16 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple'dan güçlü ikinci çeyrek: iPhone satışları yükseldi
Haberler

Apple’dan güçlü ikinci çeyrek: iPhone satışları yükseldi

İrem Alimoğlu
2 Mayıs 2025
2 dk okuma

Apple, 29 Mart’ta sona eren üç aylık dönemi kapsayan 2025 mali yılının ikinci çeyrek sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Şirketin bu dönemdeki geliri, geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde 5 artış göstererek 95,4 milyar dolara yükseldi. Geçen yılın aynı döneminde bu rakam 90,8 milyar dolar olarak kaydedilmişti.

Net kâr tarafında da yükseliş gözlemlendi. Apple, ikinci çeyrekte 24,8 milyar dolar net kar elde ederken, bu rakam geçen yıl aynı dönemde 23,6 milyar dolardı. Hisse başına kar ise 1,53 dolardan 1,65 dolara çıkarak beklentilerin üzerine çıktı.

iPhone satışları yükselişte

Apple’ın en güçlü ürün grubu olan iPhone satışları da bu dönemde yükseliş gösterdi. Satışlar, yıllık bazda yaklaşık yüzde 2 artışla 46,8 milyar dolara ulaştı ve piyasa beklentilerini geride bıraktı. Aynı şekilde Mac satışları yüzde 7 artarak 7,9 milyar dolara, iPad satışları ise yüzde 15 artışla 6,4 milyar dolara yükseldi.

Mali sonuçların açıklanmasının ardından düzenlenen yatırımcı görüşmesinde konuşan Apple CEO’su Tim Cook, mart ayında sona eren çeyrekte şirketin tedarik zinciri ve stok yönetimini başarılı şekilde optimize ettiğini ve bu sayede tarifelerin etkisinin sınırlı kaldığını belirtti.

Haziran sonunda tamamlanacak üçüncü çeyrek için ise belirsizliklerin devam ettiğini ifade eden Cook, mevcut küresel tarife oranlarının değişmeyeceği ve yeni tarifeler uygulanmayacağı varsayımıyla, tarifelerin Apple’ın maliyetlerini yaklaşık 900 milyon dolar artırabileceğini öngördüklerini söyledi.

Apple’ın stratejik dayanıklılığı

Apple’ın ikinci çeyrek performansı, küresel ekonomik belirsizliklere ve artan maliyet baskılarına rağmen markanın operasyonel verimliliğini ve ürün sadakatini koruduğunu gösteriyor. Özellikle iPhone satışlarındaki istikrarlı artış, Apple’ın ana gelir kaleminde hâlâ güçlü bir talep olduğunu ortaya koyuyor. Mac ve iPad tarafındaki çift haneli büyümeler ise pandemi sonrası durgunluğu telafi eder nitelikte.

Tarife kaynaklı maliyet baskılarının üçüncü çeyrekte 900 milyon dolarlık ek yük yaratma ihtimali, küresel ticaret politikalarının teknoloji devleri üzerindeki etkisini bir kez daha gözler önüne seriyor. Ancak CEO Tim Cook’un tedarik zincirinde sağlanan optimizasyon vurgusu, Apple’ın bu tür dış faktörlere karşı daha esnek ve hazırlıklı hale geldiğine işaret ediyor.

Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış

apple featured
1 Influencer'lar artık algoritmalar için içerik üretecek
Influencer’lar artık algoritmalar için içerik üretecek
2 Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
3 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
4 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
5 Microsoft Word'e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Microsoft Word’e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Güncel Haberler
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: "Deneyim Pazarlaması"
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: “Deneyim Pazarlaması”
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz'da hızlandı
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz’da hızlandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
Haberler
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
Nafizcan Önder
13 Haziran 2025
Ali Saydam yazdı: "Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma"
Haberler
Ali Saydam yazdı: “Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma”
Ali SAYDAM
4 hafta önce
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!
Haberler
Siber saldırılar şirketlerin değerini yüzde 27 oranında düşürebiliyor!
Sena Tufan
22 Haziran 2025
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
İrem Alimoğlu
30 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.