30 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple "scratchgate" problemiyle karşı karşıya
Haberler

Apple “scratchgate” problemiyle karşı karşıya

Sena Tufan
17 saat önce
1 dk okuma

Apple’ın yeni telefonları iPhone 17 ve iPhone Air piyasaya çıktığından bu yana sosyal medyada hızla yayılan “çizilme” şikayetleri, markayı yeni bir krizle karşı karşıya bıraktı. “Scratchgate” olarak anılmaya başlayan bu durum, cihazların normal kullanım koşullarında dahi kolayca çizildiği iddialarıyla teknoloji gündemini meşgul ediyor.

İlk olarak mağazalardaki teşhir ürünlerinde ve kullanıcı paylaşımlarında dikkat çeken izler, YouTube’daki dayanıklılık testleriyle daha da görünür hale geldi. Apple ise artan tepkilere yanıt olarak özellikle MagSafe bölgesinde görülen izlerin “çizik değil, silinebilir izler” olduğunu vurguluyor. Şirket, mağaza stantlarının zamanla yıpranmasının da bu izlere neden olabileceğini ve stantların yenilenmesinin gündemde olduğunu belirtiyor.

Ancak tartışma bununla sınırlı değil. Ünlü YouTuber JerryRigEverything’in testlerinde, cihazların kamera modülündeki yükseltilmiş kenarların bir madeni parayla kolayca çizilebildiği görülüyor.

Apple "scratchgate" problemiyle karşı karşıya

Çiziklerin önüne geçmek mümkün değil

Apple, bu eleştirilere karşı yaptığı açıklamalarda söz konusu alüminyum yüzeylerin diğer Apple ürünlerinde de kullanılan standartlarla üretildiğini ve tüm modellerin sıkı testlerden geçtiğini belirtiyor. Yine de şirket, günlük kullanımda bu tür çiziklerin tamamen kaçınılmaz olduğunu kabul ediyor.

Uzmanlara göre sosyal medyada yer alan bazı “çizik testleri” abartılı senaryoları temsil ediyor ve gerçek kullanıcı deneyimini tam olarak yansıtmıyor. Yine de mağaza örneklerinde görülen aşınmalar, cihazın uzun vadeli dayanıklılığı konusunda soru işaretleri yaratıyor.

Kaynak: Oksijen

Hangi sektör ChatGPT’yi daha çok kullanıyor?

apple featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp "izinsiz çekim" dedi…
Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp “izinsiz çekim” dedi…
3 Saat&Saat, Aydınlı Grup’a 20,3 milyar TL ile en yüksek teklifi veren şirket oldu...
Saat&Saat, Aydınlı Grup’a 20,3 milyar TL ile en yüksek teklifi veren şirket oldu…
4 Türkiye'de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
Türkiye’de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
5 Fenomen patronlar çağı başlıyor!
Fenomen patronlar çağı başlıyor!
Güncel Haberler
Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Magnum Ice Cream Company, Unilever’den ayrışma öncesi Yönetim Kurulu’nu açıkladı
Magnum Ice Cream Company, Unilever’den ayrışma öncesi Yönetim Kurulu’nu açıkladı
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Ufuk Batur, L’Oréal Luxe Avrupa CMO’su olarak atandı...
Haberler
Ufuk Batur, L’Oréal Luxe Avrupa CMO’su olarak atandı…
Marketing Türkiye
18 Ağustos 2025
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Haberler
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Sena Tufan
3 hafta önce
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.