli ürünlerle ilgili bir ihtiyaç değil. Premium deneyimler için yapılan seyahat aramalarında da bu ihtiyacın ortaya çıktığı görülüyor.

İhtiyaçların karşılanması büyümeye yol açıyor

Pazarlama mantığı, aramayı tamamen işlemsel olarak düşünme eğilimindedir. Bu geleneksel pazarlama dönüşüm piramidinin altında yer alan bir konudur. Ancak pazarlama dönüşüm piramidi değişiyor ve buna paralel olarak pazarlamacıların yaklaşımı da değişmeli. Markaların aramalardaki ihtiyaca nasıl yanıt verdiği yolculuğu şekillendirebilir fakat bunun için ihtiyaçların doğru analiz edilmesi gerekir.  Arama stratejisini ihtiyaçların karşılanmasına odaklayan markalar, kararları etkiler ve satış yapma olasılığını arttırır.

arama motoru Beni etkile google içgörü kantar
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
Haberler
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Nafizcan Önder
31 Ekim 2025
Meme kanserine dikkat çeken sokak sanatı: “Street Nipples”
Haberler
Meme kanserine dikkat çeken sokak sanatı: “Street Nipples”
Sena Tufan
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.