9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple ve Swatch arasındaki "slogan davası" sonuçlandı | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Apple ve Swatch arasındaki “slogan davası” sonuçlandı | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
10 Haziran 2022
4 dk okuma

Porsche, elektrikli bisiklet piyasasına giriş yapıyor

Apple ve Swatch arasındaki "slogan davası" sonuçlandı | Son 24 saatin gündemi

Şahsına münhasır araçlarıyla ünlü olan lüks otomobil markası Porsche, son yıllarda dünyanın çeşitli yerlerinde elektrikli otomobiller için şarj istasyonu ağını genişletiyor. Elektrikli otomobil pazarına verdiği önemi bir adım daha ileri taşıyan Porsche, elektrikli bisiklet piyasasında ki iddiasını sürdürüyor. Elektrikli bisiklet modellerinin satışı yapan Fazua şirketini satın alan Porsche, önümüzdeki dönemde yeni bisiklet modelleriyle gündeme gelecek gibi görünüyor.

En toksik sosyal medya uygulamaları belli oldu!

Apple ve Swatch arasındaki "slogan davası" sonuçlandı | Son 24 saatin gündemi

Dünya çapında milyarlarca insanın hayatında önemli bir yer edinen sosyal medya platformları, her geçen gün daha da yaygınlaşıyor. Günümüzün çoğunu geçirdiğimiz bu mecralar, bilgi alışverişini kolaylaştırmanın yanı sıra fiziksel olarak beraber olmayan insanların sürekli iletişim kurmasına olanak tanıyor.

Ancak hepimizin de bildiği gibi bu platformların göz ardı edilemeyecek kimi olumsuz yönleri de mevcut. Bu platformlarda bulunan, “toksik” veya “troll” olarak nitelendirilen bazı hesaplar, birçok insanın sosyal medyadan kötü bir şekilde etkilenmesine neden oluyor. SimpleTexting isimli bir platform tarafından yapılan “En Toksik Uygulamalar” araştırması da bu konuyla ilgili önemli verileri ortaya çıkarıyor.

Araştırma, her 10 kişiden 6’sının sosyal medyada belli konular hakkında içerik paylaşmaktan olumsuz yorumlar almaktan çekindikleri için korktuğunu ortaya koyuyor. Öte yandan katılımcıların yüzde 90’ı kendi ağlarında ırkçı gönderilere, yüzde 86’sı da cinsel yönelim ve cinsiyetle ilgili olumsuz içeriklerle karşılaştığını ifade ediyor.

Çalışmaya göre katılımcıların yüzde 38,1’i, en çok troll’ün Twitter’da bulunduğunu ifade etti ve platformun zirvede yer almasını sağladı. Bunun yanı sıra katılımcıların 26,9’u Facebook’un, yüzde 14,8’i ise Reddit’in bu soruna sahip olduğunu belirtti.

Ayrıca sosyal medyanın kişinin kendini nasıl gördüğüne ve mental sağlığına yönelik etkileri de SimpleTexting’in araştırmasında yer aldı. Cevaplara göre Instagram, bu konuda en zararlı platform olarak ilk sıraya yerleşti. Instagram’ı Facebook, TikTok, Twitter gibi uygulamalar takip etti. Katılımcıların yüzde 53’ü sosyal medyadaki negatif yorumların mental sağlıklarına zarar verdiğini ifade ederken yüzde 46’sı bir başkasıyla olumsuz bir şekilde etkileşime girdiğini açıkladı…

Apple ve Swatch arasındaki “slogan davası” sonuçlandı

Apple ve Swatch arasındaki "slogan davası" sonuçlandı | Son 24 saatin gündemi

Apple ve Swatch arasında süren marka ihlali davası nihayet sonuçlandı. Davanın sebebiyse Apple “Think Different” sloganını kullanırken Swatch’un “Tick Different”ı kullanmasıydı.

İlk olarak İsviçre mahkemelerine taşınan konu, Apple sloganının yüzde 50’lik bir bilinirlik oranın sahip olmaması yani buna dair bir kanıt sunulamaması nedeniyle olumsuz sonuçlanmıştı. Daha sonra Apple davayı Avrupa Birliği Adalet Divanı’na taşıdı ancak burada da farklı bir yanıt alamadı. Mahkeme Apple’ın iddiasını tartışmalı kararların yanlış okunmasına dayandırıyor.

Ferrero’ya polis baskını: Salmonella bakterisi soruşturması devam ediyor

ferrero salmonella krizi

Ünlü çikolata markası Kinder’in de üreticisi olan Ferrero’nun Belçika’nın Arlon şehrindeki fabrikasında ortaya çıkan salmonella bakterisi dünya çapında tedirginlik yaratmış ardından konuyla ilgili soruşturma başlatılmıştı. Hala devam eden soruşturma kapsamında Belçika ve Lüksemburg’da firmaya ait 6 merkeze baskın düzenlendi.

