9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Annelerin tercihleri zamanın ruhuyla şekilleniyor-1
Haberler

Annelerin tercihleri zamanın ruhuyla şekilleniyor-1

Sena Tufan
11 Mayıs 2024
5 dk okuma

Evi çekip çeviren, ev halkının üzerinde her daim eli bulunan anneler; kelimenin tam anlamıyla ekonomiyi şekillendiren gizli kahramanlar. Öyle ki anneler tüm evi idare ederken, hane halkının alışveriş tercihlerine de yön veriyor. Peki, annelerin bu motivasyonunun altında neler yatıyor? Anneler en çok hangi sosyal mecraları takip ediyor, alışveriş tercihlerini neler belirliyor? Kendilerine en çok hangi hediyenin alınmasını istiyorlar? Bu soruların ve çok daha fazlasının yanıtını Marketing Türkiye için PRAGMA Research araştırdı.

Evin bütçesini yönetmekten alışveriş alışkanlıklarını şekillendirmeye kadar pek çok sorumluluk üstlenen anneler, tercihleriyle ekonomiyi de şekillendiriyor. PRAGMA Research Marketing Türkiye için annelerin alışveriş tercihlerine, alışkanlıklarına ve motivasyonlarına gerçekleştirdiği kapsamlı araştırmayla ışık tuttu. Annelerin hayatlarında hangi sosyal mecraları takip ettikleri, hangi alışveriş tercihlerini etkilediği ve daha da önemlisi hangi hediyelerin onları mutlu ettiği gibi konulara ışık tutan çalışma, annelerin günlük yaşamlarındaki dinamik rollerini ve ekonomik etkilerini gözler önüne seriyor.

Annelerin favorisi Instagram

Araştırmaya göre annelerin sosyal medyada gözdesi görsel ve video içerikli platformlar. Buna göre annelerin yüzde 97 ile açık ara takip ettiği sosyal medya mecrası Instagram. Onu yüzde 79 ile YouTube takip ederken, Facebook da yüzde 70 ile anneler arasında oldukça popüler. Bu sosyal mecraları yüzde 52 ile X (Twitter), yüzde 41 ile Pinterest, yüzde 26 ile LinkedIn ve yüzde 25 ile TikTok takip ediyor.

Annelerin hayali “esnek” çalışma

Araştırmaya katılan annelerin yüzde 25’i çalışmadığını ifade ediyor. Çalışan annelerin yüzde 63’ü iş yerinde, yüzde 30’u hibrit, yüzde 7’si ise uzaktan çalışıyor. Annelerin yüzde 79’unun iş yaşamından beklentisi esnek çalışma saatleri ya da uzaktan çalışma imkanı. Bu orandan da çalışan annelerin hem iş hem de aile sorumluluklarını daha iyi yönetebilmek için esneklik arzuladıkları anlaşılıyor.

Çocuk yetiştirmek çok zor!

Annelerin yüzde 81’i çocuk yetiştirmeyi “çok zor” olarak değerlendiriyor. Yine annelerin yüzde 13’ü “ne zor ne kolay” yüzde 6’sı ise çocuk yetiştirmeyi kolay bulduğunu söylüyor. Günümüz şartlarında çocuk yetiştirmeyi en fazla zor bulanlar ise 55-59 yaş aralığında olan anneler. Zorluklar içerisinde en öne çıkanı ise yüzde 29 ile yaşam şartları. Yaşam şartlarını yüzde 17 ile “ekonomik durum” takip ederken, zorluklar arasında yüzde 16 ile “çocuklara zaman ayıramamak” da yer alıyor.

Büyüklere ve yakın çevreye güven tam

Çalışmaya göre anneler çocuk yetiştirme konusunda yüzde 77 ile en çok aile büyükleri ve yakın çevrelerine başvuruyor. Yüzde 64 ile uzmanlar ikinci sırada yer alırken, bu durum annelerin profesyonel tavsiyeleri ve rehberliği önemsediğine işaret ediyor. Üçüncü sırada ise yüzde 50 ile internet ve sosyal medya platformları yer alıyor. Veriler bize, çocuk yetiştirirken geleneksel ve modern yöntemlerin anneler tarafından bir arada kullanıldığına işaret ediyor.

Annelerin tercihleri zamanın ruhuyla şekilleniyor-1

“Çocuğum doktor olsun!”

Çalışma kapsamında annelere çocuklarının hangi sektörde çalışmasını istedikleri de sorudu. Araştırmaya göre sağlık sektörü, annelerin yüzde 67’sinin tercihiyle öne çıkıyor. Sağlık sektöründeki bu yüksek tercihin nedeni ise iş güvencesi olması, saygınlık ve toplumsal katkı gibi faktörler. Öte yandan anneler çocukları için çoğunlukla finans sektörünü isterken; ulaşım, gayrimenkul ve hizmet sektörleri orta düzeyde tercih ediliyor. Daha düşük tercih oranına sahip sektörler ise eğlence ve sanayi.

