13 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple'dan güçlü ikinci çeyrek: iPhone satışları yükseldi
Haberler

Apple’dan güçlü ikinci çeyrek: iPhone satışları yükseldi

İrem Alimoğlu
2 Mayıs 2025
2 dk okuma

Apple, 29 Mart’ta sona eren üç aylık dönemi kapsayan 2025 mali yılının ikinci çeyrek sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Şirketin bu dönemdeki geliri, geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde 5 artış göstererek 95,4 milyar dolara yükseldi. Geçen yılın aynı döneminde bu rakam 90,8 milyar dolar olarak kaydedilmişti.

Net kâr tarafında da yükseliş gözlemlendi. Apple, ikinci çeyrekte 24,8 milyar dolar net kar elde ederken, bu rakam geçen yıl aynı dönemde 23,6 milyar dolardı. Hisse başına kar ise 1,53 dolardan 1,65 dolara çıkarak beklentilerin üzerine çıktı.

iPhone satışları yükselişte

Apple’ın en güçlü ürün grubu olan iPhone satışları da bu dönemde yükseliş gösterdi. Satışlar, yıllık bazda yaklaşık yüzde 2 artışla 46,8 milyar dolara ulaştı ve piyasa beklentilerini geride bıraktı. Aynı şekilde Mac satışları yüzde 7 artarak 7,9 milyar dolara, iPad satışları ise yüzde 15 artışla 6,4 milyar dolara yükseldi.

Mali sonuçların açıklanmasının ardından düzenlenen yatırımcı görüşmesinde konuşan Apple CEO’su Tim Cook, mart ayında sona eren çeyrekte şirketin tedarik zinciri ve stok yönetimini başarılı şekilde optimize ettiğini ve bu sayede tarifelerin etkisinin sınırlı kaldığını belirtti.

Haziran sonunda tamamlanacak üçüncü çeyrek için ise belirsizliklerin devam ettiğini ifade eden Cook, mevcut küresel tarife oranlarının değişmeyeceği ve yeni tarifeler uygulanmayacağı varsayımıyla, tarifelerin Apple’ın maliyetlerini yaklaşık 900 milyon dolar artırabileceğini öngördüklerini söyledi.

Apple’ın stratejik dayanıklılığı

Apple’ın ikinci çeyrek performansı, küresel ekonomik belirsizliklere ve artan maliyet baskılarına rağmen markanın operasyonel verimliliğini ve ürün sadakatini koruduğunu gösteriyor. Özellikle iPhone satışlarındaki istikrarlı artış, Apple’ın ana gelir kaleminde hâlâ güçlü bir talep olduğunu ortaya koyuyor. Mac ve iPad tarafındaki çift haneli büyümeler ise pandemi sonrası durgunluğu telafi eder nitelikte.

Tarife kaynaklı maliyet baskılarının üçüncü çeyrekte 900 milyon dolarlık ek yük yaratma ihtimali, küresel ticaret politikalarının teknoloji devleri üzerindeki etkisini bir kez daha gözler önüne seriyor. Ancak CEO Tim Cook’un tedarik zincirinde sağlanan optimizasyon vurgusu, Apple’ın bu tür dış faktörlere karşı daha esnek ve hazırlıklı hale geldiğine işaret ediyor.

Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış

apple featured
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Haberler
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Advertorial
6 Kasım 2025
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Haberler
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Nafizcan Önder
1 Kasım 2025
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Haberler
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Advertorial
4 hafta önce
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: "Yerinde çözüm mühendisi"
Haberler
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: “Yerinde çözüm mühendisi”
İrem Alimoğlu
3 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.