Firma, tespit edilen üretilen ürünlerin imha edildiğini, yapılan analiz sonucu salmonella virüsünün negatife dönmesinin ardından üretime devam edildiğini duyurmuştu fakat Ocak ayının başında aynı fabrikada yüzeylerde bakteriye yeniden rastlandı. Soruşturma kapsamında düzenlenen operasyonda İtalya merkezli çok uluslu şirket Casa Ferrero’nun Lüksemburg’daki genel merkezi Ferrero International ile Ferrero Trading Lux ve SARL Ferrero Management Services şirketlerine ait binalarda arama yapıldı.

Operasyon, Belçika Gıda Güvenliği Kurumu (FASFC) ve federal polisi tarafından, Lüksemburg makamlarıyla iş birliği içinde gerçekleştirildi. Belçika’da da Arlon’daki Ferrero fabrikasının yanı sıra, Brüksel’deki adreslerde de arama yapıldı. Lüksemburg Savcılığı’nın verdiği bilgiye göre, polis ekipleri, Ferrero şirketine ait merkezlerde yapılan aramalar sırasında çok sayıda belge ve bilgisayar ekipmanlarına el koydu.

“Kuş Uçuşu” dizisi medya sektörünü ne kadar yansıtıyor?

Kuş Uçuşu gerçeği ne kadar yansıtıyor?

Netflix’te 3 Haziran’dan itibaren izleyici karşısına çıkan Kuş Uçuşu dizisi günlerdir konuşuluyor. Pek çok tarafıyla masaya yatırılan dizi hakkında yapılan eleştiriler senaryodaki mantık hataları etrafında yoğunlaşıyor.

Stajyer Aslı karakteri, dizinin ilk bölümünde televizyon kanalının kapısında kendisini ünlü haberci Cüneyt Özdemir’in gönderdiğini söyleyerek içeriye girmeyi ve staja kabul edilmeyi başarıyordu. Bu noktada akıllarda, “Neden kimse bunu teyit etme ihtiyacı duymadı?” sorusu uyanıyor. Ardından dizi boyunca stajyer Aslı’nın söylediği yalanlara hemen inanılması ve habercinin teyit etmediği bilgiyle hareket geçmesi, izleyicinin senaryo aşamasında gerçekten medya dünyasında yer alan birinden fikir alınmadığı çıkarımını yapmasına neden oluyor.

Cüneyt Özdemir, YouTube yayınında Kuş Uçuşu hakkında şunları söyledi: “Güzel senaryo, oyunculuklar iyi. Ama keşke gerçekten medyadan, haberci bir danışman alsalardı. O zaman daha etkileyici olurdu fakat bu hali de gayet güzel. Medya dünyasında emek sarf etmeden, katakulli ile başlayan bir yükseliş hikayesi… Biz bunun örneklerini çok görüyoruz. Özellikle mesleğe yeni başlayan genç meslektaşlarıma ‘ne olmaması’ gerektiğini görmeleri açısından bu diziyi tavsiye ediyorum.”

Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Hakan ise diziyi şu sözlerle eleştirdi: “Hiçbir stajyer, sizin dizideki gibi davranamaz. İstese de davranamaz. ’Kadın kadının kurdudur’ sözünü haklı çıkarmaya çalışmamalısınız. Televizyon çalışanları, genellikle ukala olmazlar. Bir televizyon kanalı, sadece bir programın kanalı gibi davranmaz.”

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1Alevi
2Merve Boluğur
3#KontakKapatTürkiye
4Tolunay Kafkas
5#TabikideErdoğan
6Batman’da
7Cem Uzan
8#LutKavmiOlmayacağız
9Venezuela
10PKK’lı

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1Kur korumalı mevduat
2Boston Celtics
3Cem Uzan
4Fenerbahçe Beko
5GELİRE ENDEKSLİ SENET NEDİR
6Aybüke Yalçın
7Seversin 2. bölüm
8Hustle
9Nebati açıklama
10Benzine motorine zam

Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)

1Seversin 2.Bölüm – Full Bölüm
2Senden Daha Güzel 1. Bölüm
3UEFA Uluslar Ligi | Litvanya – Türkiye (Özet) – ‘Bizim Çocuklar’ gol oldu yağdı…
4Senden Daha Güzel 2. Bölüm Fragmanı | Niye Öptün Beni?
5Seversin 3. Bölüm Fragmanı
6Gizli Saklı 1. Bölüm
7Yasak Elma 146. Bölüm Fragmanı (Sezon Finali)
8İŞTE DOLARIN 13 OLACAĞI TARİH
9YÜZEN VİLLA! DÜNYANIN EN GARİP VİLLASI! @AYHAN KOÇ BENEKLİ AYHAN @Mert Efe Günaydın
10Bugüne Kadar Üretilmiş En İyi Golf Bu Mu? | VW Golf 8 R
featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ofislerin görünmez kahramanları: "Work Mom"lar...
Haberler
Ofislerin görünmez kahramanları: “Work Mom”lar…
Sena Tufan
3 hafta önce
Çin, 10G internet çağını başlattı
Haberler
Çin, 10G internet çağını başlattı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (28 Şubat-6 Mart)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (28 Şubat-6 Mart)
Sena Tufan
6 Mart 2025
Günlük hayatın gizli kahramanı: Şişe su
Haberler
Günlük hayatın gizli kahramanı: Şişe su
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.