Sağlıkta bayrak Eczacıbaşı ve Acıbadem’de

Çalışmaya göre annelerin sağlık sektöründe çocuklarının çalışmasını tercih ettiği şirketlerin başında Eczacıbaşı ve Acıbadem geliyor. Finans sektöründe Garanti Bankası ve İş Bankası öne çıkarken, sanayi sektöründe Koç Holding ve Sabancı gibi büyük holdingler annelerin tercihi oluyor. İfade edilen şirketlerin genellikle sektörde lider konumunda ve istikrar sunabilecek şirketler olması annelerin ço¬cukları için güvenilir ve kaliteli iş ortamını önemsediklerini ortaya koyuyor.

Annelerin tercihleri zamanın ruhuyla şekilleniyor-1

Anneler akşamları TV başında

Annelerin popüler akşam aktivitesine bakıldığında, araştırmaya göre yüzde 86 ile TV izlemek başı çekiyor. Çocuklarla ilgilenmek yüzde 77 ile ikinci sırada ye­rini alırken, anneler için yüzde 62 ile en popüler üçüncü aktivite kitap okumak.

Annelerin tercihleri zamanın ruhuyla şekilleniyor-1

Anneler Netflix başında

Çalışmanın verilerine göre annelerin üye olduğu dijital yayın platformları arasında yüzde 90 ile en popüler platform Netflix. Onu yüzde 50 ile Amazon Prime, yüzde 44 ile de yerli platform Exxen takip ediyor. BluTV ve beIN Connect de sırasıyla yüzde 37 ve yüzde 19 oranlarıyla annelerin abone olduğu diğer platformlar.

Annelerin tercihleri zamanın ruhuyla şekilleniyor-1

“Bahar” sevgisi bir başka

Araştırmada annelerin takip ettiği diziler de sorgulandı. Buna göre yüzde 22 ile diziler arasında liderlik Bahar’ın oldu. Akabinde ise yüzde 12 ile Kızıl Goncalar, yüzde 11 ile Kızıl­cık Şerbeti geliyor. Annelerin yüzde 23’ü TV’de dizi takip etmediklerini söylerken, yarışma programları da annelerin favorileri arasında yerini alıyor. Takip edilen yarışmalar arasında da yüzde 17 ile liderlik Survivor’ın.

Annelerin tercihleri zamanın ruhuyla şekilleniyor-1

Gözler Kıvanç Tatlıtuğ ve Demet Evgar’da

Çalışmaya göre anneler ünlüler arasında en çok Kıvanç Tatlıtuğ’u beğeniyor. Tatlıtuğ’u Bahar dizisinin yıldızı Demet Evgar takip ederken, Afra Saraçoğlu ve Kenan İmirza­lıoğlu da annelerin favori ünlüleri arasında yerini alıyor.

Annelerin tercihleri zamanın ruhuyla şekilleniyor-1

Alışverişte eğlenceden kısıyorlar

Eğlence kategorisi, annelerin yüzde 60 ile en fazla kısıtlama yaptığı alan olarak öne çı­kıyor. Bunu yüzde 58 ile giyim, yüzde 55 ile elektronik ve yine yüzde 55 ile seyahat takip ediyor. Özellikle E SES grubuna mensup olanların eğlence harcamalarından daha faz­la kıstıkları araştırmaya yansıyor. Kozmetik ve ev ürünleri de sırasıyla yüzde 51 ve yüzde 44 ile kısıtlama yapılan diğer önemli kate­goriler olarak öne çıkıyor. Kişisel bakım ve gıda alışverişlerinde ise kısıtlamaların göre­ce daha az olduğu çalışmada ortaya konuyor. Sağlık kategorisi ise yüzde 20 ile en az kısıt­lama yapılan alan.

Annelerin ETİ’ye güveni tam!

Anneler nezdinde ETİ yüzde 28 ile gıda kate­gorisinde en fazla tercih edilen marka olarak öne çıkıyor. Ülker yüzde 23 ile ikinci sırada yer alır­ken, Nestlé, yüzde 11 ile üçüncü sırada kendine yer buluyor.

Annelerin tercihleri zamanın ruhuyla şekilleniyor-1

Devamı yarın…

Anneler, sevgilileri geride bıraktı

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kentler depreme hazır mı? Bilim insanlarından yol haritası...
Haberler
Kentler depreme hazır mı? Bilim insanlarından yol haritası…
Marketing Türkiye
14 Mart 2025
Ramazan iletişiminin incelikleri...
Haberler
Ramazan iletişiminin incelikleri…
Nafizcan Önder
9 Mart 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Haberler
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
İrem Alimoğlu
4 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.